Bahrain Formula One Grand Prix: Practice

Ο πρώην πιλότος της Formula 1, Gerhard Berger, έδωσε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο Auto Motor und Sport, συγκρίνοντας τους σημερινούς πιλότους μεταξύ τους και δίνοντας την άποψή του γύρω από θέματα που αφορούν το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ, όπως οι διπλοί βαθμοί και οι νέοι κινητήρες, αλλά και η Formula E.


Αρχικά, παρόλο που παραδέχτηκε πως κοιμήθηκε κατά τη διάρκεια κάποιων από τους φετινούς αγώνες, τόνισε πως το ρεκόρ των 9 συνεχόμενων νικών του Vettel τον εντυπωσίασε, ενώ για πρώτη φορά, τοποθέτησε το νεαρό Γερμανό πάνω από τον Fernando Alonso.

Δεν έκλεισα την τηλεόραση , αλλά μερικές φορές αποκοιμήθηκα μπροστά της.

Αυτό (που γίνεται με το Vettel) δεν είναι δίκαιο. Ο Mark Webber είναι ένας πολύ καλός οδηγός και επίσης βρισκόταν μέσα σε μια Red Bull.

Μέχρι πριν από ένα χρόνο, έβλεπα τον Alonso ως τον πιο ολοκληρωμένο οδηγό, αλλά μετά κι από το 2013, θα έβαζα τον Vettel στην πρώτη θέση, για πρώτη φορά.

senna-berger

Δηλώσεις με βαρύτητα, από έναν άνθρωπο που έτρεξε στο πλάι μεγάλων ονομάτων κατά τη διάρκεια της καριέρας του, όπως οι Ayrton Senna, Nigel Mansell και Jean Alesi. Όσο για το που βρίσκονται οι υπόλοιποι οδηγοί στη λίστα του Berger; Ο Αυστριακός δήλωσε:

Για μένα, ακριβώς πίσω από τους Vettel και Alonso έρχεται ο Raikkonen, αν και με τον Αλόνσο (στη Ferrari) θα μπορούσε τώρα να φτάσει στα όρια του ταλέντου του.

Ο Hamilton δεν είναι τόσο πλήρης όσο αυτοί οι δύο (Alonso και Vettel), οι οποίοι βρίσκονται σε δικό τους επίπεδο. Η ταχύτητα του Hamilton είναι τεράστια, αλλά η προσοχή του αποσπάται συνεχώς.

Έχω εντυπωσιαστεί από τον Nico Rosberg, που είναι υποτιμημένος. Είχε απίστευτη απόδοση σε σχέση με τον Michael Schumacher, και τώρα κάνει το ίδιο με τον Hamilton. Βήμα-βήμα φέρνει την ομάδα (Mercedes) στο πλευρό του. Έτσι έγινε με τον Schumacher και τώρα δείχνει να ανατρέπει τα δεδομένα για δεύτερη φορά.

Όσο για το νέο ανερχόμενο αστέρι της Formula 1, που ακούει στο όνομα Nico Hulkenberg, ο Berger δεν δείχνει να έχει πειστεί για τις ικανότητές του.

Είναι καλός, αλλά τα media τον παρουσιάζουν ως κάτι παραπάνω. Θα οδηγούσε για τη Ferrari, μετά για τη Lotus, μετά τη McLaren και στο τέλος έχασε όλα τα τρένα.

Gerhard_Berger_1986_Detroit

Ο 54-χρονος μίλησε και για τις αλλαγές στο σπορ, χαρακτηρίζοντας την απόφαση για διπλούς πόντους στον τελευταίο αγώνα ως “ανοησία”, αλλά και για τους νέους turbo κινητήρες.

Το ένστικτό μου μου λέει ότι οι 650 ή 750 ίπποι για ένα μονοθέσιο της F1 δεν είναι αρκετοί. Μαζί με τέλεια αεροδυναμική, τεράστιες εξόδους διαφυγής (στις πίστες) και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, οι καλοί (οδηγοί) δεν θα μπορούν να ξεχωρίσουν από τους λιγότερο καλούς.

Στην εποχή μου, όταν έκανες ένα τέλειο γύρο στα δοκιμαστικά, θα βρισκόσουν ένα δευτερόλεπτο πιο μπροστά από τον teammate σου. Κι αυτό, επειδή οδηγούσες μια μπάλα κανονιού. Σίγουρα προέχει η ασφάλεια, και δικαίως, αλλά τα αυτοκίνητα και οι πίστες είναι πλέον απίστευτα ασφαλή. Πιστεύω λοιπόν, ότι θα μπορούσαμε να έχουμε και πάλι κινητήρες με 1000 ίππους.

Τότε, οι φίλαθλοι θα παρακολουθούσαν και θα έλεγαν “εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό”, όπως κάνουν με το MotoGP.

berger-ferrari

Ο Berger περιγράφει τον εαυτό του ως “purist” και γενικότερα ως έναν άνθρωπο παλαιότερης γενιάς, και για αυτό το λόγο δεν ενεπλάκη με το νέο πρωτάθλημα Formula E, όταν του έγινε πρόταση.

Όταν με ρώτησαν αν θα ήθελα να εμπλακώ στην Formula E, αρνήθηκα. Αυτό δεν είναι το είδος μηχανοκίνητου αθλητισμού που μου αρέσει.

Προέρχομαι από μια γενιά που ήταν περήφανη για το αυτοκίνητό της. Βάζαμε φαρδύτερα ελαστικά, πειράζαμε τον κινητήρα, βάζαμε τεράστια φτερά. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πλέον τόσο τέλεια, ώστε να γίνονται χειρότερα αν προσπαθήσεις να τα πειράξεις. Και αν πας σε κάποια ντίσκο, με κάποιο αμάξι που να χτυπάει στο μάτι, όλες οι γυναίκες θα νομίζουν ότι είσαι επιδειξίας!

[Πηγή: Auto Motor und Sport]