H Nissan Αμερικής ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης του GT-R 2013 το οποίο πλέον ξεκινά από τις $96.820. Το ανανεωμένο GT-R φορά τον αναβαθμισμένο 3.8-λίτρων twin-turbo κινητήρα που αποδίδει 553 άλογα με 627 Nm ροπής, 20 άλογα και 20 Nm περισσότερα από το GT-R του 2012. Οι Ιάπωνες τοποθέτησαν σε αυτό μια ασύμμετρη ρυθμισμένα ανάρτηση για τα δεξιοτίμονα μοντέλα έτσι ώστε να αντισταθμίζει το πρόσθετο βάρος στην μεριά του οδηγού, ενώ και το σασί έχει δεχτεί τροποποιήσεις, αφού έγινε πιο άκαμπτο για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και ομαλότερες αλλαγές των ταχυτήτων.

Στο στάνταρ εξοπλισμό στην Αμερική υπάρχει το σύστημα RearView Monitor, ενώ δημιουργήθηκε και η Black Edition έκδοση η οποία διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, νέες αλουμινένιες ζάντες και carbon πίσω αεροτομή με αρχική τιμή της $106.320.

Αν δούμε την πορεία των τιμών του GT-R θα δούμε ότι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008 στην Αμερική, ξεκίνησε με αρχική τιμή τις $69.850 και σιγά σιγά με τα χρόνια, η πορεία του έφτασε στα $96.820. Μια αύξηση σχεδόν $30.000 μέσα σε 4 χρόνια σίγουρα δεν δικαιολογείται, όσο και αν έχει ανέβει η ισοτιμία Γιεν-Δολαρίου.

[Πηγή: Nissan]

Δελτίο Τύπου

NISSAN ANNOUNCES U.S. PRICING FOR 2013 GT-R

Nissan North America, Inc. (NNA) today announced U.S. pricing for the 2013 Nissan GT-R, which is on sale now at Nissan dealers nationwide. Following a major revision just last year, the 2013 Nissan GT-R receives a number of impressive performance enhancements, reinforcing the flagship supercar’s spirit of continuous advancement. Horsepower has been boosted to 545 hp (from 530 hp), with torque now rated at 463 lb-ft (from 448 lb-ft). In addition, the suspension has been retuned to enhance both performance and comfort. Other changes for the 2013 model year include a standard RearView Monitor and the Black Edition receives a new dry carbon fiber rear spoiler.

The 2013 Nissan GT-R continues to be an incredible value, rivaling the fastest production supercars at a fraction of the price. The 2013 Nissan GT-R is available in two well-equipped models: GT-R Premium and GT-R Black Edition with special lightweight black forged aluminum RAYS® wheels, unique red and black interior, Recaro® leather-appointed seats and new dry carbon fiber rear spoiler.

Manufacturer’s Suggested Retail Prices* (MSRP) for the 2013 Nissan GT-R include:

Model/Transmission Prix

  • GT-R Premium / Dual-clutch transmission $96,820 USD
  • GT-R Black Edition / Dual-clutch transmission $106,320 USD

About the 2013 Nissan GT-R The 2013 Nissan GT-R is once again anchored by an advanced 3.8-liter twin turbo V6 engine matched with a high-performance 6-speed dual-clutch transmission. Engine efficiency has been improved for the new model year, which helps raise horsepower to 545 hp (versus the previous 530 hp) and torque to 463 lb-ft (versus the previous 448 lb-ft). The engine is hand-assembled in a special clean room.GT-R is built on an exclusive Premium Midship platform, which enables the use of the world’s first independent rear transaxle ATTESA E-TS all-wheel drive system. This system places the transmission, transfer case and final drive at the rear of the vehicle, optimizing weight distribution and maximizing handling capability. Total vehicle adjustability is provided by three set-up switches located in the center of the instrument panel, enabling the driver to adjust transmission shifts, shock absorbers and the Vehicle Dynamic Control (VDC-R) among three settings – Normal, Special or “R,” for ultimate handling.

The Nissan GT-R suspension has been retuned and adjusted for optimal performance. The vehicle again utilizes a special Bilstein DampTronic system, and the braking system consists of Brembo full-floating cross-drilled rotors, low steel high stiffness brake pads and Brembo monoblock six-piston front and four-piston rear calipers. The 2013 Nissan GT-R’s lightweight 10-spoke forged aluminum 20-inch RAYS® wheels feature a premium dark (near black) finish, which provides a high quality, high-performance look. They are mounted with Dunlop Sports Max GT 600 DSST CTT tires – P255/40ZRF20 in front and P285/35ZRF20 in the rear. The Black Edition features special metallic black six-spoke RAYS® lightweight wheels with Dunlop Sports Max GT 600 DSST CTT tires – P255/40ZRF20 in front and P285/35ZRF20 in the rear.

Nissan GT-R’s aerodynamics were improved last year with increased downforce and the coefficient of drag reduced to 0.26 (from 0.27). A new front fascia with aggressive double rectifier fins and integrated high intensity LED running lights was also added, enhancing the car’s strong visual presence. Other exterior features include high-mounted LED stoplights, bright LED rear combination taillights, “super wide beam” headlights, heated door mirrors and flat-blade windshield wipers.

The GT-R Black Edition’s new rear spoiler is designed to be as slippery to the wind as it is attractive to the eyes. Handmade in a limited monthly production run, a special coating allows carbon fiber “weave” to be felt by the touch. The lightweight dry carbon fiber material** is also incredibly strong.

Six exterior colors are available for 2013: Deep Blue Pearl, Jet Black, Solid Red, Gun Metallic, Pearl White and a 4-stage metallic Super Silver.

Inside, Nissan GT-R’s four-passenger cabin again balances functionality with a sense of ease and comfort. It features sculpted performance bucket seats for an optimal driving position, a cockpit-style instrument panel with a large center-mounted tachometer and multi-function display – which includes mechanical and driving information, as well as an on-board driving recorder, and carbon fiber trim. The Black Edition adds custom red and black Recaro® leather-appointed seats, red and black interior trim and a dark headliner.

An 11-speaker Bose® sound system with speakers mounted in rigid aluminum die cast panels, which provides sound quality suitable for a supercar, is standard. Additional standard equipment for 2013 includes a RearView Monitor, Nissan Navigation System with XM NavTraffic® with Real-Time Traffic Information and NavWeatherTM capabilities (XM® subscription required, sold separately), and Bluetooth® Hands-free Phone System.

The 2013 Nissan GT-R is sold and serviced through nearly 700 Nissan dealers that have attained “GT-R Certification” status by meeting a number of strict sales, service and facilities commitments. The names and locations of local GT-R Certified Nissan dealers are available on NissanUSA.com.

  • cfu

    kai den pao na paro mia 1M pou einai kai xeirokiniti kai genika pio alitiko,h M3,370Z, lotus 
    kseperase ta 100.000 dollaria o theos sas

    • loeb

      Κοιταξε ειναι αναλογα το τι λεφτα διαθετεις αλλα και για ποιο πραγμα το θελεις το αυτοκινητο. Ολα τα αμαξια που αναφερεις ειναι και γαμω αλλα αν εχεις οικογενεια μονο το M3 θα μπορουσε να σταθει σαν επιλογη αλλα και αυτη εχει τσιμπημενη τιμη. Λιγοτερο σκληροπυρινικη αλλα οικογενειακο αμαξι. Τα αλλα απλα δεν συγκρινονται με GT-R εκτος κι αν εχεις για δευτερο καμια mercendes η κανα Α4 ή 5αρα και θες και ενα δευτερο να το ξεκαπνιζεις. Αλλα και ετσι το συνολικο κοστος θα ειναι παλι το ιδιο…

    • cfu

      εχει αρκετη διαφορα η Μ3 60.100 δολάρια κανει στην Αμερικη

    • loeb

      Ενταξει αν την παρεις εντελως γυμνη θα σου κοστισει 62000 δολλαρια αν την παρεις σε ασπρο και χωρις τιποτα εξτρα. Αλλιως βαλε καμια 5000 δολλαρια ακομα.

  • ότι απέχει παρασαγγας το πρώτο μοντέλο απο το σημερινό ειναι γεγονοσ αλλα τα 30.000 τα λες αρκετα!!
    όπως κ να έχει πάντως το Nissan είναι όχι απλα φονεας γιγάντων αλλα κ εκπληκτικό αυτοκίνητο!
    κ εξακολουθεί να είναι πολυ φθηνότερο απο τους αντιπάλους του!

  • otan λεμε οτι το gtr εχει πολλλλα κιλα τεχνολογιασ και ειναι ετη φωτοσ μπροστα…..το δηλωνει κιωλασ!!!!!!
    το μοντελο για το 2012…….το λενε gtr 2013!!!!!!!!!!!!!!  τυχαιο???? δεν νομιζω!!!!!!!
    pantvs +30.000 δεν τα λεσ λιγα σε 4 χρονια……αλλα και παλι τη συνολικη τιμη για αυτα που σ εδινει….δεν τα λεσ και ΠΟΛΛΛΑΑΑΑΑΑ !!!!!!  :-)

  • Mika

     H Nissan eksargyrwnei thn epityxia tou GTR kai kala kanei, edw pou ta leme….
    Sigoura oi allages pou exei kanei sta xronia ayta den kostizoun 30000, alla tsoukou tsoukou,apo xronia se xronia, tis aykshseis ths tis kanei, kai oi agorastes mhn exontas kai polles epiloges,akolouthoun…

  • manos

    λατευω το Gt-r αλλα αμα ειχα 105.000$ sorry αλλα θα πρωτημουσα το R8 V10 και θα εχω τον V10 της lambo να ουρλιαζει αλλα και θα εχω ενα πανεμορφο αμαξι που οταν σταματαω θα γυρισουν να το κοιταξουν

    • loeb

      Ναι ρε φιλε Μανο αλλα το Audi εδω στην Ελλαδα ξεκιναει απο 236.000 Ευρω ενω το GTR κανει 157.000. Μην συγκρινεται οικογενειακα αμαξια με σπορ διθεσια αλλη χρηση το ενα κι αλλη χρηση το αλλο. Εγω για παραδειγμα αλλο αυτοκινητο θα επαιρνα στα 18 αλλο στα 30 και αλλο στα 50.

    • μόνο που η τιμή του Audi R8 V10 στην Αμερική έχει τιμή εκκίνησης τα $146.000!!!
      μεγάλη διαφορά τα 45 χιλιάρικα!

    • manos

      Οπα σορρυ παιδες εχεται δικιο νομιζα οτι ητανε τιμες αγγλιας γιατι αμα δεν κανω λαθος αγγλια εχει 105.000+ το R8 και μπερδευτικα λαθος μου

    • αμα ειναι επιλογη σου και σου αρεσει ναι ωραιο ειναι το r8 αλλα το νισσαν το κανει σκονη το r8 κυριολεκτικα…οταν ειχε πρωτοβγει το νισσαν ηταν κλασικος αντιπαλος του r8 αλλα μετα ανεβηκε λεβελ το αφησε πολυ πισω το r8..

    • manos

      Ναι δεν διαφωνω καθολου σε αυτο που λες αλλα αμα ειχα τα λεφτα θα επερνα το R8(βασικα αμα ειχα λεφτα θα επερνα και τα 2 ;)

  • pariah

    Aπλώς μια υπενθύμιση…Η porsche (τώρα πια) δεν νομίζω κάθε χρόνο να ανεβάζει την τιμή σε όποια βελτιωμένη έκδοση βγάζει του βασικού μοντέλου….

    Πάντως άκρως λογικό αυτό που κάνουν, όπου στην αρχή το είχαν υποτιμολογημένο ώστε να χτίσουν όνομα και fanbase και θα την ανεβάσουν όσο αντέχει και στλεκεται το gtr σαν όνομα…Για αυτό άλλωστε το σήμα της Nissan μόνο πίσω το έχουν και έφαγαν και το “skyline”…