Οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ευρώπης του Νότου, βλέπε Peugeot, Citroen, Fiat, αυτή τη περίοδο δεν περνούν και την καλύτερη οικονομικής τους περίοδο, με τις Γαλλικές εταιρίες να είναι αυτές που ίσως αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα.


Την 1η Ιουλίου του 2011, η Ευρωπαική Ένωση είχε συνάψει συμφωνία με την Νότιο Κορέα, ώστε να υπάρχουν ελεύθερες συναλλαγές ανάμεσα τους, χωρίς την επιβάρυνση ΦΠΑ. Ωστόσο, στη συμφωνία υπήρχε μια ρήτρα που αναφέρει ότι η Ευρώπη, μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά του ΦΠΑ, σε περίπτωση που πλήττονται ευαίσθητοι οικονομικά τομείς, ώστε να αντιμετωπίσουν έτσι την αύξηση των εισαγωγών. Το 2011, οι Κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν αύξηση 24% στην αγορά της Ευρώπης, την ώρα που οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν, αναγκάζοντας την PSA Peugeot Citroen, να απολύσει 8.000 κόσμο.

Η Ευρωπαϊκή ένωση τώρα, έχει λάβει μια επιστολή από τις Γαλλικές αρχές που αναφέρει “την λήξη εκ των προτέρων μέτρων επιτήρησης των εισαγωγών των αυτοκινήτων της Νοτίου Κορέας“. H Κομισιόν, δήλωσε μέσω εκπροσώπου της ότι εξετάζει την πρόταση των Γάλλων. Αυτό σημαίνει ότι οι αρχές μπορούν να απαιτούν ένα συνοδευτικό έγγραφο εξαγωγής με το οποίο θα γνωρίζουν τον τύπο και τον αριθμό των προϊόντων που έχουν προγραμματίσει οι Κορεάτες να εξάγουν στην Ευρώπη, προτού αυτά έρθουν στη Γηραιά Ήπειρο.

Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το πρώτο βήμα προς την αύξηση των ποσοστών του ΦΠΑ. Οι Κορεάτες έχουνε μειώσει τις εισαγωγές των αυτοκινήτων τους στη Ευρώπη κατά σχεδόν 50% μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, από 640.000 στις 345.000, αφού οι Κορεάτες κατασκευάζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα εντός Ευρώπης, στα εργοστάσια τους σε Τσεχία και Τουρκία.

Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσο είναι συνετό να ζητηθεί αυτό από τους Γάλλους. Η Ευρωπαική Ένωση εξάγει ετησίως 32 δις ευρώ στη Νότιο Κορέα. Αν η Ευρώπη φορολογεί πλέον τα κορεατικά προϊόντα, τότε μια παρόμοια αντίδραση των Κορεατών, είναι κάτι παραπάνω από προφανής.

[Πηγή: Autonews, Reuters | Photo Copyright: SEBASTIEN BOZON/AFP/GettyImages]