Μια νέα έρευνα από το TrueCar μας δείχνει τι αυτοκίνητα προτιμούν να αγοράζουν οι άνδρες και τι οι γυναίκες στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού. Οι γυναίκες, όπως έδειξε και η έρευνα του InsideLine, έχουνε αγαπημένο αυτοκίνητο το Volvo S40, ενώ οι άνδρες προτιμούν μια Porsche 911, και όχι την Ferrari 458 Italia όπως έδειξε αυτή η έρευνα.

Η εκστρατεία της VW για το νέο Beetle απέκτησε καρπούς αφού το 2011, το 45.4% των αγοραστών του νέου Beetle ήταν άνδρες, την ώρα που το ίδιο ποσοστό το 2010 ήταν στα 39.4%. Τα μοντέλα της Mini αρέσουν στο 46.2% των γυναικών, ενώ μια Ferrari, αγοράζεται από άνδρες, αφού το 92.5% που αγόρασαν το 2011 μια Ferrari ήταν άνδρες. Αναλυτικά την λίστα με τα αγαπημένα αυτοκίνητα των ανδρών και των γυναικών, μπορείς να τα βρεις στη συνέχεια.

Top Male Brand Purchases in 2011
Brand % Male Current Discount % from MSRP
Ferrari 92.5% N/A
Bentley 83.4% N/A
Maserati 82.8% N/A
Porsche 76.5% 2.7%
Jaguar 73.9% 4.8%
GMC 73.5% 2.9%
Dodge 72.0% 3.9%
Land Rover 71.2% 2.1%
Ford 68.6% 8.2%
Chevrolet 67.8% 2.9%
Audi 67.0% 3.1%
BMW 65.1% 5.4%
Infiniti 65.1% 5.8%
Cadillac 63.9% 2.3%
Lincoln 63.8% 7.3%
Jeep 63.2% 5.1%
Buick 62.4% 5.0%
Chrysler 62.2% 2.9%
Mercedes-Benz 61.9% 5.7%
Acura 60.6% 5.4%
Top Female Brand Purchases in 2011
Brand % Female Current Discount % from MSRP
MINI 46.2% 1.7%
Nissan 45.7% 6.6%
Kia 45.6% 3.6%
Honda 45.5% 3.8%
Mitsubishi 44.9% 6.1%
Mazda 44.3% 5.0%
Lexus 44.2% 4.9%
Suzuki 44.0% 2.5%
Subaru 43.9% 4.5%
Hyundai 43.7% 2.6%
Volvo 42.5% 5.8%
FIAT 41.9% 3.6%
Volkswagen 41.6% 3.0%
Toyota 40.9% 4.4%
smart 39.7% 2.2%
Acura 39.4% 5.4%
Mercedes-Benz 38.1% 5.7%
Chrysler 37.8% 2.9%
Buick 37.6% 5.0%
Jeep 36.8% 5.1%
Τοp Male Purchases in 2011
Makes/Models % Male Current Discount % from MSRP
Porsche 911 88.2% 2.7%
GMC Sierra 87.5% 7.4%
Ford F-Series 87.0% 5.6%
Chevrolet Corvette 86.9% 6.9%
Chevrolet Silverado 86.4% 7.5%
BMW M3 85.1% 3.2%
Audi S4 84.7% 3.3%
Audi A8 84.4% 3.2%
Cadillac Escalade EXT 84.3% 1.9%
Maserati Granturismo 84.3% N/A
Toyota Tundra 84.1% 2.4%
Ram 1500 84.0% 7.2%
BMW 550 83.5% 3.8%
Toyota Tacoma 82.8% 2.5%
Chevrolet Colorado 82.5% 5.0%
Chevrolet Avalanche 82.4% 8.2%
GMC Canyon 82.4% 6.5%
Ram Dakota 82.0% NA
Audi A7 81.5% 3.1%
Porsche Cayman 81.4% 3.9%
BMW 750 81.3% 4.4%
Top Female Purchases in 2011
Makes/Models % Female Current Discount % from MSRP
Volvo S40 57.9% N/A
Nissan Rogue 56.9% 2.1%
Volkswagen Eos 56.4% 3.9%
Volkswagen Beetle 54.6% 1.3%
Hyundai Tucson 54.0% 0.9%
Honda CR-V 53.4% 1.5%
Toyota RAV4 53.0% 2.4%
Nissan JUKE 52.7% 0.6%
Jeep Compass 52.7% 3.0%
Nissan Versa 52.2% 0.1%
Nissan Sentra 52.0% 1.8%
Lexus IS 51.8% 3.5%
Toyota Corolla 51.8% 3.4%
Mazda CX-7 51.2% 4.4%
Mitsubishi Eclipse 50.9% 1.8%
Acura RDX 50.5% 5.5%
Infiniti EX 50.4% 5.1%
Toyota Yaris 50.4% 0.7%
Volkswagen Tiguan 50.3% 3.1%
Subaru Forester 50.2% 4.0%
Dodge Caliber 50.1% 6.0%

 

[Πηγή: TrueCar]

Δελτίο Τύπου

Men Prefer Flashy or Brawny Vehicles; Women Prefer Import Brands and Smaller Vehicles According to TrueCar.com Study

Volkswagen Beetle No Longer Holds Top Spot Among Women New Car Buyers; Porsche 911 Still Has The Highest Percentage of Male New Car Buyers

SANTA MONICA, Calif. (April 23, 2012) – TrueCar.com, the authoritative voice in new car pricing and industry trend information, has released its third annual demographic study based on car-buying behavior in 2011, examining gender differences in auto buying. TrueCar.com’s study was based on over nine million retail purchases in 2011.

“While gender preferences amongst the buyers of various automotive brands still exists, the gap is narrowing,” said Jesse Toprak, Vice President of Market Intelligence at TrueCar.com. “The SUV and truck heavy mix of the domestic automakers continue to generate a disproportionate number of male customers, while the exotic brands remain to be the best medicine for a midlife crisis.”

Some of the key findings of the TrueCar.com study include:

  • The brand with the highest percentage of retail sales to females in 2011 continues to be MINI (46.2 percent), followed by Nissan (45.7 percent), and Kia (45.6 percent) compared to 2010 when MINI (47.9 percent) came in first, followed by Kia and Honda respectively (46.8 percent and 46.0 percent). There were fourteen brands with a female ratio over 40 percent in 2011 and newcomer FIAT landed at 41.9 percent
  • Males continue to be the majority of exotic new car buyers but in 2011, there was only one exotic brand with 10 percent or less retail sales to women, Ferrari (7.5 percent), compared to 2010 when there were six brands.
  • Sixteen of the top 20 brands in 2011 with the highest percentage of female buyers were import brands, while domestic brand FIAT landed at 12. Chrysler, Buick and Jeep bottomed out the list at 18-20. Only three luxury brands made the top 20, with Lexus (44.2 percent) being the only luxury brand over 40 percent.
  • Thirteen of the top 20 brands in 2011 with the highest percentage of male buyers were either exotic or luxury brands. When including luxury brands, nine of the top 20 were domestic. GMC and Dodge brands both had over 70 new car male buyers in 2011.
  • The new Volkswagen Beetle, introduced in 2011, had a higher percentage of male buyers in 2011, with 45.4 percent of buyers being male. In 2010, the Volkswagen New Beetle had only 39.4 percent of male buyers.

“Female car buyers really gravitated toward smaller, more fuel-efficient cars and crossovers,” said Kristen Andersson, Senior Analyst at TrueCar.com. “It was the complete opposite for male buyers, who preferred either a fast and sporty vehicle with distinctive curb appeal or a big vehicle, like a large truck or SUV.”

  • cfu

    haha 911 rules

  • εγώ έμεινα έκπληκτος με την infiniti…πώς είναι σε τόσο υψηλό πλαίσιο…άλλα απο την άλλη δν έχει καθόλου άσχημα αυτοκίνητα

  • ilikeyourcar

    Περιμενα το 500ρακι στις αναμεσα πρωτες θεσεις για τις γυναικες αλλα και γιατι οχι (ως abarth) και στους αντρες…

  • giannis1304

    Να συμπληρώσω ότι η porsche κάποτε σημείωνε καθοδικές πωλήσεις στο Αμέρικα γιατί δεν είχε ποτηροθήκες! Όταν έκανε facelift στα μοντέλα της και απράκτησε την πολυπόθητη άνεση, οι πωλήσεις τις άρχισαν να σημειώνουν άνοδο! όλα τα άλλα περιττά! 

  • Vwcrap

    vw !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xaxaxaxa klaiw….   kai min arxisoun oi vw gia ta audi…

  • MitsosDaBest

    Πάντως αν και Αμερικανοί, δεν είναι άσχημα τα αντρικά αποτελέσματα. Συμφωνώ με αρκετά.

    Τα γυναικεία αναμενόμενα είναι. Ούτε 1 στις 10 δεν ξέρουν από αμάξια… =P

  • fire_the_laser

     Εγώ ειλικρινά δεν θα γούσταρα να οδηγάω ένα αυτοκίνητο που είναι ευρέως απεικονιζόμενο ως ”ανδρικό εργαλείο”.

    Κοινώς, μακριά από εμενα η 911. Eντάξει εντάξει μην με φάτε! Δεν υπήρχε πιθανότητα να αποκτήσω μια…

    • hellboy

      Σωστος!

  • gkast79

    ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΟ ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΤΙ ΕΧΟΥΝ …ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΑΣ ΜΕΣΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ…
    ΧΑΙΡΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΜΙΑ PAGANI…!!!! ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ … ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ????