Ένας Αμερικάνος πριν από μερικά χρόνια είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει ένα πλήρες αντίγραφο μιας Lamborghini Countach και τελικά μετά από 17 χρόνια σχεδιασμού, συγκόλλησης και άλλων εργασιών, η ρέπλικα ήταν έτοιμη το 2008.

Ωστόσο για κάποιο λόγω που μόνο ο Αμερικάνος γνωρίζει, αποφάσισε να πουλήσει το αυτοκίνητο που χρειάστηκε τόσα χρόνια ώστε να το κάνει πραγματικότητα. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ρέπλικας μπορείς να τα βρεις στη συνέχεια και αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά, πρέπει να στείλει ένα email στον ιδιοκτήτη ώστε να μάθει την τιμή.

[Πηγή: Jalopnik, Kiengineering]

<strong>Τεχνικά Χαρακτηριστικά</strong>

  • All hand formed aluminum body representing a euro spec 1982 Countach LP5000S
  • Real Lambo tailights, parking lights, windshield, badges
  • All tube space frame
  • Ford Cleveland Boss 351 (514hp@ 6800rpm) with a Probe 377C.I. stroker kit with
  • Forged 11.75 comp. pistons H-beam rods
  • .630 lift roller cam and Milodon gear drive
  • Crower pushrods and S.S. roller rockers with S.S. HiFlow manley valves
  • Ported and polished heads and Hall Pantera Weber manifold
  • 48 IDA downdraft Webers built by Inglesse
  • Canton 10 qt. trap-door road racing pan and oil cooler
  • Twin Howe sprintcar aluminum radiators with 2400cfm puller fans
  • ZF 5 speed transaxle with 4:10 gear
  • 15lb. aluminum flywheel
  • MSD box and billet dist.
  • Tires rear Hooiser 25.0×13.0x16 front 23.5×12.0x16 slicks
  • Wheels custom BBS rim shells with hand made center sections. 12×16 rear 10×16 front
  • Brakes Wilwood Suprelite 4 piston calipers and 12″x1.25″ rotors.
  • Exhaust handmade 180deg. 2″ S.S. headers, 3.5″ collectors, 12″ long x 3.5″ racing muffers.
  • Wilwood racing pedals/master cylinders/hyd. clutch.
  • Pantera shifter and linkage
  • Performance untested weight 2700lbs.