car plant

Η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη φαίνεται να έχει μπερδέψει ακόμα και τους ειδικούς αφού ούτε καν αυτοί δεν συμφωνούν για το πότε θα δούμε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης.


Από την μία πλευρά έχουμε την Ford και την Mercedes. Ο CEO της Ford Europe, Stephen Odell λέει:

Δεν προβλέπουμε καμία ανάκαμψη ακόμα αλλά σίγουρα υπάρχουν μερικές θετικές ενδείξεις.

Η Daimler μάλλον συμφωνεί με την Ford αφού γνώμη της είναι πως η αγορά της δυτικής Ευρώπης μάλλον έχει πιάσει πάτο, οπότε αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, ο μοναδικός δρόμος είναι προς τα πάνω.

Από την άλλη, υπάρχει η Renault-Nissan που δια του προέδρους της, Carlos Ghosn, μάλλον τηρεί μία πιο συντηρητική στάση:

Πιο ρεαλιστικά, μπορεί να δούμε άλλη μία ύφεση, ίσως όχι τόσο βίαιη ή βαθιά όσο οι προηγούμενες που είδαμε τα χρόνια που πέρασαν. Ωστόσο, προετοιμάζω την Renault για αρκετά χρόνια στατικότητας, στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Τέλος, υπάρχουν και οι «καταστροφολόγοι» -ή μήπως ρεαλιστές-. Η AlixPartners, ειδικοί αναδιαρθρώσεων, προβλέπει πως οι πωλήσεις στην δυτική Ευρώπη δεν πρόκειται να ανακάμψουν σε αυτή την δεκαετία. Η εταιρία, προβλέπει τις πωλήσεις να πέσουν στα 12 εκατομμύρια οχήματα για το 2014 έναντι 13,2 για πέρυσι και να μείνουν σε εκείνο το σημείο μέχρι τουλάχιστον το 2019. Οι λόγοι είναι απλοί και είναι αυτοί που βιώνουμε καθημερινά: ανεργία, διαρκώς μειούμενη αγοραστική δύναμη του κόσμου και παντελής έλλειψη καταναλωτικής σιγουριάς. Με λίγα λόγια, αυτό που λέει η AlixPartners και άλλες συμβουλευτικές φίρμες σαν αυτήν είναι πως η πτώση θα σταματήσει αλλά τα πράγματα δεν καλυτερεύσουν σύντομα.

[Πηγή: Automotive News]