Αφιέρωμα Group B: Mazda RX7

Σχετικά άρθρα

Το αφιέρωμα στο Group B επιστρέφει και έτσι μετά τα Audi Quattro, Peugeot 205 t16, Lancia Delta S4, MG Metro 6R4 και Citroen BX 4TC, ας μιλήσουμε για το Mazda RX7.

Σειρά 1 (1978-1980)

Αναφέρεται συνήθως ως “SA22C” από τις πρώτα αλφαριθμητικά του αριθμού αναγνώρισης του οχήματος. Αυτή η σειρά του RX-7 είχε προφυλακτήρες κατασκευασμένους από χάλυβα ψηλά τοποθετημένους πάνω από την εσοχή που βρίσκεται η πινακίδα. αυτή η διάταξη ονομάστηκε από τον Werner Buhrer του περιοδικού Road & Track μια “μπαρόκ κατάθλιψη.” Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1978, αντικαθιστώντας το Savanna RX-3.

Το 1980 κυκλοφόρησε η Mazda 2500 ειδικά rx-7  για την Βόρεια Αμερική μοντέλα γνωστά ως LS (Δερμάτινο Αθλητικό). Το πακέτο αυτό ήταν ουσιαστικά ένα ενισχυμένο “GS” μοντέλο με προσθήκη δέρματος σε κάθε κολόνα Β, άνιση σε πλάτος διπλή χρυσή ριγέ λεπτομέρεια, ειδική καφέ δερμάτινη στις ταπετσαρίες, ηλιοροφή , ραδιόφωνο AM / FM stereo, και δέρμα μόνο χρυσού χρώματος στο κέντρο. Δύο επιλογές στο πακέτο GS ήταν επίσης διαθέσιμες. Τριών ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο και κλιματισμός. Το μοντέλο αυτό ήταν διαθέσιμο σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα: Λευκό Aurora (1000 δολάρια κόστιζε το χρώμα) , λαμπρό μαύρο (1000 δολάρια κόστιζε το χρώμα), Ηλιακό Χρυσό (500 δολάρια κόστιζε το χρώμα) και Ηλιακό Πορτοκαλί (250 δολάρια κόστιζε το χρώμα). Οι εκτιμήσεις παραγωγής ανά χρώμα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία παραγωγής που βρίσκονται, είναι γνωστό ότι υπάρχουν περισσότερα rx-7  από την αρχική παραγωγή των 2500 προβλεπόμενων μονάδων.

1983 Mazda RX-7 (Σειρά 2)

Η Σειρά 3 (1984-1985) χαρακτηρίστηκε από ένα πιο ενημερωμένο σε όργανα μικρότερο ταμπλό. Τα  μοντέλα Βόρειας Αμερικής είχαν  ένα διαφορετικό πίνακα οργάνων (το N/A S3 RX-7 είναι το μόνο με περιστροφικό κινητήρα  αυτοκίνητο που δεν είχε τοποθετημένο στροφόμετρο στο κέντρο). Το  GSL πακέτο συνεχίστηκε σε αυτή τη σειρά, αλλά η Mazda παρουσίασε και  το ΕΝΓ-SE υπό-μοντέλο. Το GSL-SE είχε ψεκασμό καυσίμου 1,3 L 13 RE-EGI κινητήρα που παρήγαγε 135 hp (101 kW) .Το  GSL-SE, είχε τον ίδιο εξοπλισμό με το GSL (διαφορικό τύπου LSD πίσω και πίσω δισκόφρενα), αλλά τα φρένα ήταν αρκετά μεγάλα, επιτρέποντας στη Mazda να χρησιμοποιήσει πιο κοινά μπουλόνια, και ένα νέο πρότυπο μπουλόνι του 4×114.3 (4×4.5 “). Επίσης, είχαν αναβαθμισμένη και πιο σκληρή ανάρτηση και ελατήρια τύπου shock. Tο εξωτερικό ψυγείο λαδιού εισήχθη εκ νέου, μετα το 1983 όπου υπήρχαν αντιπαραθέσεις σχετικά με το αν τα κυψελωτά ψυγεία λαδιού ήταν καλύτερα για την ψύξη του εν λόγου κινητήρα.

Το RX-7 GSL toy 1984 έχει περίπου 29 μίλια ανά γαλόνι στον αυτοκινητόδρομο (8,11 λίτρα/100 χλμ) / 19 μίλια πόλης ανά γαλόνι (12.37 λίτρα/100 χλμ). Σύμφωνα με την Mazda, ο περιστροφικός κινητήρας της, επιτρέπει στο RX-7 GSL  επιτάχυνση 0 – 50 (80 km / h) σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα.

1985 – η Mazda κυκλοφόρησε στην Αυστραλία το RX7 finale- αυτό ήταν το τελευταίο της σειράς και κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό. Το finale χαρακτηριζόταν από μια πλάκα από ορείχαλκο αναφέροντας τον αριθμό του αυτοκινήτου καθώς ΗΤΑΝ το “Τέλος ενός θρύλου” . Το finale είχε ειδικά αυτοκόλλητα και ένα τμήμα από σκοτεινόχρωμα μεταξύ του παραθύρου και της πίσω πόρτας.

Ο χειρισμός και η επιτάχυνση του αυτοκινήτου παρατηρήθηκαν να είναι υψηλού επιπέδου για τα δεδομένα της εποχής του. Αυτή η γενιά RX-7 είχε “ζωντανό άξονα” 4-link  πίσω ανάρτηση με σύνδεσμο Watt, η κατανομή 50/50 του βάρους και ότι ζύγιζε κάτω από 1100 κιλά εξασφάλιζε τις πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Ήταν το ελαφρύτερο RX-7 που κατασκευάστηκε ποτέ.Τα 12Α(κωδικός μοτέρ) μοντέλα επιτάχυναν από 0-60 mph σε 9,2 δευτερόλεπτα . Ο κινητήρας  12A παράγει 100 hp (75 kW) στις 6000 σ.α.λ., επιτρέποντας στο αυτοκίνητο ταχύτητες πάνω από 120 μίλια ανά ώρα (190 km / h). Λόγω της ομαλότητας που δεν είναι συνυφασμένη με τους περιστροφικούς κινητήρες Wankel, μικρές δονήσεις ή τριγμοί εμφανίζονταν στις υψηλές στροφές. Έτσι ένα shift light με ηχο ήταν εφοδιασμένο στο στροφόμετρο ώστε να προειδοποιεί τον οδηγό όταν οι στροφές πλησίαζαν τον κόφτη στις 7000rpm.

Η μηχανή 12A έχει μακρύ λεπτό σχήμα θαλάμου καύσης, με μεγάλη επιφάνεια σε σχέση με τον όγκο του. Ως εκ τούτου, η καύση είναι δροσερότερη, δίνοντας ελάχιστα οξείδια του αζώτου στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, η καύση είναι επίσης ατελής , έτσι υπάρχουν μεγάλες ποσότητες εν μέρει υδρογονανθράκων και μονοξείδιο του άνθρακα. Η εξάτμιση είναι αρκετά θερμή, έτσι συνεχίζεται η καύση αυτών των υπολειμμάτων στην εξάτμιση. Η παρουσία καταλύτη κρίθηκε απαραίτητη ώστε το αυτοκίνητο να πληροί τις προδιαγραφές και να μπορεί να κυκλοφορήσει. Αναγκαία επίσης κρίθηκε η παροχή αέρα στην εξάτμιση ώστε να συνεχίζεται εκεί η καύση των υπολειμμάτων. Χρησιμοποιήθηκαν και οι πρώτοι αισθητήρες λάμδα τότε προκειμένου να ελέγχεται η αναλογία αέρα καυσίμου. Η απαραίτητη ποσότητα αέρα που έπρεπε να φθάνει στην εξάτμιση γινόταν μέσω είτε τον μπεκ είτε μέσω ενός ειδικού θερμικού αντιδραστήρα που χρησιμοποιούσαν στο rx-7.

Εξοπλισμός και μοντέλα διέφεραν από χώρα σε χώρα. Η διάταξη των οργάνων και το εσωτερικό  στη σειρά s3 είχε αλλάξει μόνο για τις εκδόσεις της Βόρεια  Αμερικής. Επιπλέον, η Βόρεια Αμερική ήταν η μόνη αγορά που στην  πρώτη γενιά του RX-7 ειχε ψεκασμό καυσίμου 13Β, μοντέλο GSL-SE. Ο υπερτροφοδοτούμενος (αλλά χωρίς ιντερκουλερ) 12A κινητήρας ήταν διαθέσιμος για το κορυφαίο μοντέλο της σειράς 3 μόνο στην Ιαπωνία. Ως γνωστόν οι ιάπωνες κρατάνε τις καλές εκδόσεις μόνο για πάρτη τους.

Οι πωλήσεις ήταν μεγάλες, με συνολικά 474.565 αυτοκίνητα να έχουν παραχθεί για την πρώτη γενιά: 377.878 πωλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνο. Το 2004, Το Sports Car International ονομάζει αυτό το αυτοκίνητο # 7 στον κατάλογο των sport coupe της δεκαετίας του 1970. Το 1983, το RX-7 θα εμφανιστεί στο περιοδικό CAR AND DRIVER  στη λιστα με τα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα για πρώτη φορά .

RX7 Group B.

Θύμα του πολύ περιορισμένου οικονομικού προϋπολογισμού που είχε στην διάθεσή της η εργοστασιακή ομάδα της Mazda εκείνη την εποχή, το RX7 δεν κατάφερε να κάνει ποτέ τίποτα παραπάνω από μια τρίτη θέση στο ράλι Ακρόπολις του 1985, με πλήρωμα τους Carlsson/Melander. Η πρώτη εμφάνιση του στο group B είχε γίνει ακριβώς ένα χρόνο νωρίτερα πάλι στο ράλι Ακρόπολις, αν και ουσιαστικά το μοντέλο ήταν μια εξέλιξη της έκδοσης του RX7 από το group 4.

http://www.youtube.com/watch?v=OfA7P3rfaA4

Στις λίγες διαφορές που υπήρχαν ανάμεσα στις δύο εκδόσεις ήταν τα περισσότερα κυβικά εκατοστά του περιστροφικού κινητήρα (τύπου Βάνκελ ) με τους δύο ρότορες (654 κ. εκ. για τον καθένα), τα μεγαλύτερα
καρμπυρατέρ της Weber και η θέση του κινητήρα: μετακόμισε 10 εκατοστά πιο πίσω μαζί με το ψυγείο (στην πίσω αεροτομή ξεχωρίζει η εισαγωγή για το ψυγείο λαδιού που ήταν επίσης νέο) για καλύτερη συγκέντρωση των μαζών όσο πιο κοντά στο νοητό κέντρο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα το καλύτερο “ζύγισμα” αλλά κυρίως την μεγαλύτερη ευελιξία.

Παρά το μικρό βάρος του κινητήρα (χωρίς καπάκι, εισαγωγές κ.α.) και κάποια δίαιτα που έγινε με την χρήση κέβλαρ στο εσωτερικό του στην έκδοση του group B, το RX7 ζύγιζε 990 κιλά, ενώ κάποια στιγμή ο Ron Miller στη Νέα Ζηλανδία χρησιμοποίησε ένα ακόμη βαρύτερο μιας και ήταν τετρακίνητο, με μέτρια αποτελέσματα.

Τα λίγα χρήματα που είχε στην διαθεσή της η ομάδα δεν της επέτρεψαν να κερδίζει ούτε τα πανομοιότηπα (κινητήρας μπροστά, κίνηση στους πίσω τροχούς) Nissan 240 RS αλλά και Opel Manta 400. Και μάλιστα όταν το RX7 χάρη στον κινητήρα Βάνκελ είχε 30 – 50 ίππους παραπάνω από τους άμεσους ανταγωνιστές του (εκτός απ’ την καλύτερα “μοιρασμένη” ροπή), καθώς κάνοντας 3 κύκλους του Ότο σε κάθε περιστροφή του ρότορα ο κινητήρας Βάνκελ καταφέρνει να έχει μεγάλη δύναμη από λίγα κυβικά εκατοστά.

Πάντως στους αγώνες το RX7 δεν “έκλεβε” με τον ξεχωριστό κινητήρα του, γιατί απλά τα μοντέλα που είχαν για παράδειγμα turbo προκειμένου να μην ξεπερνούν τα 3.500 κ. εκ. ο κυβισμός τους πολλαπλασιαζόταν επί 1,7 γι’ αυτό και κάποια “τέρατα” του group Β είχαν κινητήρες turbo με 1.800 κ. εκ. Στους Βάνκελ τα κυβικά εκατοστά απ’ όσους ρότορες είχαν (τέσσερις για το πρωτότυπο της Mazda που κέρδισε το 1993 στο Le Mans) πολλαπλασιαζόντουσαν επί δύο…

Thumbs Up στον Θοδωρή (aka Theo Xydias) για το tip αλλά και το κείμενο.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Video 1[/tabtext] [tabtext]Video 2[/tabtext] [tabtext]Video 3[/tabtext] [tabtext]Video 4[/tabtext] [tabtext]Video 5[/tabtext] [tabtext]Video 6[/tabtext] [tabtext]Video 7[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [/tabcontent] [/tabs]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr