Opel-Car-to-X-Communication-286510

Τα αποτελέσματα μιας από τις μεγαλύτερες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας και απόδοσης μέσω επικοινωνίας οχημάτων (Car-to-X) παρουσιάστηκαν στη Φρανκφούρτη. Στα πλαίσια του simTDproject (Safe Intelligent Mobility – Field TestGermany), η Opel συνεργάστηκε με τους 17 εταίρους του κονσόρτσιουμ για τη δοκιμή της λειτουργικότητας, καθημερινής χρηστικότητας  και απόδοσης της επικοινωνίας Car-to-X για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες. Τα οχήματα της δοκιμής ήταν ηλεκτρονικά συνδεδεμένα μεταξύ τους και με την υποδομή για ανταλλαγή πληροφοριών όπως καιρικές και οδικές συνθήκες μεταξύ των οχημάτων, αλλά και μεταξύ οχημάτων και κυκλοφοριακής υποδομής/ περιβάλλοντος.


Περιγράφοντας τα αποτελέσματα του project, ο Dr. Burkhard Milke, Opel Director Electric/Electronic Engineering, δήλωσε:

Στη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες που έγινε υπό τη διεύθυνση της Opel σε συνεργασία με τους εταίρους μας, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι η κυκλοφορία μπορεί να διευκολυνθεί από τις λειτουργίες του  simTD. Η κυκλοφοριακή ασφάλεια και απόδοση αυξήθηκαν. Μετά από ολοκληρωμένη έρευνα με 300 και πλέον οδηγούς δοκιμών, επιβεβαιώθηκε η προστιθέμενη αξία της τεχνολογίας Car-to-X για ασφαλή, ξεκούραστη και αποδοτική οδήγηση. Γι’ αυτό, αναμένεται η ευρεία αποδοχή της από την αγορά.

Από το 2009, πραγματοποιείται έρευνα σχετικά με τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για μία βιώσιμη αύξηση της απόδοσης και κυκλοφοριακής ασφάλειας στα πλαίσια του “Safe and Intelligent Mobility – Field Test Germany” (simTD) project. Ο στόλος δοκιμών των κατασκευαστών που λανσαρίστηκε το 2012 περιείχε 120 οχήματα και τρεις μοτοσικλέτες, όλα εξοπλισμένα με ίδια τεχνολογία simTD για δυνατότητα επιστημονικής αντιπαραβολής. Με περισσότερα από 120.000 χλμ. δοκιμών ανά εβδομάδα, καλύφθηκαν πάνω από 1.650.000 χλμ. σε περισσότερες από 41.000 δοκιμές οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν οδηγικές και κυκλοφοριακές εικονικές δοκιμές και έγινε σύγκριση με αποτελέσματα από την καθημερινότητα.

Opel-Car-to-X-Communication-286511

Μεταξύ των πολλών λειτουργιών κατά τη διάρκεια του project που δοκίμασε η Opel ήταν μία προειδοποίηση καιρού. Ο Dr Milke συμπλήρωσε:

Οι προειδοποιήσεις καιρού και τα δελτία οδικών συνθηκών είναι ενδεικτικά της σχέσης μεταξύ της επικοινωνίας Car-to-X και του HMI (Human Machine Interface). Αυτά είναι πρώτα στη λίστα επιθυμιών των οδηγών για μελλοντικά συστήματα επικοινωνίας. Με τη νέα γενιά συστημάτων infotainment που τώρα προσφέρονται με το Opel ADAM και θα παρουσιαστούν στο IAA με το νέο Insignia, έχει τεθεί το τεχνολογικό υπόβαθρο για καλύτερη συνδεσιμότητα εν κινήσει με την επικοινωνία Car-to-X. Ωστόσο η συνεπής καθιέρωση μιας αντίστοιχης οδικής και κυκλοφοριακής υποδομής θα είναι αποφασιστική για την εμπορική εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας. Η Opel θα συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο σ’ αυτό.

Οι οδικοί μετεωρολογικοί σταθμοί που βρίσκονται στην περιοχή της δοκιμής και ήδη παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες – για χρήση από μηχανήματα οδικών έργων παραδείγματος χάριν – επικοινωνούν με τους υπάρχοντες αισθητήρες των οχημάτων όπως ο αισθητήρας βροχής προκειμένου να εκδώσουν προειδοποιήσεις για αντίξοες καιρικές συνθήκες. Κρίσιμοι παράγοντες είναι το σημείο δρόσου, η θερμοκρασία της επιφάνειας του δρόμου, η ομίχλη και η βροχή. Οι προειδοποιήσεις που προκύπτουν προβάλλονται στα οχήματα. Η Διεπαφή Ανθρώπου Μηχανής – HMI (Human-Machine-Interface) που χρησιμοποιείται από όλους τους εταίρους της δοκιμής είναι προϊόν του DFKI, του Γερμανικού Κέντρου Έρευνας για Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η πρώτη εταιρία που θα βγάλει τη τεχνολογία αυτή στη παραγωγή θα είναι η Mercedes-Benz, η οποία ανακοίνωσε πως θα προσφέρει car-to-car σύστημα επικοινωνίας μέσα στο έτος.

Opel-Car-to-X-Communication-286509

[Πηγή: Opel]