Jaguar_C-X75-140223

Η Jaguar παραδέχεται πως η πίεση του να συμμορφώνεται με τους μελλοντικούς κανονισμούς περί εκπομπών ρύπων ίσως να την αναγκάσει να εγκαταλείψει τους V8 κινητήρες.

Ο κατασκευαστής έχει πειραματιστεί στο παρελθόν με διάφορα εναλλακτικά powertrains με τελευταίο το ακυρωμένο C-X75. Αυτό ενώ στην αρχή χρησιμοποιούσε τουρμπίνες για να φορτίσει τις μπαταρίες των ηλεκτροκινητήρων, στη συνέχεια προτίμησε τη λύση ενός υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου με όριο περιστροφής πάνω από τις 10.000 σ.α.λ. για να εγκαταλείψει και αυτή τη λύση και να ακυρώσει εν τέλει το project, τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές βγάζουν στην αγορά δυνατά και πανάκριβα υβριδικά hypercars όπως η LaFerrari, η McLaren P1 και η Porsche 918 Spyder.

Παρά την ακύρωση του προγράμματος όμως, η Jaguar λέει πως το C-X75 ήταν ένα όχημα στο οποίο δοκιμάστηκαν νέες τεχνολογίες που μπορεί κάποια στιγμή στο μέλλον να βγουν στην παραγωγή, με κάποιες extreme επιλογές κινητήρα που έχουν την δυνατότητα να αντικαταστήσουν τον 5λιτρο V8 μάλιστα.

Δεν είμαστε «παντρεμένοι» με τους V8. Μπορεί η Jaguar να υπάρξει χωρίς έναν V8; Η απάντηση είναι ναι, αλλά είναι πρόθεσή μας σε αυτό το στάδιο να εξαλείψουμε τον V8 από την γκάμα κινητήρων μας; Προφανώς όχι γιατί τον χρειαζόμαστε για τις επιδόσεις που προσφέρει. Όταν θα έχουμε την τεχνολογία που θα προσφέρει έξυπνη απόδοση στο ίδιο επίπεδο με τον V8, τότε θα σκεφτούμε τις επιλογές μας. Μερικά πράγματα που ήδη εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο με το C-X75, είναι ο δρόμος που πρέπει να κινηθούμε για να δούμε αν μπορούμε να εξελιχθούμε σε κάτι που μπορεί να είναι βιώσιμο στο μέλλον.

Είπε ο Steven de Ploey, product manager της Jaguar. Φυσικά, οποιαδήποτε κίνηση γίνει, αυτή απέχει τουλάχιστον μία δεκαετία ενώ ο de Ploey δεν απέκλεισε το γεγονός η Jaguar να εγκαταλείψει τους superchargers που είναι λιγότερο αποδοτικοί και δεν μπορούν να ρυθμιστούν έξυπνα για χάρη των turbo ή ακόμα και κάποιας μορφής «ηλεκτροποίηση»!

[Πηγή: Drive.com.au]