Πως λες έναν άνθρωπο ο οποίος έχει βελτιώσει το αυτοκίνητο του σε τέτοιο βαθμό που τουλάχιστον μηχανικά είναι αγνώριστο; Τρελό; Παθιασμένο; Κάγκουρα; Όπως θέλετε πέστε τον αλλά εγώ αυτούς του ανθρώπους τους λατρεύω! Δεν αρκούνται σε λίγα, τα θέλουν όλα. Δεν συμβιβάζονται με τα μειονεκτήματα, τα διορθώνουν. Δεν σταματάνε την εξέλιξη των project τους γιατί απλά έχουν την δυνατότητα και την ακόρεστη λαχτάρα για ταχύτητα! Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι ο Frank Profera ο οποίος σε συνεργασία με την Stafford Performance έφτιαξε μία Lotus Exige που θα ήταν τιμή και καμάρι οποιουδήποτε petrolhead να έχει στο γκαράζ του!

Η συγκεκριμένη Exige είναι μοντέλο του 2005 και σύμφωνα με τον Frank, «το βελτίωνα ήδη καθώς γυρνούσα σπίτι από την αντιπροσωπεία». Από πού πηγάζει αυτό το πάθος για την ταχύτητα του Frank; Ξεκίνησε ως οδηγός ταξί στη Ν. Υόρκη και στη συνέχεια έγινε έμπορος συλλεκτικών αυτοκινήτων. Από κάποιο σημείο και μετά τα χρήματα δεν ήταν ζήτημα οπότε στη ζωή του είχε αρκετά «ενδιαφέροντα» αμάξια. Μεταξύ αυτών βρίσκουμε Ford GT, AC Cobra 427 και το τελευταίο αμάξι που είχε στην κατοχή του, ένα Ford RS200 Evolution με απόδοση άνω των 900 αλόγων… Η Lotus λοιπόν πέρασε από πολλά στάδια βελτίωσης που δεν ικανοποιούσαν τον Frank πριν καταλήξει στο τελευταίο –προς το παρόν-. Έχει δοκιμάσει superchargers και turbochargers διαφόρων μεγεθών χωρίς όμως να του αρέσει κανένα. Οπότε η επιλογή ήταν μία: και τα δύο! Μιλάμε δηλαδή για την μοναδική –που ξέρω τουλάχιστον- compound charged Lotus Exige! Συνδυάζει λοιπόν έναν υπερσυμπιεστή της VF Engineering με το turbo της Precision με κωδικό 6262 για να παράγει 680 άλογα στους τροχούς και ένας θεός ξέρει πόση ροπή από τον εργοστασιακό κινητήρα 1,8 λίτρων.

Φυσικά ότι μπορούσε να είναι σφυρήλατο στον κινητήρα, είναι και ότι μπορούσε να βελτιωθεί με κάποιο καλύτερο aftermarket εξάρτημα, αλλάχθηκε οπότε δεν θα σας κουράσω με τον κατάλογο των αλλαγών. Αυτό που έχει όμως ενδιαφέρον είναι το σύστημα τροφοδοσίας. Η ιδανική κατάσταση θα ήταν να κινείται αποκλειστικά με αγωνιστικό καύσιμο. Τα πράγματα όμως σπάνια έχουν την παραμικρή σχέση με το ιδανικό. Βλέπετε το αγωνιστικό καύσιμο είναι ακριβό και επιπλέον, στην περιοχή του Frank είναι δυσεύρετο. Έτσι η Stafford Performance ανέπτυξε ένα σύστημα δύο σταδίων. Ένα ρεζερβουάρ είναι γεμάτο με απλή βενζίνη ενώ ένα άλλο με αλκοόλη! Όσο η συμπεριφορά του Frank είναι κόσμια, το αυτοκίνητο κινείται με απλή βενζίνη αλλά όταν το πόδι βυθίζεται στο πάτωμα και οι πιέσεις ανεβαίνουν μπαίνει στο παιχνίδι και η δευτερεύουσα αντλία που στέλνει την αλκοόλη στον κινητήρα και αναμιγνύεται on the fly με την βενζίνη! Εντυπωσιακό και ευφυέστατο.

Ο κινητήρας της Toyota συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων από κάποιο MR2 το οποίο επιλέχθηκε για την αντοχή του και έχει custom housing και short shift από την Stafford Performance. Ο συμπλέκτης είναι δίδισκος  και το βολάν αλλάχθηκε με ένα μονής μάζας της Fidanza. Όπως και στο υπόλοιπο αυτοκίνητο, έτσι και για την ανάρτηση ο Frank επέλεξε τα καλύτερα. Τα αμορτισέρ είναι της Nitron και τα ελατήρια της Eibach και σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, η άνεση έχει διατηρηθεί σε εργοστασιακά επίπεδα αλλά η πρόσφυση έχει βελτιωθεί θεαματικά. Μην ξεχάσω να αναφέρω ότι το αυτοκίνητο είναι 22 εκ. φαρδύτερο σε σύγκριση με το stock χάρη σε κάποια custom κομμάτια της Stafford Performance. Φυσικά στο θέμα της πρόσφυσης συνεισφέρουν και οι τροχοί που είναι ζάντες της Kodiak με street legal semi slicks της Hoosier σε διάσταση 205/40/16 εμπρός και 285/30/18 πίσω. Τελειώνοντας με τα μηχανικά, έχουμε τα φρένα.

Ο Frank περνάει πολλές ώρες στις στριφτερές διαδρομές των φαραγγιών της περιοχής του και σε συνδυασμό με την μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης η αλλαγή στο σύστημα πέδησης κρίθηκε επιτακτική. Έτσι βρίσκουμε πλέον δίσκους 14 ιντσών και στους τέσσερις τροχούς με εξαπίστονες δαγκάνες της AP Racing εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Για τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του αμαξιού και το εσωτερικό δεν θα πω τίποτα γιατί είναι παραπάνω από εμφανείς στις φωτογραφίες –οι οποίες είναι του 2010, έκτοτε το αυτοκίνητο έχει υποστεί κάποιες αλλαγές- αλλά και το video που ακολουθεί. Απλά αναρωτιέμαι πως πηγαίνει αυτό το τέρας με τα 680 άλογα στους τροχούς και τα 975 κιλά…

[Πηγή europeancarweb, Youtube]

  • Mpekas2000

    poli dinato, poli omorfo (xoris tin aplostra piso)

  • πω πω πωωωω!!!!!!!!

  • Kopidi

    μην ανεβαζετε αλλα τετοια βιντεο,τους μισω για αυτο που κανουν γιατι με κανουν να μισω την δουλεια μου

  • pugS16

    ωραιοοος…. εμενα και το stock μου κανει να το πηγαινω πανω στο πηλιο στις θεοσφιχτες διαδρομες να το πινω…ααχχχ το must αμαξι του καγκουρα….

  • freedoom1013

    Απίστευτο!! Μα πώς θα πηγαίνει;; Είναι που είναι φτερό στον άνεμο, έχει και 680 άλογα στους τροχούς;;
    Η πατέντα με τα ντεπόζιτα, είναι χημικά τεσταρισμένη; Αναμειγνύεις δηλαδή βενζίνη με isopropyl alcohol  και όλα είναι εντάξει; Έχω ξεχάσει και τη χημεία που ήξερα, αλλά για να το κάνει, θα αποδίδει!
    Μπράβο του πάντως, είναι εντυπωσιακό δημιούργημα.
    Θα το γούσταρα πάντως σε άλλο χρώμα, αλλά με τόσες μηχανικές βελτιώσεις, ποιος νοιάζεται;

  • hot_sauce

    Επικό αμάξι και μπράβο στον ιδιοκτήτη που έβαλε ΤΟ μεράκι για να το φτιάξει!!

    (ντάξει….βοηθάει αν έχεις και ένα αρκετά μεγάλο ποσό να διαθέσεις για όλες αυτές τις μετατροπές :P )

    είπαν στο βίντεο πόσο κόστισε τελικά όλο αυτό? (δεν το πρόσεξα κάπου…)

  • Panagiotis Nikolaidis

    ολα καλα ολα ωραια…αλλα τι αθλιο χρωμα και τι κιτς ζαντες…παρε ενα λευκο ρε ανθρωπε… :-)