Ο πρώτος νικητής της χρονιάς είναι Πρωταθλητής, αλλά όχι αυτός που -σχεδόν- όλοι μπορεί να περιμέναμε, καθώς ο Kimi Raikkonen, μ’ εξαιρετική διαχείριση ελαστικών και στρατηγική δύο pit stops, ανέβηκε από την 7η, στην πρώτη θέση, αφήνοντας τους Fernando Alonso και Sebastian Vettel με την ελπίδα της νίκης. Η Ε21 έδειξε εξαιρετικό ρυθμό και διαχείριση ελαστικών στα χέρια του Φινλανδού, ενώ και η F138 ήταν πολύ καλύτερη σήμερα απ’ ό,τι χθες, όπως είχαμε προβλέψει, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν περιμέναμε τον Vettel να τερματίσει 22 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή σ’ έναν φυσιολογικό αγώνα, εννοώ δίχως αυτοκίνητο ασφαλείας ή βροχή.
Εκτός βάθρου, ο Felipe Massa είχε πολύ καλή απόδοση, όπως μας είχε δείξει και στους τελευταίους περσινούς αγώνες, παίρνοντας έτσι την 4η θέση, και μαζί 12 βαθμούς. Πίσω του, ο Lewis Hamilton, με την W04 να έχει φανερά χειρότερο ρυθμό απ’ ό,τι στις κατατακτήριες και δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση ν’ ανταγωνιστεί τις Red Bull, Ferrari και τον Raikkonen, αλλά κράτησε πίσω του τον Mark Webber, που σήμερα δεν είχε καλή απόδοση. Αυτός που άξιζε κάτι καλύτερο ήταν ο Adrian Sutil, με τον Γερμανό να είναι για πολλούς γύρους στις πρώτες θέσεις, αλλά η αναγκαστική επιλογή για την πολύ μαλακή στο τελευταίο του pit stop τον έριξε στην 7η θέση, μπροστά από τους Paul Di Resta, Jenson Button και Romain Grosjean.
Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τι έγινε στον πρώτο αγώνα, ξεκινώντας από την εκκίνηση. Θυμίζω ότι στις 10 πρώτες θέσεις του grid ήταν οι Vettel, Webber, Hamilton, Massa, Alonso, Rosberg, Raikkonen, Grosjean, Di Resta και Button. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Vettel έφυγε καλά, κάτι που δεν έκανε ο Webber, με αποτέλεσμα να τον προσπεράσουν οι Massa, Alonso και Hamilton, και στο τέλος του πρώτου γύρου, έπεσε στην 6η θέση. Μετά από τα πρώτα 5.3 χιλιόμετρα, οι 10άδα ήταν: Vettel, Massa, Alonso, Hamilton, Raikkonen, Rosberg, Webber, Di Resta, Button και Sutil.
Ο “Iceman” έδειξε από νωρίς τις επιθετικές του διαθέσεις, και, παρόλο που από την αρχή γνώριζε ότι θ’ ακολουθήσει στρατηγική δύο pit stops, πίεζε τον Hamilton για την 4η θέση, με τη Mercedes να δείχνει ότι είχε πρόβλημα με τον ρυθμό. Στον τρίτο γύρο, ο Βρετανός δέχθηκε το προσπέρασμα από τον οδηγό της Lotus, ο οποίος άρχισε να πλησιάζει σιγά-σιγά και τον Fernando Alonso, που πίεζε τον Massa, που, με τη σειρά του, πίεζε τον Vettel.
Ο χορός των pit stops άνοιξε πολύ νωρίς, μόλις στον 5ο γύρο, με τον Button να είναι ο πρώτος που μπαίνει για να πετάξει την πολύ μαλακή γόμα, η οποία ήταν εντελώς ακατάλληλη για τις συνθήκες τής πίστας, με το grainig να είναι εφιαλτικό και την απόδοση να πέφτει αμέσως. Στον επόμενο γύρο, ακολούθησαν οι Webber, Grosjean και Guiterriez, για να βάλουν κι αυτοί τη μέση γόμα, όσο οι πρώτοι έμεναν έξω, με τις διαφορές ανάμεσά τους να είναι πολύ μικρές και τον 4ο Raikkonen να έχει μειώσει τη διαφορά από τον Alonso στα 2 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, ο Vettel ήταν αυτός που αποφάσισε να κάνει την αρχή από τους πρώτους οδηγούς και να μπει στα pits, όσο ο Kimi πλησίαζε κι άλλο τον Ferni. Ο Massa μπήκε στον επόμενο γύρο στα pits, δηλαδή στον 8ο, ενώ οι Raikkonen και Alonso μπήκαν μαζί για την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών, αλλά οι μηχανικοί της Ferrari δεν επέτρεψαν τον “Iceman” να περάσει στην 3η θέση. Στον 10ο γύρο, ο Maldonado μπήκε για να βγάλει τη μέση γόμα, με την οποία ξεκίνησε, ενώ ο Hamilton έκανε την πρώτη του αλλαγή στον 13ο γύρο, πέφτοντας την 8η θέση μετά από το pit stop, με τον Rosberg ν’ ακολουθεί για τη δική του αλλαγή έναν γύρο μετά, αφού η διαφορά τους ήταν περίπου στα 5 δευτερόλεπτα και δεν μπορούσαν να μπουν στον ίδιο γύρο.
Οι αλλαγές αργούσαν να έρθουν μπροστά, και ο Webber, στον 18ο γύρο, μπήκε ξανά στα pits, καθώς κράτησε μόνο για 12 γύρους τη μέση γόμα, βάζοντας, φυσικά, ξανά τη σκληρότερη από τις δύο γόμες που έφερε η Pirelli στη Μελβούρνη, κάτι που έκανε και ο Grosjean στον επόμενο γύρο, όπως και ο Alonso στον 20ο, με τον Ισπανό να πιέζει στο όριο τα ελαστικά του για 11 γύρους και να τα καταστρέφει σχετικά νωρίς. Vettel και Sutil έκαναν το ίδιο στον 21ο γύρο (για τον Sutil ήταν το πρώτο pit stop), με τον Vettel να προσπερνά τον οδηγό της Force India 2 γύρους μετά, τη στιγμή που ο Massa και ο Perez έμπαιναν για δεύτερη φορά στα pits.
Ο Sutil, όμως, έδειχνε ότι του αρέσει πολύ οι παρέα των πρώτων και ήταν πολύ γρήγορος για να φύγει εκεί, κάνοντας μάλιστα ταχύτερο χρόνο στον 24ο γύρο. Έναν γύρο μετά, ο Pastor Maldonado, ύστερα από οδηγικό λάθος, σταμάτησε στην αμμοπαγίδα της πρώτης στροφής. Εγκατάλειψη και για τον Rosberg, με την W04 να έχει πρόβλημα στα ηλεκτρικά, θυμίζοντας τα προβλήματα αξιοπιστίας που είχε πέρυσι ο Michael Schumacher.
Στον 28ο γύρο, ο Raikkonen συνεχίζει να τρέχει με τη μέση γόμα και να έχει κάνει μόνο ένα pit stop, σε αντίθετη με τους υπόλοιπους που είχαν κάνει δύο, έτσι ήταν στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Alonso, Vettel, Sutil, Massa και Hamilton. Σ’ εκείνο το σημείο, οι ψιχάλες έκαναν την εμφάνισή τους, αλλά το νερό ήταν πολύ λίγο και σε κάποια μόνο σημεία, έτσι δεν υπήρχε λόγος να δώσουν τα στεγνά ελαστικά τη θέση τους στα ενδιάμεσα.
Ο Raikkonen μπήκε για τη δεύτερη και τελευταία του αλλαγή στον 33ο γύρο, και, μετά από το pit stop του, η 10άδα ήταν: Alonso, (3.6 – Vettel), (3.0 – Sutil), (0.8 – Massa), (5.6 – Raikkonen), (13.2 – Hamilton), (4.9 – Webber), (17.0 – Button), (0.4 – Grosjean) και (0.6 – Vergne). O Massa μπήκε για τελευταία φορά στα pits στον 36ο γύρο, οι Vettel, Button και Grosjean στον 37ο, ο Webber στον 38ο, και ο Alonso έναν γύρο μετά.
Ο Vettel, μετά από το τελευταίο του pit stop, έπεσε πίσω από τον Hamilton, τον οποίο πίεσε και πέρασε, με τον Hamilton να μη δίνει τη μάχη που είχε δώσει με τον Alonso στον 31ο γύρο, όταν ο Βρετανός χρωστούσε pit stop και παραχώρησε με δυσκολία τη θέση του στον οδηγό της Ferrari. Ο Hamilton μπήκε για τελευταία φορά στον 42ο γύρο, βγαίνοντας στην 6η θέση, χωρίς να ξέρει ότι θα κερδίσει ακόμα μία θέση από αναγκαστικό “δώρο” της Force India, ο οποίος έπρεπε να μπει ξανά στα pits, προκειμένου να βάλει την πολύ μαλακή γόμα, κάτι που έκανε στον 47ο γύρο, αφού είχε δεχθεί το προσπέρασμα από τους Raikkonen και Alonso λίγο νωρίτερα.
Σ’ εκείνο το σημείο, άρχισε να φαίνεται ότι ο Raikkonen δε θα σταματήσει ξανά και δεν ξέραμε αν τα ελαστικά του θ’ αντέξουν μέχρι το τέλος. Η διαφορά του από τον Alonso ήταν στα 8 δευτερόλεπτα, ενώ ο Vettel ήταν 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ισπανό. Το βάθρο είχε κλειδώσει, αφού ο Massa ήταν στα 26 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel.
Στον 52ο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε τον Sutil, ύστερα από μάχη μεταξύ των δύο πρώην φίλων, κάτι που έκανε και ο Webber. Η διαφορά του Alonso από τον Raikkonen μεγάλωνε και ο Φινλανδός είχε τη νίκη στα χέρια του, την οποία δεν έχασε, καθώς είδε με άνεση πρώτος την πρώτη καρώ σημαία της χρονιάς, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο, δύο γύρους πριν το τέλος, με 1:29.274.
Η βαθμολογία των οδηγών είναι όπως και τα σημερινά αποτελέσματα, αφού είναι ο πρώτος αγώνας, ενώ, στους κατασκευαστές, η Ferrari είναι πρώτη με 30 βαθμούς, μπροστά από τη Lotus που έχει 26 βαθμούς και τη Red Bull που έχει 23 βαθμούς. Το επόμενο Grand Prix είναι σε μόλις μία εβδομάδα (22-24 Μαρτίου), στη Μαλαισία, με την πίστα στη Sepang να είναι πολύ “τεχνική” και ν’ απαιτεί πολύ καλή αεροδυναμική συμπεριφορά από τα μονοθέσια και μεγάλα ποσοστά παραγόμενης κάθετης δύναμης.
Στη συνέχεια, τ’ αποτελέσματα από τον πρώτα αγώνα της χρονιάς, αλλά και τη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών:
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
2013 Formula 1 Australian Grand Prix
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Διαφορά | Grid | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen | Lotus | 58 | Νικητής | 7 | 25 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +12.4 secs | 5 | 18 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 58 | +22.3 secs | 1 | 15 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +33.5 secs | 4 | 12 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | +45.5 secs | 3 | 10 |
6 | Mark Webber | Red Bull Racing | 58 | +46.8 secs | 2 | 8 |
7 | Adrian Sutil | Force India | 58 | +65.0 secs | 12 | 6 |
8 | Paul di Resta | Force India | 58 | +68.4 secs | 9 | 4 |
9 | Jenson Button | McLaren | 58 | +81.6 secs | 10 | 2 |
10 | Romain Grosjean | Lotus | 58 | +82.7 secs | 8 | 1 |
11 | Sergio Perez | McLaren | 58 | +83.3 secs | 15 | |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 58 | +83.8 secs | 13 | |
13 | Esteban Gutierrez | Sauber | 57 | +1 Lap | 18 | |
14 | Valtteri Bottas | Williams | 57 | +1 Lap | 16 | |
15 | Jules Bianchi | Marussia | 57 | +1 Laps | 19 | |
16 | Charles Pic | Caterham | 56 | +2 Lap | 22 | |
17 | Max Chilton | Marussia | 56 | +2 Laps | 20 | |
18 | Giedo van der Garde | Caterham | 56 | +2 Laps | 21 | |
Ret | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 39 | +19 Laps | 14 | |
Ret | Nico Rosberg | Mercedes | 26 | +32 Laps | 6 | |
Ret | Pastor Maldonado | Williams | 24 | +34 Laps | 17 | |
Ret | Nico Hulkenberg | Sauber | 0 | Fuel System | 11 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Εθνικότητα | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen | Φινλανδός | Lotus | 25 |
2 | Fernando Alonso | Ισπανός | Ferrari | 18 |
3 | Sebastian Vettel | Γερμανός | Red Bull Racing | 15 |
4 | Felipe Massa | Βραζιλιάνος | Ferrari | 12 |
5 | Lewis Hamilton | Βρετανός | Mercedes | 10 |
6 | Mark Webber | Αυστραλός | Red Bull Racing | 8 |
7 | Adrian Sutil | Γερμανός | Force India | 6 |
8 | Paul di Resta | Βρετανός | Force India | 4 |
9 | Jenson Button | Βρετανός | McLaren | 2 |
10 | Romain Grosjean | Γάλλος | Lotus | 1 |
11 | Sergio Perez | Μεξικανός | McLaren | 0 |
12 | Jean-Eric Vergne | Γάλλος | Toro Rosso | 0 |
13 | Esteban Gutierrez | Μεξικανός | Sauber | 0 |
14 | Valtteri Bottas | Φινλανδός | Williams | 0 |
15 | Jules Bianchi | Γάλλος | Marussia | 0 |
16 | Charles Pic | Γάλλος | Caterham | 0 |
17 | Max Chilton | Βρετανός | Marussia | 0 |
18 | Giedo van der Garde | Ολλανδός | Caterham | 0 |
19 | Daniel Ricciardo | Αυστραλός | Toro Rosso | 0 |
20 | Nico Rosberg | Γερμανός | Mercedes | 0 |
21 | Pastor Maldonado | Βενεζουελάνος | Williams | 0 |
22 | Nico Hulkenberg | Γερμανός | Sauber | 0 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Ferrari | 30 |
2 | Lotus-Renault | 26 |
3 | Red Bull Racing-Renault | 23 |
4 | Mercedes | 10 |
5 | Force India-Mercedes | 10 |
6 | McLaren-Mercedes | 2 |
7 | STR-Ferrari | 0 |
8 | Sauber-Ferrari | 0 |
9 | Williams-Renault | 0 |
10 | Marussia-Cosworth | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Photos Copyrights: Glenn Dunbar/Lotus F1 Team]