jaguar-xkr-s-gt-2014-2

Η Jaguar ανακοίνωσε πως λόγω της μεγάλης ζήτησης, θα βγάλει στην αγορά επιπλέον 10 XKR-S GT οι οποίες θα πουληθούν στη Βρετανική αγορά. Το αυτοκίνητο είχε παρουσιαστεί στις αρχές του Απρίλη στην έκθεση της Νέας Υόρκης και αρχικά η Jaguar είχε προγραμματίσει να βγάλει στην αγορά μόλις 30 μονάδες.

Τελικά λόγω της ζήτησης, η Jaguar θα βγάλει επιπλέον 10 αυτοκίνητα, τα οποία είναι κατασκευασμένα από το τμήμα Engineered to Order (ETO). Η XKR-S GT φορά carbon μπροστά splitter, carbon spoiler στο πλάι του μπροστά προφυλακτήρα, αεριζόμενο καπό, carbon διαχύτη και μεγάλη πίσω αεροτομή. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τις ζάντες αλουμινίου 20″ με ελαστικά Pirelli Corsa διαστάσεων 255/35 μπροστά και 305/30 πίσω. Στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ καθίσματα με δερμάτινες/alcantara επενδύσεις και κόκκινες ραφές, αλουμινένια πεντάλς και μαρσπιέ στις πόρτες.

Κάτω από το αεριζόμενο καπό υπάρχει ο V8 5,0-λίτρων κινητήρας ο οποίος αποδίδει 550 άλογα με 680 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που στέλνει τη κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός ηλεκτρονικά ενεργού διαφορικού. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 299 χλμ/ώρα. Στο Nürburgring γυρνά σε 7:40, κάνοντας την XKR-S GT το ταχύτερο αυτοκίνητο roal-legal παραγωγής που έχει βγάλει ποτέ η Jaguar.

Όλα τα αυτοκίνητα που θα βγούνε στην αγορά θα είναι αποκλειστικά βαμμένα σε λευκό χρώμα, και θα διαθέτουν σπορ ανάρτηση με νέα έδρανα και ενεργά αμορτισέρ. Αλλαγές έχει δεχτεί επίσης το traction control και το σύστημα διεύθυνσης ενώ τα φρένα αποτελούνται από carbon-κεραμικούς δίσκους διαστάσεων 398 mm μπροστά και 380 mm πίσω. Οι παραδώσεις των αυτοκίνητων θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο και στην Αγγλία ξεκινά από τις £135.000 (€154.450).

[Πηγή: Jaguar]

Δελτίο Τύπου

JAGUAR CURATES UNIQUE LINE-UP OF SPORTS CARS FOR WILTON CLASSIC SUPERCAR

  • Jaguar to sell track-prepared, road ready XKR-S GT to UK customers
  • Ten XKR-S GTs will be sold in UK, priced at £135,000.00 OTR
  • Extreme performance XKR-S GT completes Nürburgring Nordschleife circuit in 7m40s − a new record for a road legal Jaguar car

IN DETAIL

(Whitley, Coventry, 31 July 2013) Jaguar today confirms it plans to sell 10 examples of the extreme performance XKR-S GT sports car to customers in the UK. Interest in the XKR-S GT has been intense since it was launched by Jaguar at the New York International Auto Show (NYIAS), then with sales limited to 30 units in the United States and Canada. Priced at £135,000 on-the-road, first deliveries to UK customers are planned for October 2013.

Since its debut presentation in New York, a prototype version of the Jaguar XKR-S GT has been undertaking rigorous test programmes on road and track in the UK and Germany. Supported by a team from Jaguar’s Engineered To Order (ETO) division, the XKR-S GT recently completed a lap of the famous NürburgringNordschleife circuit in a remarkable 7 minutes and 40 seconds. This supercar-rivalling achievement makes the new XKR-S GT the fastest ever road-legal Jaguar at the Nordschleife track.

The XKR-S GT more recently made its public dynamic debut at Goodwood Festival of Speed. With six-time Olympic Champion Sir Chris Hoy behind the wheel, and flanked by the show-stopping Project 7 design study, XFR-S super saloon and XJR flagship Jaguar model, the XKR-S GT made a big impact on sports car fans at the UK’s most high-profile annual automotive event.

Jaguar XKR-S GT: Technical and performance highlights

Powered by Jaguar’s proven 550PS, 680Nm supercharged 5.0-litre V8 engine – driving through a six-speed transmission and active electronic differential – the XKR-S GT reaches 60mph in 3.9 seconds with an electronically limited top speed of 186mph.

Evolved from the successful XKR-S coupe, the XKR-S GT features bespoke aerodynamic components and suspension developments to increase downforce and optimise high-speed cornering ability. Through the addition of aerodynamic aids including a carbon-fibre front splitter, dive planes, extended wheelarch spats, an elevated rear wing, rear diffuser and an aluminium valance, the XKR-S GT achieves maximum downforce of 145kg.

Its carbon ceramic brake system – a first for a production Jaguar – features 398mm and 380mm discs front/rear gripped respectively by six- and four-piston monoblock calipers. The XKR-S GT uses a new development of front and rear suspension that includes a wider front track, increased camber, revised bushings, a new steering system and faster steering ratio, all developed upon learning gained from Jaguar’s new F-TYPE two-seater sports car.

Height-adjustable and bespoke adaptive dampers feature a race-derived twin spring system and increased rates of 68% at the front and 25% at the rear.