Όλες οι premium εταιρίες κατασκευής supercar ανήκουν σε κάποιον όμιλο όπου τα υπόλοιπα brand κατασκευάζουν μικρά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό γεμίζοντας τα ταμεία τους. Η Ferrari ανήκει στην Fiat, η Lamborghini και η Porsche στο VW Group αλλά η Aston Martin από τότε που έφυγε από την αγκαλιά της Ford, δεν έχει από πίσω τους κάποιο μεγάλο brand να την στηρίζει και αυτό έχει συμβάλει αρνητικά στην ανάπτυξη νέων μοντέλων και πλατφορμών.

Ως εκ τούτου, οι Άγγλοι δεν έχουνε τα απαραίτητα χρήματα για να αναπτύξουν μια νέα αρχιτεκτονική με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν στα μοντέλα τους μια πλατφόρμα 8 ετών, από τότε δηλαδή που πρωτομπήκε στην DB9.

Ο Ian McCallum, σχεδιαστής της DB9 και επικεφαλής σχεδίασης τώρα της Jaguar και της Land Rover (οι οποίες ανήκουν στην ινδική Tata Motors) δήλωσε στο Bloomberg:

Η Aston Martin χρησιμοποιεί ακόμη το παλιό βασικό design. Μερικοί λένε ότι αν κάτι πάει καλά δεν το πειράζει αλλά νομίζω ότι έχει έρθει η ώρα να προχωρήσει.

Η Aston Martin, ανήκει σε μια ομάδα επενδυτών οι οποίοι έχουνε ακόμη τον χρόνο να εργαστούν πάνω στις αλλαγές που χρειάζεται η εταιρία ώστε να γίνει ανταγωνιστή. Η Aston χρησιμοποιεί παλιές τεχνολογίας και κινητήρες που προέρχονται από την Ford κρατώντας έτσι το κόστος χαμηλά με το κέρδος από την πώληση κάθε νέου αυτοκινήτου να ανέρχεται στο 20%. Ένα νούμερα πάρα πολύ καλό αν σκεφτεί κανείς ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν με ποσοστό κέρδους 10% από κάθε αυτοκίνητο που πωλούν.

Με τους ανταγωνιστές όμως να έχουν την δυνατότητα να μοιράζονται πλατφόρμες μεταξύ των brands τους, μειώνοντας έτσι το κόστος ανάπτυξης, η Aston Martin κινδυνεύει να φανεί “μικρή” σε μια κατηγορία αυτοκινήτων όπου κυριαρχεί η τεχνολογία.

[Πηγή: Bloomberg]