Τέλος. Αυτό που δεν θέλαμε να γίνει, έγινε σήμερα, αφού η μητρική εταιρία της Saab, Swedish Automobile (Swan) ανακοίνωσε ότι σήμερα 19/12/2011, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο δικαστήριο του Vanersborg. Η αίτηση αφορά όλες τις εταιρείες που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της, Saab Automobile AB, Saab Automobile Tools AB και Saab Powertrain AB.

Η Saab στο δελτίο τύπου δηλώνει χαρακτηριστικά:

Μετά την άρνηση της GM να αφήσει να γίνει η εξαγορά της Saab Automobile με την κινέζικη Υoungman, η δεύτερη ανακοίνωσε στη Saab, ότι σταματά την χρηματοδότηση που θα επέτρεπε στην αναδιάρθρωση της εταιρίας. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Saab Automobile στη συνέχεια αποφάσισε ότι η εταιρεία χωρίς περαιτέρω χρηματοδότηση δεν θα είναι φερέγγυα και ότι η αίτηση πτώχευσης θα είναι προς το συμφέρον των πιστωτών της. Αναμένεται το Ελεγκτικό Συνέδριο να εγκρίνει την αίτηση και να ορίσει εκκαθαριστές

Η Swan δεν απαιτεί κανένα κέρδος από τις τιμές των μετοχών της Saab Automobile και θα διαγράψει το ενδιαφέρον της για την Saab Automobile εντελώς.

Και κάπως έτσι η μαχρόχρονη πορεία της Saab, που ιδρύθηκε μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σύντομα έγινε συνώνυμο της μεταπολεμικής οικονομικής άνθησης, τελειώνει με κύριο υπεύθυνο να είναι η GM.

Να θυμίσω ότι η Saab αγοράστηκε μέσα στη δεκαετία του ’90 από την GM, με τον αμερικάνικο κολοσσό να προσπαθεί να κάνει μοντέλα της Saab με κινητήρες και πλατφόρμες από την Opel. Το πάντρεμα αυτό δεν έπεισε τους καταναλωτές και έτσι το 2009, με την αίτηση πτώχευσης της GM, η Saab βγήκε στο σφυρί. Την αγόρασε η ολλανδική Spyker, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να την κάνει να σταθεί στα πόδια της. Αρκετές κινέζικες εταιρίες άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον, όπως η Pang Da και η Youngman, φτάνοντας μάλιστα πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της εξαγοράς, αλλά η GM, αρνιώταν πεισματικά να πουλήσει σε τόσο χαμηλή τιμή την τεχνολογία της στους Κινέζους.

[Πηγή: Saab | Photo Copyright: REUTERS/Heinz-Peter Bader]

Δελτίο Τύπου

Saab Automobile Files for Bankruptcy

Zeewolde, The Netherlands, 19 December 2011 – Swedish Automobile N.V. (Swan) announces that Saab Automobile AB (Saab Automobile), Saab Automobile Tools AB and Saab Powertrain AB filed for bankruptcy with the District Court in Vänersborg, Sweden this morning.

After having received the recent position of GM on the contemplated transaction with Saab Automobile, Youngman informed Saab Automobile that the funding to continue and complete the reorganization of Saab Automobile could not be concluded. The Board of Saab Automobile subsequently decided that the company without further funding will be insolvent and that filing bankruptcy is in the best interests of its creditors. It is expected that the Court will approve of the filing and appoint receivers for Saab Automobile very shortly.

Swan does not expect to realize any value from its shares in Saab Automobile and will write off its interest in Saab Automobile completely.

  • Katsigiannischr
  • Sokratis13

    ελα να πεφτουν τα κανονια ενα – ενα….!!!! (ηταν ο καημος του πατερα μου.το λεγε και γεμιζε το στομα του “Δεν θα βγω στην συνταξη;;;Θα παρω ενα SAAB…” τελικα δεν προλαβε…)

  • nickgto

    fuck you GM!!!!!!!!!!!!!!!!

    • panos_zonda

      Anal όμως…

    • nikxan1

      ετσι !!!!
      +1 φυσικα!!!

  • Constantine

    Να ρε ευκαιρίες …που είναι το κράτος ?? Πάνε παρε την Saab να την σπάσεις στους Ευρωπαίους !! Να τρέμουν οι Σκανδιναβοί !!! Πουλάνε και μούρη 

    Τώρα που βαράνε κανόνια , αγορασε τους όλους σιγα-σιγα !!!! Οι Γερμανοι τι κανουν νομίζεις ….5 τρις χρεος έχουν και μας αγοράζουν πριν βαρεσουνε κανόνι και αυτοι !! Αντε Ελλαδάρα !! αχχαχαχ

    • Sokratis13

      καλα…αμα την αγορασει το ελληνικο κρατος,θα βαρεσει κανονι πανω στο κανονι.και μετα θα βαρεσει ακομα ενα… :P

    • Constantine

      χαχαχαχαχαχα

    • Sokratis13

      ναι…αφου με τον Βενιζελο στην διοικηση ,θα σταματησουν να παραγουν αυτοκινητα και θα αρχισουν να παραγουν…κανονια!!! :P

    • nikxan1

      θα ξεκιναγαν παραλληλη γραμμη παραγωγης με το νεο ΡΟΝΥ που ετοιμαζομαστε να φτιαξουμε….
      ΡΟΝΥ γαμω το κερατο μου…..
      οι αλλες εταιρειες βαζουν νανοτεχνολογια στα αυτοκινητα τους, και εμεις αναβιωνουμε το ΡΟΝΥ!!!!
      κριμα, αν ημουν κανεις αραβας σε’ι’χης, θα την αγοραζα την σααμπ, την γουσταρω παρα πολυ. και εχουν και γκαζι, και τρομερες 4κινησεις!!!!

    • Sokratis13

      εγω θα εβγαζα το καινουργιο 9-5 ετσι οπως το εβγαλαν αλλα με πισω κινηση και τετρακινηση και θα πηγαινα ταμειο.ειναι κριμα το ποσο ομορφες ιδεες ειχαν και ποσο ομορφα πρωτοτυπα παρουσιασαν και τελικα κατεληξαν να βγαζουν μαουνες για την αμερικανικη αγορα που και εκει απατοι πηγαν..

    • pariah

      Το 9-5 βγήκε από μια χρεωκοπημένη εταιρία και όμως πούλαγε….Επίσης το 9-3 στην ουσία με ένα f/l και με την συνδρομή xwd εκδόσεων ξαναπήρε τα πάνω της….

      Δυστυχώς την πήρε η spyker και επιβεβαιώθηκαν όσοι έλεγαν ότι πιο πολύ έγινε για να πάρει το δάνειο της σουηδικής κυβέρνησης η spyker….Αν την έπαιρνε η koenigsegg ίσως να ταν αλλιώς…

    • cfu

      και γαμο της ιδεες πισωκινητο saab 9-5!!!!kαλα εγραψες τωρα

    • pariah

      Ρε Νίκο μια απορία…Σε προηγούμενο άρθρο έκραζες ότι το τα ΤΤ (μιας και από την πλατφόρμα του Α4 και πάνω όλα έχουν κανονική) δεν έχουν τετρακίνηση και βασικά ότι είναι μούφα…
      Και λες τρομερή του saab που είναι το haldex, στην πιο εξελιγμένη όμως μορφή;;;;Ίσα ίσα και εγώ θεωρώ το xwd πάρα πολύ καλό, αλλά δεν γίνεται τα απλά haldex (που δεν φοράνε μόνο τα vag αλλά και ford k.a.) να είναι για τον πέο και τρομερό της saab…Μια μέση λύση….

    • nikxan1

      κοιτα, εχω πελατη καποιον που δουλευει στην σααμπ εδω στα χανια.
      μια μερα τον πειραζα, και εκατσε και μου εξηγουσε τι τετρακινηση εχει, και εντυπωσιαστηκα.
      παιζει σε μια κατηγορια μονο του!!!!
      επισης μου εξηγουσε τι διαφορα εχει αμα λεει 1.8T και 1.8t μεγαλες πιεσεις και μικρες στα τουρμπο, γενικα κουβαλανε πολυ τεχνολογια.
      οι σουηδοι, εχουν πολυ χιονι, και φτιαχουν αυτοκινητα να πατανε στο χιονι και να μην σκοτωνεται κοσμος.
      τα ΤΤ απ’οσο ξερω, ειναι 2κινητα για λογους φθορων και οικονομιας, και μολις δει σπινιαρισμα η ECU εμπλεκει την 4κινηση. δεν επιμενω ομως, μπορει να κανω λαθος.
      αμα το ψαξεις λιγο με την 4κινηση στα σααμπ, θα εκπλαγεις. χωρις πλακα τωρα.

    • pariah

      Ρε Νίκο ίσα ίσα σου λέω ότι είναι πολύ καλή η τετρακίνηση…Όμως ο haldex έχει περάσει πόσες εκδόσεις….Από την 2η και μετά, αν δεν κάνω λάθος στέλνει ένα μικρό ποσοστό συνέχεια και στον σωστό άξονα. Συνεπώς άλλη η τετρακίνηση του πρώτου ΤΤ, Α3 κοκ και άλλη των επόμενων.

      Όσο για την τετρακίνηση, αν και σουηδική η haldex, η saab άργησε πάρα πολύ να βγάλει τετρακίνητο όχημα….Οπότε τα λάστιχα με τα καρφιά τα κράταγαν στο χιόνι και όχι η 4κίνηση που δεν είχαν μέχρι την έλευση του xwd.

      Αναλυτικά με τις εκδόσεις: http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

    • nikxan1

      δεν ξερω, δεν επιμενω για τον haldex. οτι αφορα VW δεν το πολυψαχνω. πιο πολυ μ’ενδιαφερει πως γονιμοποιει ο καλικαντζαρος απο την VW.
      ισως και να εχεις και δικιο, μα σου ειπα και πιο πανω οτι δεν ξερω, και γιαυτο και δεν επιμενω.
      ειμαι απολυτα βεβαιος ομως, οτι η σααμπ απο τεχνολογια και 4κινηση, ειναι σε αλλη σφαιρα φαντασιας!!!!!

    • giannis1304

      …όταν αγοράζεις μια εταιρεία φίλε Κωνσταντίνα αγοράζεις και τις υποχρεώσεις της! τα χρέη τους είναι τεράστια…

  • cfu

    GM eisai dolofonos
    ai sto !!#@#%)(())__ makria apo GM aytokinita akoma kai apo Corvette
    ego omos den ptoume katholou kai tha paro Saab metaxeirismeno
    kai pote ma pote aytokinito GM
    na paei  na ga#&^&^##%%*()()__(+__( h GM

    mpite sto facebook sti selida tis General Motor oloi ti brzoun ti lene dolofono,kai den tha ksanagorasei kaneis GM,o xamos ginetai

    GM YOU ARE A KILLER

  • hellboy

    παιζει να σκεφτηκαν πως αν πτώχευσουν δεν θα χρωστανε σε καμμια GM οπωτε εχουν την ελευθερας τους γινετε η εξαγωρα-ποιο ευκολα λογο οτι δεν θα υπαρχουν χρεη και GM στην μεση-ξανα λειτουργουν 6μηνες μετα  με την μονη αλλαγη στο Saab Automobile που γινετε SAAB MOTOR COMPANY!!!!!!!!!!!!

    • κοίτα ότι κάτι θα γίνει μετά από Χ μήνες είναι σίγουρο, αλλά δες πόσο κομπλεξικοί είναι Αμερικάνοι

    • hellboy

      το ειδα…….
      αμα δεν καταλαβενουν……
      τζαμπα τους λεμε Ηλιθιους!!!!!!!!

  • MitsosDaBest

    Σχεδόν όλα τα αμάξια που φτιάχνει η General Motors είναι άχρηστα. Η Saab ήταν καλή και πάει…

    Αλλά αφού οι τιμές τους ήταν ίδιες με της BMW, είχε καμιά ελπίδα;;;

    • cfu

      nai an mporousa na doso 20.000-40.000 eyro gia aytokinito
      tha ta edina gia Saab ta aksizoun ta Saab
      isos ta protimo akoma perisotero kai apo Mercedes giati ksexorizoun exoun pio liges poliseis kai ayto ta kanei pio ksexorista

    • pariah

      Πρόβλημα με τα ηλεκτρικά να δεις που έχουν….Είναι λίγο ευαίσθητα δυστυχώς….

    • pariah

      Δεν νομίζω να είναι 1η…volvo mercedes είναι πιο καταξιωμένες σε αυτό τον τομέα…

    • nikxan1

      χμμμμ δεν ειμαι και τοσο σιγουρος….
      εχουν πολυ μελετημενα αμαξωματα. να απορροφανε πλαγιες και μετωπικες συγκρουσεις.
      αν δεν ειναι καλυτερα απο τα μερσεντες, στην ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ειναι στην ιδια θεση.
      σοβαρα μιλαω, οι σουηδοι εχουν εμμονη με την ασφαλεια.

    • nikxan1

      πρωτη κυριακη απριλη ειναι η εκθεση για την οποια θ’ανεβω.
      βλεπουμε μεχρι τοτε.
      εχω μια καλυτερη ιδεα:
      δεν κατεβαινεις εσυ να δουμε ποσο κρασι και ποση ρακη μπορουμε να πιουμε??
      και ποσα πα’ι’δακια μπορουμε να φαμε μεχρι να ξερασουμε απο το πολυ φαγητο????

    • cfu

      stin idia thesi
      kai oi 2 exoun prosferh polla kai einai to idio asafalh

    • pariah

      Ρε συμφέρον κανένας δεν έχει…Απλώς τα saab είχαν θέμα με ακαμψία και πίστευα ότι θα ήταν στην ίδια κλάση απλώς με τα volvo/mercedes

  • episkeptis

    pezei na tin parei kamia vw afou exei kai tin scania

    • cfu

      μακάρι
      το καλύτερο θα ήταν να την έπαιρνε η Mercedes!!!!! η  να ήταν απο κοινού με τη Volvo να παραμείνει  και η εταιρία στη Σουηδία
      και ακόμα καλύτερη περίπτωση να έβρισκε τα λεφτά(που θα τα βρει όμως)
      και να ηταν εντελώς ανεξάρτητη ουτε ομίλους ούτε τίποτα

    • nikxan1

      να σου πω την αποψη μου???
      αν γινοταν μια εταιρεια με την βολβο, να ενωνανε τις τεχνογνωσιες τους, μεσα σε 3-4 χρονια, η μπεμβε και η μερσεντες, δεν θα επιαναν ουτε τριχα μπροστα τους.
      μιλαμε οτι οι σουηδοι, λογω της εμπειρειας τους με τα αεροπλανα, ειναι παρανο’ι’κα προχω!!!!
      και ξερεις οτι απο θεματα ασφαλειας οι σουηδοι ειναι πολυ μπροστα.
      κριμα, την σααμπ την εχω σε τρομερη εκτιμηση…..

    • cfu

      μου αρέσει πως μιλάς ούτε τρίχα μπροστά τους!!!!!!!!!

      καθόλου περίεργο από τη στιγμή που και οι 2 αγγίζουν και τώρα την τελειότητα (ένα σπορ μοντέλο να είχαν)

    • nikxan1

      φιλε, οσο και αν αγαπαω τα μερσεντες, προσπαθω να ειμαι δικαιος.
      αν ενωνοντουσαν η σααμπ με την βολβο, θα κλειναν σπιτια!!!
      ολη την πιτα των πωλησεων θα ειχαν μονοι τους!!!!!
      ειμαι απολυτα βεβαιος γιαυτο.

    • pariah

      Tο τμήμα των αεροπλάνων με των αυτοκινήτων είναι χωρισμένο και αυτόνομο χρόνια τώρα….Μόνο κατ’όνομα έχουν κοινά στοιχεία πια…Χώρια ότι σε τέτοια μεγέθη δεν μένουν μόνο στην πολιτική βιομηχανία αυτές οι εταιρίες….π.χ. στην κατασκευή του eurofighter συμμετέχει και η daimler.

      Δυστυχώς η saab ατύχησε να την έχει η gm…

    • pariah

      Εδώ η mercedes δεν αγόρασε ούτε την audi ούτε την bmw και ούτε έκανε νήξη για να πάρει την opel που θα ήταν το ιδανικό για αυτήν, να την έριχνε απέναντι στην vw, σιγά μην έπαιρνε την saab με τελείως διαφορετική νοοτροπία.

  • cfu
    • Katsigiannischr

      H SAAB Performance Team αποτελειται απο επαγγελματιες οδηγους οι οποιοι δουλεουν στο εργοστασιο της στη Σουηδια.Αλλος βαζει πορτες, αλλος βαζει ηλεκτρικα, αλλος βαφει το αμαξι, κοκ.
      http://www.youtube.com/watch?v=G7cCjcMjM3I

    • cfu

      καλα φανταστικη ομαδα,θα γουσταρα να δουλευω εκει 
      δεν παιζονται με αυτα που κανουν στο video που εβαλες

  • giannis1304

    ένας εδώ μέσα δεν θα γράψει ότι αυτή η Saab είχε περιορισμένη γκάμα μοντέλων; Ποιον να ανταγωνιστεί; Την BMW την Mercedes ή …την Audi, η κάθε μια από αυτές έχει μοντέλα μεγάλη γκάμα μοντέλων κ πολλούς κινητήρες για όλα τα γούστα; Δεν έχει το ίδιο κύρος(δείτε τιμές τους ως μεταχειρισμένα!!!κάτι δείχνει αυτό) η αγορά ενος saab και η αγορά κάποιου από τα παραπάνω(τυχαία αναφορά στα παραπάνω, υπάρχουν κ άλλες μάρκες). Κάποιος σωστά έγραψε στις ίδιες τιμές με τα bmw και mercedes τι περίμενε να πετύχει. Δίκτυο πωλήσεων και σέρβις οργανωμένο όσο οι ανταγωνιστές τους είχαν;;; πολύ αμφιβάλω

    • pariah

      Eν μέρη έχεις δίκιο…Αλλά και η volvo δεν έχει κάποια σημαντικά μεγαλύτερη γκάμα. Όπως επίσης και η alfa romeo….

      Το δυστύχημα της saab ήταν ότι ενώ έβγαζε τεχνολογίες (το insignia για παράδειγμα δεν έχει και λίγα δάνεια από saab) δεν την άφηναν να βγάλει μοντέλα πάνω στην ιδιοσυγκρασία της. Και το μεγάλο λάθος τους ήταν ότι δεν υιοθέτησαν πιο νωρίς τετρακίνηση στην γκάμα τους….πράγμα που έκανε η audi και για αυτό έμεινε στην επικαιρότητα και έφτασε εδώ που έφτασε…

      Ευτυχώς που με πρόλαβε η κρίση πάντως γιατί στο μυαλό μου γύριζε ένα 2,0 aero xwd….