Mark Webber: Αιώνια δεύτερος [Αφιέρωμα]

Σχετικά άρθρα

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Το πρωτάθλημα μόλις τελείωσε, με τους οδηγούς να κάνουν τον απολογισμό του 2013 και να ετοιμάζονται να φορτίσουν τις μπαταρίες τους για το 2014. Η χρονιά που μας πέρασε ήταν η τελευταία για το Mark Webber στη Formula 1, με τον Αυστραλό να αποσύρεται μετά από 12 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα grid, έχοντας κατακτήσει 9 νίκες, 13 pole position και 1047,5 βαθμούς, σε 215 εκκινήσεις. Ο μεγάλος στόχος του πρωταθλήματος μπορεί να του διέφυγε, όμως όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του:

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Δεν ήταν γραφτό να γίνει, αλλά ήταν μια περήφανη και έντιμη καριέρα.

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Μια καριέρα που πέρασε από χίλια κύματα μέχρι την καθιέρωση στη Formula 1 και την εύρεση ενός μονοθεσίου αντάξιου του ταλέντου του. Ο ίδιος, κατατάσσει τον εαυτό του με τους μια φορά Παγκόσμιους πρωταθλητές και σίγουρα αρκετοί θα συμφωνήσουν μαζί του για διάφορους λόγους. Σε κάθε περίπτωση, θα μείνει στην ιστορία του σπορ, ως ένας ταχύτατος και από τους πιο εργατικούς πιλότους της σύγχρονης ιστορίας.

Τα πρώτα βήματα

Ο Mark Webber γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου του 1976, στο Queanbeyan της Αυστραλίας και από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τους αγώνες ταχύτητας. Αρχικά ασχολήθηκε με τις μοτοσυκλέτες, πριν περάσει στα καρτ το 1991 σε ηλικία 14ων ετών. Μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος καρτ, ακολούθησε το Αυστραλιανό πρωτάθλημα Formula Ford, το οποίο μπορεί να μην κέρδισε ποτέ, του προσέφερε όμως την γνωριμία με τον Ann Neal που έγινε και ο αρωγός του στην προσπάθεια για καριέρα στην Ευρώπη. Ο ίδιος ο Neal, εξασφάλισε για τον τότε νεαρό Webber και την την πρώτη του χορηγία, με το “Χρυσό οδηγό” Αυστραλίας.

third-place finish at the UK Formula Ford Festival

Το μεγάλο βήμα προς την Ευρώπη έγινε το 1995, με την ομάδα της Van Diemen να τον δοκιμάζει σε ιδιωτικό τεστ και μένοντας ικανοποιημένη, να τον προσλαμβάνει για το Βρετανικό πρωτάθλημα Formula Ford του 1996. Εκεί πήρε νίκες, όμως το πρωτάθλημα και πάλι δεν ήρθε, τερματίζοντας δεύτερος στο τέλος της σεζόν. Επόμενος σταθμός ήταν η Formula 3 το 1997 με την ομάδα του Alan Docking, όμως τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε ο Docking, αλλά και η έλλειψη χορηγών εκ μέρους του Webber, δεν άφησαν πολλά περιθώρια για επιτυχίες πέρα από μια νίκη στο θεσμό. Ευτυχώς για τον Mark, ο θρύλος του rugby David Campese, τον βοήθησε οικονομικά ώστε να βγάλει τη χρονιά και να κάνει το επόμενο βήμα, με την Mercedes να τον επιλέγει για το πρόγραμμα των σπορ αυτοκινήτων της, στο πλάι του πρωταθλητή Bernd Schneider.

Το ζευγάρι κατέκτησε 5 νίκες σε 10 αγώνες για το πρωτάθλημα FIA GT του 1998, όμως τερμάτισε δεύτερο πίσω από τους ομόσταυλούς του, Klaus Ludwig και Ricardo Zonta, που κέρδισαν τους υπόλοιπους 5. Το 1999 ο Webber  προωθήθηκε σε ρόλο Νο.1 από τη Mercedes, δοκιμάζοντας και για πρώτη φορά στον αγώνα του Le Mans. Όμως ένα αεροδυναμικό πρόβλημα στις CLR, οδήγησε τόσο τον ίδιο όσο και τον έτερο οδηγό της ομάδας, Peter Dumbreck, σε άσχημα ατυχήματα, ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς.

Mark webber-Le Mans 1999-CLR flip2

Οι αρχικές επαφές με τον κόσμο της Formula 1

Με το κεφάλαιο sports cars να κλείνει, ο Webber ήρθε σε επαφή με τον Eddie Jordan το 1999. Η ομώνυμη ομάδα του Jordan, είχε βρει νέο χορηγό εκείνη τη χρονιά στο πρόσωπο ενός άλλου Αυστραλού, του Paul Stoddart και ο Eddie ως μεσολαβητής σύστησε τους δυο συμπατριώτες. Από εκείνο το σημείο, ο Stoddart έγινε σημαντικός βοηθός στην καριέρα του Webber. Αρχικά προσέφερε στο Mark θέση για το πρωτάθλημα του 2000, στην ομάδα του στην Formula 3000, ενώ κάλυψε και το απαιτούμενο ποσό του ενός εκατομμυρίου δολαρίων για τα λειτουργικά έξοδα. Έπειτα, φρόντισε ώστε ο νεαρός Webber να πάρει και την πρώτη του γεύση από Formula 1 με την ομάδα της Arrows, σε test που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη τον Δεκέμβριο του 1999. Το 2000 υπέγραψε ως δοκιμαστής της Arrows, ενώ παράλληλα τερμάτισε στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος της Formula 3000, με την γνωστή εταιρεία Foster’s να γίνεται χορηγός του. Στο τέλος της σεζόν οδήγησε ξανά σε test Formula 1, αυτή τη φορά για λογαριασμό της Benetton, όντας ταχύτερος από τους ήδη καθιερωμένους Ralf Schumacher και Giancarlo Fisichella, που επίσης δοκίμαζαν στο Estoril.

f1_webber_benetton-test

Αυτή του η επίδοση ήταν αρκετή ώστε να τον προσέξει ο Flavio Briatore και να τον αναλάβει ως μάνατζερ. Έτσι, για το 2001 ο Webber θα ανήκε στην ομάδα της Benetton, ως δοκιμαστής και θα απολάμβανε την συμμετοχή του ξανά στην Formula 3000, αυτή τη φορά με την καλύτερη ομάδα στο θεσμό, την Super Nova. Εν τέλη, οι 3 νίκες του στο πρωτάθλημα δεν ήταν αρκετές για κάτι περισσότερο από την δεύτερη θέση, με τον Justin Wilson να παίρνει τον τίτλο με 32 ολόκληρους βαθμούς διαφοράς. Όμως η μεγάλη ευκαιρία για το Webber ήρθε το 2002, με τον Alonso να παίρνει την θέση του ως δοκιμαστής στη Benetton (πλέον Renault) και τον Briatore να βρίσκει θέση οδηγού στον Αυστραλό, στη Minardi του Paul Stoddart.

2002  Το νέο ταλέντο της Minardi

Η αρχική συμφωνία που υπεγράφη με τη Minardi, περιελάμβανε θέση οδηγού για τους 3 πρώτους αγώνες της χρονιάς και ο Webber ήξερε εξαρχής πως το να εντυπωσιάσει με την πιο αργή ομάδα του grid, θα ήταν δύσκολη υπόθεση. Teammate του Αυστραλού ήταν ο Alex Young, που είχε λίγη εμπειρία παραπάνω, έχοντας τρέξει σε 3 αγώνες για τη Minardi το 2001. Όμως ο Mark από τον πρώτο κιόλας αγώνα, εντός έδρας στην Μελβούρνη, κατάφερε να πλασαριστεί στην πέμπτη θέση της κατάταξης και να στρέψει τα φώτα πάνω του. Μάλιστα, αυτοί ήταν και οι πρώτοι βαθμοί για την Minardi μετά το μακρινό 1999 και όπως ήταν φυσικό, το συμβόλαιό του επεκτάθηκε έως το τέλος της σεζόν.

Webber at the 2002 Australian GP

Στη διάρκεια της χρονιάς έδειξε την ταχύτητά του στις κατατακτήριες, διαλύοντας 14-0 τον Young και όντας πάνω από 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος στις περισσότερες των περιπτώσεων. Καλύτερη τύχη δεν είχε ούτε ο Anthony Davidson, που αντικατέστησε για 2 αγώνες τον Μαλαισιανό.

Τις Κυριακές ήταν δύσκολο να επαναληφθεί η επιτυχία του πρώτου grand prix, όμως ο Webber φρόντισε να παίρνει το μέγιστο σε κάθε περίπτωση, μαζεύοντας ακόμη 1 όγδοη, 1 δέκατη και 4 ενδέκατες θέσεις.

Βαθμοί: 2 | Θέση στο πρωτάθλημα: 16η

Minardi Mark Webber F1 2002

2003 – 2004 Jaguar. Ο σπεσιαλίστας των κατατακτηρίων

Οι εξαιρετικές εμφανίσεις του Αυστραλού με τη Minardi, τον έβαλαν στο στόχαστρο καλύτερων ομάδων, με τη Jaguar να τον κάνει δικό της για τα επόμενα δυο χρόνια. Η ομάδα πάλευε ήδη από το 2000 να βρει τα πατήματά της στην F1, με τα χρήματα για εξέλιξη ανταγωνιστικών μονοθεσίων να υπάρχουν, όμως η διοικητική δομή προκαλούσε περισσότερα προβλήματα απ’ ότι λύσεις και αυτό αποτυπωνόταν και στις πίστες.

Ο Webber εδραιώθηκε το 2003 ως ένας ένας από τους ταχύτερους οδηγούς στις κατατακτήριες δοκιμές. Πλασαρίστηκε δυο φορές στην τρίτη θέση της σχάρας εκκίνησης (σε Interlagos και Hungaroring), μια στην πέμπτη (Imola) και δυο φορές στην έκτη (Suzuka και Montreal). Κέρδισε κατά κράτος και τους δυο αντιπάλους του, με 8-3 απέναντι στον Antonio Pizzonia που δεν τελείωσε τη χρονιά στο κόκπιτ της R4, ενώ πήρε και τη ρεβάνς από τον Wilson (4-0) για το χαμένο πρωτάθλημα της Formula 3000.

Στους αγώνες, 3 έκτες και 3 έβδομες θέσεις ήταν αρκετές για να μαζέψει τους 17 από τους 19 βαθμούς της Jaguar, έχοντας και 7 εγκαταλείψεις, με τις 4 να οφείλονται σε μηχανικά προβλήματα.

Βαθμοί: 17 | Θέση στο πρωτάθλημα: 10η

Webber - Jaguar - 2003 San Marino

Το 2004 άπαντες στη Jaguar περίμεναν βελτίωση με την νέα R5, αυτή όμως δεν ήρθε ποτέ. Το μονοθέσιο δεν ήταν το βήμα παραπάνω που ήθελαν οι διοικητικοί και οι οδηγοί της ομάδας, Webber και Klien, ενώ ήταν και εξαιρετικά αναξιόπιστο, με τον Mark να αντιμετωπίζει όχι λιγότερα από 5 διαφορετικά μηχανικά προβλήματα. Εκείνο δε στο launch control, στον αγώνα της Μαλαισίας, ήταν οιωνός για τα επόμενα χρόνια, με την εκπληκτική δεύτερη θέση στις κατατακτήριες να γίνεται δέκατη, σε μερικά μόλις μέτρα. Καλύτερο πλασάρισμα σε αγώνα ήταν η έκτη θέση και για τους δυο οδηγούς, με τον Αυστραλό να μαζεύει 7 βαθμούς έναντι 3ων του Αυστριακού και το μεταξύ τους σκορ στα δοκιμαστικά να είναι 15-3 υπέρ του Webber.

Βαθμοί: 7 | Θέση στο πρωτάθλημα: 13η

Mark-Webber-Jaguar-2004-Hockenheim

2005 – 2006 Williams. Η λάθος επιλογή

Το 2005 αποτέλεσε χρονιά σταθμό για την καριέρα του Mark. Μετά από την αποτυχία της Jaguar να του προσφέρει ένα μονοθέσιο νικητή, ο Αυστραλός είχε την πρώτη του ευκαιρία για να οδηγήσει για λογαριασμό μεγάλης ομάδας, με τις επιλογές να είναι δυο. Πρώτη η Williams, η οποία είχε μια μέτρια σεζόν το 2004, αλλά τις χρονιές 2001 – 2003 είχε δημιουργήσει μονοθέσια νικητές και πάλευε για τους τίτλους και δεύτερη επιλογή, η επανένωση με την Benetton, η οποία πλέον ως Renault είχε κατακτήσει 2 νίκες τα τελευταία δυο χρόνια. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η μετακίνησή του στην Williams ήταν λανθασμένη, με την Renault να κατακτά 4 τίτλους το 2005 και 2006 και τη Williams να μην παίρνει ούτε νίκη.

shan_2005_williams_bmw

Υποψήφιοι για τη δεύτερη FW27, ήταν ο Nick Heidfeld και ο παλιός γνώριμος του Webber από τη Jaguar, Pizzonia, με τον Γερμανό να κερδίζει την μεταξύ τους κόντρα και να οδηγεί για τους πρώτους 13 αγώνες και τον Βραζιλιάνο στους υπόλοιπους 5, αφού ο Heidfeld αναγκάστηκε να μείνει εκτός μονοθεσίου, έπειτα από ατύχημα σε δοκιμές.

Η Williams πάλευε στην αρχή της χρονιάς για το βάθρο, ενώ στη συνέχεια έπεσε πολύ πίσω, με τον Heidfeld να είναι ο πρώτος αντίπαλος που στάθηκε στα ίσια απέναντι στον Webber. Το μεταξύ τους σκορ στα δοκιμαστικά ήταν 9-5 υπέρ του Αυστραλού, με τον Γερμανό να έχει και μια pole στο ενεργητικό του, δίπλα στις δυο δεύτερες θέσεις του Mark. Όμως στη βαθμολογία, μέχρι το σημείο του τραυματισμού του Heidfeld, ο Webber βρισκόταν πίσω με 22 βαθμούς, έναντι 28. Με την έλευση του Pizzonia στην ομάδα, τα πράγματα έλαβαν την καθιερωμένη τους μορφή, αφού ο Βραζιλιάνος δεν εκμεταλλεύτηκε την σπάνια δεύτερη ευκαιρία που του δόθηκε στην Formula 1. 4-0 στα δοκιμαστικά και 14-2 στους βαθμούς, υπέρ του Webber, ο οποίος δέχθηκε σοβαρό ψυχολογικό πλήγμα, με την ομάδα που απέρριψε να κατακτά τον τίτλο.

Βαθμοί: 36 | Θέση στο πρωτάθλημα: 10η

P90024043

Με την BMW να αποσύρει την εργοστασιακή της υποστήριξη, για να δημιουργήσει την δική της ομάδα, το 2006 δεν θα μπορούσε να είναι μια καλή χρονιά για τη Williams και το Webber. Νέοι αδύναμοι κινητήρες (Cosworth) και νέος δυνατός teammate (Rosberg), προετοίμασαν τον Mark για μια δύσκολη σεζόν.

Αυτό φανερώνουν εξάλλου και οι 11 εγκαταλείψεις στους 18 αγώνες, με τις 6 να οφείλονται σε μηχανικά προβλήματα. Highlight της απογοητευτικής αυτής χρονιάς, η 2η θέση στην εκκίνηση του αγώνα στο Monaco. Βέβαια, ενώ ο Mark βρισκόταν καθ’ οδόν για μια θέση στο podium, εγκατέλειψε με πρόβλημα στην εξάτμιση.

Τελική συγκομιδή οι μόλις 7 πόντοι, με καλύτερο τερματισμό την έκτη θέση και το 12-6 έναντι του, rookie, Rosberg στις κατατακτήριες.

Βαθμοί: 7 | Θέση στο πρωτάθλημα: 14η

markwebber_williams-cosworth_monte-carlo_2006

2007 – 2013 Red Bull. Νίκες, προβλήματα και ίντριγκα.

Με τον Frank Williams να του προσφέρει σημαντικά μειωμένες αποδοχές για νέο συμβόλαιο, ο Webber αποφασίζει να αφήσει την ομάδα. Μάνατζερ του είναι ακόμα ο Flavio Briatore, ο οποίος του εξασφαλίζει θέση στη Red Bull, σε μια κίνηση που αρχικά φάνηκε να μην είναι το βήμα παραπάνω που επιθυμούσε ο ήδη 31ος ετών Webber.

Η Αυστριακή ομάδα διαθέτει χρήματα και το μυαλό που ακούει στο όνομα Adrian Newey, όμως δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο τα πρώτα χρόνια ζωής της. Αυτό, σε συνδυασμό με μερικές ασταθείς επιδόσεις , εδραίωσε τον Mark στο μέσο του grid, παρόλο που κέρδιζε σε τακτική βάση τον έτερο οδηγό της ομάδας, τον πολύπειρο David Coulthard.

Μια τρίτη θέση στο Γερμανικό Grand Prix, ήταν ότι καλύτερο μπόρεσε ο Webber να πάρει κατά την πρώτη του σεζόν με την ομάδα της Red Bull. Ωστόσο, ο ίδιος είχε μια πιθανότητα να πάρει την παρθενική του νίκη αργότερα το ίδιο έτος, στο Ιαπωνικό Grand Prix στο Fuji. Εκεί, βρισκόμενος στη δεύτερη θέση πίσω από τον Lewis Hamilton, είδε τις ελπίδες του να χάνονται, όταν ο μελλοντικός του teammate Sebastian Vettel, έπεσε πάνω στο μονοθέσιο του υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

f1-vettel-webber-fuji-2007-inline

Είναι παιδιά, δεν είναι; Παιδιά χωρίς εμπειρία. Κάνουν πολύ καλή δουλειά και μετά τα γ@μ@ν3 όλα.

Τελικά ο Webber μάζεψε 10 βαθμούς, 4 λιγότερους από τον Coulthard, κερδίζοντας τον Σκωτσέζο 15-2 σε ρυθμό κατατακτηρίων.

Βαθμοί: 10 | Θέση στο πρωτάθλημα: 12η

Το 2008, ο Webber βρισκόταν και πάλι στην μετριότητα, αν και ήταν σε θέση να νικήσει τον Coulthard στην μεταξύ τους κόντρα, για νέο συμβόλαιο ενός έτους. Την άλλη Red Bull το 2009 θα οδηγούσε το ανερχόμενο αστέρι και προστατευόμενος της ομάδας, Sebastian Vettel, με τις μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς να προμηνύουν άνοδο της ανταγωνιστικότητάς της. Μια πρώτη σειρά στην εκκίνηση του Silverstone, η τέταρτη θέση στον αγώνα του Monaco και το εμφατικό 16-2 απέναντι στον Coulthard στα δοκιμαστικά, ήταν ότι καλύτερο είχε να επιδείξει ο Webber για το 2008.

Βαθμοί: 21 | Θέση στο πρωτάθλημα: 11η

Japanese Formula One Grand Prix: Race

Η επόμενη χρονιά σίγουρα έχει μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη του Αυστραλού. Από το πρώτο κιόλας τεστ του Νοέμβρη, οι αναβαθμίσεις για το νέο μονοθέσιο έδειξαν να δουλεύουν και στο στρατόπεδο της ομάδας υπήρχε προσμονή για μεγάλα πράγματα. Αλλά ακόμα και τότε, ο Webber κατάφερε να χτυπηθεί από την ατυχία. Η καριέρα του ως οδηγός παραλίγο να τελειώσει, όταν υπέστη σοβαρό κάταγμα στο πόδι και τον ώμο, όταν χτυπήθηκε από ένα αυτοκίνητο, στην φιλανθρωπική εκδήλωση ποδηλάτου που ο ίδιος διοργάνωσε στην Τασμανία.

Ευτυχώς, μετά από πειραματικές μεθόδους αποκατάστασης και την πλήρη στήριξη της ομάδας, κατάφερε να επανέλθει στο κόκπιτ σε χρόνο ρεκόρ και να είναι έτοιμος για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Εκείνος δεν ήταν και ο καλύτερος για το συνδυασμό Webber/Red Bull, με λάθη και έλλειψη ανταγωνιστικού ρυθμού να κάνουν την εμφάνισή τους. Όμως, όσο περνούσε ο καιρός, η ομάδα εδραιώθηκε ως η κύρια αντίπαλος της μετέπειτα πρωταθλήτριας Brawn GP. Στον τρίτο αγώνα της χρονιάς στην Κίνα, ο Webber κατέκτησε την καλύτερη του θέση σε grand prix, όντας δεύτερος, πίσω από τον νικητή Vettel και 6 αγώνες μετά ήρθε η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του. Pole position στο Nurburgring και νίκη στον αγώνα, παρά την ποινή διέλευσης από τα πιτ που σωστά δέχθηκε για το συμβάν της εκκίνησης με τον Rubens Barrichello και ένας συναισθηματικά φορτισμένος Webber να ξεσπά σε λυγμούς στο team radio μετά το τέλος του αγώνα.

http://www.youtube.com/watch?v=qYsXvyogyWY

Είναι μια απίστευτη ημέρα. Ήθελα τόσο πολύ να κερδίσω μετά το Silverstone, καθότι νόμιζα ότι είχα μια καλή ευκαιρία εκεί, στη συνέχεια μετά τη χθεσινή pole, ήξερα ότι βρισκόμουν σε καλή θέση για να προσπαθήσω και να κερδίσω τον αγώνα σήμερα.

Είναι απλά μια απίστευτη ημέρα για όλους τους ανθρώπους που με βοήθησαν να φτάσω στο σημείο όπου είμαι σήμερα.

Οι έως τότε εμφανίσεις του, οδήγησαν την ομάδα στο να του προσφέρει συμβόλαιο και για το 2010. Όμως λάθη και ατυχίες έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, με τον Mark να υποχωρεί από τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών, τον Ιούλιο, στην τέταρτη.

Το 2009 ήταν και η πρώτη χρονιά στην καριέρα του Webber, κατά την οποία ηττήθηκε από κάποιον teammate του. 15-2 έχασε σε ρυθμό κατατακτηρίων, 84 – 69,5 στην τελική βαθμολογία, ενώ και οι 2 νίκες και η μια pole, ήταν λιγότερες από τις 4 και 3 του Vettel αντίστοιχα.

Βαθμοί: 69,5 | Θέση στο πρωτάθλημα: | Νίκες: 2 | Pole: 1

F1 Grand Prix of Germany - Race

2010 – Η μεγάλη χαμένη ευκαιρία

Με τη Red Bull να εξελίσσεται συνεχώς μέσα στο 2009, άπαντες θεωρούσαν πως και την επόμενη χρονιά θα βρισκόταν σε θέση να παλεύει για τις μπροστά θέσεις. Και όντως, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Bahrain, ο Vettel πήρε την pole με τον Mark να εκκινεί έκτος και το ρυθμό της RB6 να δείχνει ικανός, ώστε να κυνηγήσουν το πρωτάθλημα.

Στο έκτο grand prix της χρονιάς στο Monaco, ο Webber βρέθηκε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών, για πρώτη φορά στην καριέρα του, ισοβαθμώντας με τον teammate του στους 78 βαθμούς. Μέχρι εκείνο το σημείο, οι οδηγοί της Red Bull είχαν 7 pole positions (4 για το Webber) και 3 νίκες (2 κατέκτησε ο Αυστραλός), όμως το επόμενο gp στην Τουρκία αποδείχθηκε καθοριστικό για τις σχέσεις μεταξύ Webber και Vettel.

Στα μέσα του αγώνα, ο Vettel πρόλαβε τον πρωτοπόρο Webber, με τους δυο να ακουμπούν, τον Γερμανό να εγκαταλείπει και τον Mark να τερματίζει τρίτος. Όπως ήταν φυσικό, ο ένας κατηγορούσε τον άλλο για το συμβάν, με την ομάδα να χάνει την πρώτη θέση στο κατασκευαστών και τους δυο να ψυχραίνονται.

Στη Valencia ο Webber έχει ένα τρομακτικό ατύχημα με τον Kovalainen και πριν τον Βρετανικό αγώνα, έχει υποχωρήσει στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος, βρισκόμενος πλέον πίσω από το Vettel.

Στο Silverstone όμως, το καθεστώς ισότητας μέσα στην ομάδα θα αλλάξει. Με το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Red Bull να φτάνει εκεί και την πτέρυγα του Sebastian να αστοχεί, η ομάδα αποφάσισε να πάρει την νέα πτέρυγα από το μονοθέσιο του Webber και να την τοποθετήσει σε αυτό του Γερμανού. Αυτό προκάλεσε το οργισμένο ξέσπασμα του Mark, ο οποίος αδικήθηκε καταφανέστατα. Ο Vettel πήρε τελικά την pole, με τον Αυστραλό να εκκινεί δίπλα του και στον αγώνα, ο αποφασισμένος Webber πήρε τη νίκη, βοηθούμενος και από το κλατάρισμα του SV. Το team radio μετά το τέλος του αγώνα, τα λέει όλα για τις σχέσεις του Mark με την ομάδα…

Στους επόμενους 5 αγώνες, ο Webber πήρε μια νίκη και δυο βάθρα και σε συνδυασμό με τις ατυχίες και τα λάθη των αντιπάλων του, βρέθηκε να οδηγεί ξανά την κούρσα του πρωταθλήματος, με 201 βαθμούς έναντι 191 του Alonso και 181 του Vettel.

Άλλο ένα καθοριστικό στοιχείο του χαμένου πρωταθλήματος, ήταν το εξής: Ο Webber οδήγησε τους τελευταίους τέσσερις αγώνες της σεζόν με ένα μικρό κάταγμα στο δεξί του ώμο, που ήταν το αποτέλεσμα ενός ατυχήματος με mountain bike. Αυτό δεν ήταν αρκετό να τον κρατήσει εκτός μονοθεσίου, όμως περιόριζε την απόδοσή του μέσα σε αυτό. Σε μια τόσο κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος, ο Αυστραλός θεώρησε σωστό να μην αναφέρει το πρόβλημα κατευθείαν στην ομάδα και όταν αυτό μαθεύτηκε μέσα στους επόμενους αγώνες, χειροτέρεψε περαιτέρω τις σχέσεις μεταξύ τους.

Προσθέστε στην εξίσωση και το σημαντικότατο λάθος στην Κορέα, που οδήγησε σε εγκατάλειψη από τη δεύτερη θέση, αλλά και αυτό στον αγώνα του Abu Dhabi, όταν ακούμπησε στις μπαριέρες υπό την πίεση του Alonso και έχετε, εν μέρη, την απάντηση του γιατί ο Αυστραλός περιορίστηκε από την ομάδα τα επόμενα χρόνια, σε ρόλο Νο.2 οδηγού.

Τελικά το απίστευτο πρωτάθλημα του 2010 τελείωσε με τον Vettel πρωταθλητή και τον Mark τρίτο, μόλις 14 βαθμούς πίσω. 12-7 μπροστά ο Vettel στις κατατακτήριες, όπως και στις pole (10-5) αλλά και τις νίκες (5-4).

Βαθμοί: 242 | Θέση στο πρωτάθλημα: | Νίκες: 4 | Pole: 5

F1 Grand Prix of South Korea - Race

Το 2011 ο Webber ήθελε να αποτελέσει μια χρονιά απάντηση. Απάντηση ως προς την ίδια του την ομάδα, τους επικριτές του, αλλά κυρίως ως προς τον εαυτό του για το χαμένο πρωτάθλημα του προηγούμενου έτους. Όμως αυτή έμελε να είναι ένας υγιεινός περίπατος για τον Vettel. Ο Γερμανός βολεύτηκε καλύτερα στα ελαστικά της Pirelli, ενώ και η νέα τεχνολογία των “off-throttle blown diffusers” έδειχνε να βολεύει περισσότερο το οδηγικό του στυλ, απ’ ότι αυτό του Mark.

Το αποτέλεσμα ήταν αποκαρδιωτικό για τον Αυστραλό, ο οποίος είχε να παρατάξει 3 pole position και μια νίκη, στον τελευταίο αγώνα στην Βραζιλία, απέναντι στις 15 pole και τις 11 νίκες του, πλέον, δις πρωταθλητή Vettel. Λογικό και το 16-3 υπέρ του Γερμανού στις κατατακτήριες. Αν υπήρξε ένα θετικό σε όλη τη σεζόν, αυτή ήταν η μόλις μια εγκατάλειψη, στην Monza, παρόλο που προήλθε από λάθος του Mark.

Βαθμοί: 258 | Θέση στο πρωτάθλημα: | Νίκες: 1 | Pole: 3

F1 Grand Prix Of Brazil - Practice

2012 – Μια δεύτερη ευκαιρία για τον τίτλο;

Έτσι έδειχναν τα πράγματα μέχρι τα μέσα της σεζόν. Ο Webber δεν κέρδιζε συχνά, μόλις δυο νίκες σε Μονακό και Μ.Βρετανία, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία του στη Formula 1, αλλά ήταν σταθερός και χωρίς ανέλπιστες εγκαταλείψεις. Οι 11 τερματισμοί μέσα στην βαθμολογούμενη δεκάδα, σε 12 αγώνες, τον κρατούσαν για τα καλά μέσα στο κόλπο του τίτλου, πίσω από τον πρωτοπόρο Alonso. Η μόνη φορά που έμεινε εκτός αυτής ήταν στην Catalunya, όταν μια ακόμη κακή εκκίνηση τον έριξε από την ενδέκατη στην δέκατη πέμπτη θέση, καταστρέφοντας τον αγώνα του. Ακόμα και το σκορ απέναντι στο Vettel στις κατατακτήριες, ήταν ισορροπημένο για πρώτη φορά στη μεταξύ τους κόντρα.

Το δεύτερο μισό όμως ήταν σκέτη καταστροφή για τον Αυστραλό. Μετά τον κακό αγώνα για τη Red Bull στη Monza, όπου και οι δυο οδηγοί της εγκατέλειψαν από προβλήματα, ο Vettel μέτρησε 4 νίκες και άλλα δυο podium στους 7 τελευταίους αγώνες. Από την άλλη, ο Mark εγκατέλειψε δυο φορές σε Abu Dhabi και Austin, χωρίς να φέρει ευθύνη, ενώ και τα αποτελέσματά του στους υπόλοιπους αγώνες ήταν μέτρια.

Αυτός ήταν ο τρίτος συνεχόμενος παγκόσμιος τίτλος για τον teammate του, ενώ ο Mark υποχώρησε στην έκτη θέση του πρωταθλήματος, πίσω από τους Alonso, Raikkonen, Hamilton και Button.

Βαθμοί: 179 | Θέση στο πρωτάθλημα: | Νίκες: 2 | Pole: 2

Monaco F1 Grand Prix - Race

Το 2013 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για τον Αυστραλό. Μόλις στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, στη Μαλαισία, ο Mark βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα με τον Vettel πίσω του. Η ομάδα έδωσε οδηγία μέσω ασυρμάτου στους πιλότους της, με το χαρακτηριστικό πλέον “Multi-21” να ηχεί στην ενδοσυνεννόηση. Αυτό σήμαινε πως οι δυο οδηγοί έπρεπε να προφυλάξουν τα ελαστικά τους και να αλλάξουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, ώστε να τερματίσουν με αυτή τη σειρά τον αγώνα.

Ο Vettel όμως παράκουσε τις εντολές και δεν άλλαξε χαρτογράφηση, ενώ παράλληλα επιτέθηκε στον Webber. Σε αυτή την άνιση μάχη, νικητής βγήκε ο Γερμανός, ο οποίος κέρδισε και το grand prix μπροστά από τον Webber. Οι σχέσεις τους μετά από αυτό το συμβάν ξεπέρασαν το οριακό σημείο στο οποίο ήδη βρίσκονταν και έγιναν απλά τυπικές, με το Mark να νοιώθει την ίδια απογοήτευση και ως προς την ομάδα του. Ακολουθούν τα “συναισθήματα” του Αυστραλού, εν βρασμώ ψυχής.

Μετά από τις αλλαγές που έγιναν στα ελαστικά της Pirelli στο μέσο της σεζόν, η Red Bull απέκτησε σημαντικό προβάδισμα σε ρυθμό αγώνα και ο Vettel, που ήδη βρισκόταν μπροστά, μετέτρεψε το υπόλοιπο του πρωταθλήματος σε τυπική διαδικασία. Από την άλλη πλευρά, τα πολλά προβλήματα και η συνεχώς αυξανόμενη έλλειψη κινήτρων, δεν επέτρεψαν στον Webber να διεκδικήσει μια τελευταία νίκη στην καριέρα του, αφού ο ίδιος ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τα grid της Formula 1, στις 27 Ιουνίου του 2013.

Webber 2013 fire korea

Τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Webber μέσα στην χρονιά ήταν πολλά. Στην Κίνα του έφυγε ο τροχός μετά από pit-top, στο οποίο οδηγήθηκε ύστερα από ατύχημα με το Vergne. Στον Καναδά τον χτύπησε ο Van der Garde, ενώ του έριχνε γύρο, οριοθετώντας τον αγώνα του Αυστραλού. Στη Γερμανία, κατά τη διάρκεια του πρώτου πιτ στοπ, ο πίσω δεξιά τροχός δεν κούμπωσε σωστά, με αποτέλεσμα να φύγει από το μονοθέσιο και να τραυματίσει έναν cameraman. Στην Ουγγαρία αντιμετώπισε πρόβλημα με το KERS στα δοκιμαστικά, κάτι που τον ανάγκασε να εκκινήσει 10ος. Εγκατάλειψη 4 γύρους πριν το τέλος του αγώνα στη Σιγκαπούρη, λόγω κιβωτίου και ξανά στην Κορέα όταν τον διεμβόλισε ο Sutil. Τέλος, εγκατάλειψη στην Ινδία εξαιτίας προβλημάτων με τον εναλλάκτη της RB9 και αμέτρητα προβλήματα με το σύστημα KERS καθ’ όλη τη διάρκεια τς χρονιάς.

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Όμως, με εξαίρεση τον αγώνα στη Μαλαισία, ο Webber δεν κατάφερε να απειλήσει τον team mate του σε ρυθμό αγώνα, ενώ και στις κατατακτήριες τα πράγματα δεν ήταν πολύ καλύτερα (13 – 1). Έλλειψη κινήτρων, εμφανής απογοήτευση και σκέψεις για το νέο κεφάλαιο στη καριέρα του, οδήγησαν τον Αυστραλό σε μια μέτρια τελευταία σεζόν στη Formula 1.

Παρόλες τις προσπάθειες του, κυρίως στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, ο Webber δεν κατάφερε να πανηγυρίσει κάποια νίκη μέσα στο 2013, τερματίζοντας το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση, 198 βαθμούς πίσω από τον Vettel.

Βαθμοί: 199 | Θέση στο πρωτάθλημα: | Νίκες: 0 | Pole: 2

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Το στοίχημα της Porsche και το δέλεαρ της νίκης στο Le Mans

Έφτασα πολύ κοντά (στη Ferrari). Τόσο κοντά, που έπρεπε να πάρω το τηλέφωνο στο χέρι μου και να καλέσω τον Dietrich Mateschitz.

Δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε σε συμφωνία με τη Ferrari, αλλιώς θα καθόμουν τώρα στο αυτοκίνητο του Felipe Massa, όπως και το 2014.

Δηλώσεις του Webber το Νοέμβριο του 2013. Ο Αυστραλός σίγουρα πίστευε πως είχε ακόμη να προσφέρει στη Formula 1, αφού ένοιωθε δυνατός ώστε να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες μιας ακόμη σεζόν. Επομένως, η μετακίνησή του στην Porsche και το FIA World Endurance Championship, μόνο ως αγγαρεία δεν μπορεί να θεωρηθεί. Εξάλλου, ο ίδιος έχει αφήσει ανοικτούς λογαριασμούς με το πρωτάθλημα Sportscar και το Le Mans. Ειδικά η νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα, αποτελεί τεράστιο παράσημο στην καριέρα ενός επαγγελματία οδηγού, ανεξάρτητα από τις επιτυχίες του σε άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σε αυτό το νέο κεφάλαιο της καριέρας του, θα εξακολουθεί να έχει την υποστήριξη της Red Bull, κάτι που αν μη τι άλλο, φανερώνει πως οι σχέσεις του με τα κεφάλια της εταιρείας, βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο απ’ ότι με την ομάδα της F1.

webber porsche

Ο Mark Webber, στην καριέρα του στη Formula 1, αντιμετώπισε περισσότερες δυσκολίες και πίκρες, παρά καλές στιγμές. Με βάση το ταλέντο και την ταχύτητά του, ειδικά στα πρώτα χρόνια, πιστεύω πως θα μπορούσε να έχει κατακτήσει ένα παγκόσμιο τίτλο. Σίγουρα ήταν άτυχος. Στα καλά του χρόνια, βρέθηκε στις λάθος ομάδες τη λάθος τη στιγμή, ενώ τα προβλήματα αξιοπιστίας του κράτησαν “συντροφιά” και τις 12 σεζόν εμπλοκής του στο σπορ. Επίσης, το να είσαι teammate του Vettel, μόνο ως ατυχία μπορεί να καταλογιστεί. Εξάλλου και στη μιάμιση χρονιά που υπήρξε καθεστώς πλήρους ισότητας στη Red Bull, ο Mark δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον νεαρό Γερμανό. Ο ίδιος έκανε λάθη, μέσα κι έξω από τις πίστες, που του στοίχησαν, ίσως περισσότερο απ’ ότι σε άλλους οδηγούς.

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Έχουμε όμως να θυμόμαστε τις καλές του στιγμές στη Formula 1. Τις εκπληκτικές εμφανίσεις του στις κατατακτήριες, που ήταν σημάδι του απίστευτου ταλέντου του. Τις νίκες και τις πολλές μάχες του στις πίστες, δείγμα μεγάλων ικανοτήτων. Όπως και τις δηλώσεις του στα paddock, τις συνεντεύξεις και τις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, που φανερώνουν τον εκπληκτικό του χαρακτήρα.

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Προσωπικά, ο Webber θα μου λείψει από τον κόσμο της  Formula 1, θα μπορώ όμως να τον απολαμβάνω στο Le Mans και τα Sportscar και είμαι σίγουρος πως θα είναι το ίδιο γρήγορος, εντυπωσιακός και ευθύς στις δηλώσεις του, όπως ήταν αυτά τα τελευταία 12 χρόνια στη Formula 1.

F1 Grand Prix of Brazil - Race

Φεύγω ικανοποιημένος. Μου μοιράστηκε πολύ καλό χέρι και είμαι περήφανος για όσα πέτυχα.

Απολαύστε την επόμενη σεζόν του πρωταθλήματος της Formula 1, εγώ θα είμαι με την Porsche. Μη με ξεχάσετε.

F1 Grand Prix Of Brazil - Race

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Αγώνες: 217 (215 Εκκινήσεις)

Νίκες: 9

Βαθμοί: 1047,5

Pole Position: 13

Ταχύτεροι Γύροι: 19

Βάθρα: 42

Εκκίνηση από τη πρώτη σειρά: 38

F1 Grand Prix of Brazil - Race

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...