Jenson-Button-McLaren-Formel-1-Jerez-Test-30-Januar-fotoshowBigImage-4f0d354b-752020

Η τρίτη ημέρα των δοκιμών στην Jerez είχε 2 μεγάλα ερωτήματα: Θα δουλέψουν κανονικά τα μονοθέσια με κινητήρα Renault και με πόσο μπορεί να πήγαινε το Ford Transit που μετέφερε το μονοθέσιο της Marussia στην Ισπανική πίστα; Σύμφωνα πάντως με τις δηλώσεις του Remi Taffin, το πρόβλημα θα είχε λυθεί στην ES του power unit μέχρι το πρωί.

Το κλίμα στην πίστα ήταν κάπως διαφορετικό από τις προηγούμενες μέρες, καθώς αστυνομία και εκπαιδευμένα σκυλιά έκαναν περιπολίες ανάμεσα στον πολύ περισσότερο κόσμο, αφού ο Fernando Alonso θα ξεκινούσε σήμερα τις δοκιμές με την F14 T. Πρώτος στην πίστα όμως, ήταν ο πρώην team mate του Felipe Massa, με την Williams. Τον ακολούθησαν ο Robin Frijns με την Caterham, ο Alonso και ο Jean-Eric Vergne με την Toro Rosso. Με την Caterham να ακινητοποιείτε στην έξοδο των πιτ, ο Lewis Hamilton με την Mercedes ολοκλήρωσε έναν γύρο στο 1:36.344, με την θερμοκρασία στους 70C.

Η Ferrari επικεντρώθηκε σε αεροδυναμικές μετρήσεις, με τον James Allison να δηλώνει χαρούμενος που τα δεδομένα ήταν παρόμοια με αυτά της αεροδυναμικής τους σήραγγας. Τα επικριτικά ΜΜΕ φυσικά στην Ιταλία γκρίνιαζαν για τον ήχο, καθώς οι μετρήσεις έδειξαν 23dB λιγότερα από πέρσι.

Η McLaren ανακοίνωσε πως το πρωί θα οδηγεί το μονοθέσιο ο Jenson Button, πριν το παραδώσει στον Kevin Magnussen το απόγευμα, καθώς ο πολύπειρος Βρετανός δεν έτρεξε την πρώτη μέρα των δοκιμών.

Με την Red Bull να ανακοινώνει πως κάνουν μερικά τελευταία τεστ πριν βγάλουν επιτέλους το μονοθέσιο στην πίστα, ήρθε και η πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Υπαίτιος ήταν ο αγαπημένος των θεατών Alonso, που πάρκαρε το μονοθέσιό του πριν την στροφή 8. Μετά την πράσινη σημαία, μπήκαν στη πίστα ο Adrian Sutil με την Sauber και ο Button, για να μαζέψουν μερικά αεροδυναμικά δεδομένα και σύντομα τους ακολούθησε και ο Daniel Ricciardo με την Red Bull.

Red-Bull Jerez Test

Ο Αυστραλός ήταν και ο υπεύθυνος για την δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας, με την RB10 να βγάζει καπνούς και τον Ricciardo να βγάζει το κράνος του και να την κοιτάει σαστισμένος. Από τα πιτ παρακολουθούσε και ο ιδιοκτήτης της ομάδας Dietrich Mateschitz, ο οποίος προφανώς θα είχε κάποιες ερωτήσεις να κάνει, βλέποντας το γερανοφόρο όχημα της πίστας να έχει κάνει περισσότερα χιλιόμετρα από το μονοθέσιο της ομάδας του.

Αμέσως μετά την πράσινη σημαία βγήκε στην πίστα ο Nico Hulkenberg, για να κάνει τον πρώτο γύρο της ημέρας για την Force India. Τον ακολούθησαν οι Button, Massa, Vergne και Adrian Sutil, με την Ferrari του Alonso να επιστρέφει λίγη ώρα μετά στην πίστα. Σε αυτό το σημείο οι κινητήρες της Ferrari και της Mercedes φαινόντουσαν οι πιο αξιόπιστοι, έχοντας συμπληρώσει σχεδόν τριπλάσιους γύρους ανά power unit, σε σχέση με αυτούς της Renault.

Τα καλά νέα για τους πρωταθλητές ήρθαν λίγο μετά, με τον Ricciardo να καταφέρνει να ολοκληρώσει έναν γύρο, ενώ κάποιες από της ομάδες είχαν σταματήσει για το μεσημεριανό διάλειμμα. Η δήλωση του Helmut Marko, για τον καπνό της RB10, ήταν πως το πρόβλημα ήταν λάθος της ομάδας και όχι της Renault. Ο Christian Horner συμπλήρωσε λίγη ώρα αργότερα, πως κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, λόγο της πολυπλοκότητας των νέων μονοθεσίων.

Με τον Massa να ολοκληρώνει ένα πέρασμα 12 γύρων, ο Hulkenberg σταματάει στην στροφή 5, λόγω προβλήματος στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, για να εμφανιστεί και πάλι η κόκκινη σημαία. Ο Button εκείνη την ώρα, έλεγε στους δημοσιογράφους τις εντυπώσεις του για το νέο μονοθέσιο της McLaren:

Μπορεί να μην ακούγεται τόσο καλά από έξω, αλλά ο ήχος του turbo είναι πολύ ωραίος. Το αυτοκίνητο έχει πολύ ροπή και νομίζω είναι ότι πιο δυνατό έχω οδηγήσει. Υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε στην έξοδο των στροφών, αλλά το θετικό είναι ότι ξέρω ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε.

Η θερμοκρασία στην άσφαλτο είχε φτάσει τους 270C και για πρώτη φορά βρέθηκε στην πίστα ο Magnussen με την νέα MP4-29. Ο νεαρός βελτίωνε τους χρόνους του σε κάθε του πέρασμα, ενώ οι φακοί των φωτογράφων είχαν εστιάσει στο νέο σύστημα ανάρτησης της McLaren. Τα ψαλίδια σε σχήμα μανιταριού πίσω, φαίνεται να δημιουργούν αρκετή κάθετη δύναμη, για να αντικαταστήσουν την χαμένη από την αφαίρεση του beam wing. Παρόλο που η McLaren φαίνεται πως έχει το ok της FIA, οι υπόλοιπες ομάδες αναρωτιούνται για την νομιμότητα του σχεδιασμού.

McLaren Mushroom

Με τον Adrian Newey και τον Horner να φεύγουν από την πίστα, η ημέρα τελείωσε νωρίς για την Red Bull 2 ώρες πριν την λήξη των δοκιμών. Αντιθέτως ο Hamilton κατέβαζε τον ταχύτερο γύρο των δοκιμών στο 1:23.056 με τον Alonso και τον Magnussen να συνεχίζουν τα αεροδυναμικά τεστ τους. Ταυτόχρονα στα πιτ έκανε την πρώτη της εμφάνιση και η Marussia MR03.

Η επόμενη κόκκινη σημαία ήρθε από τον Sutil, που τράκαρε την Sauber στην στροφή 5, λόγω πτώσης θερμοκρασίας των ελαστικών της Pirelli, ενώ από τα πιτ της Red Bull ακουγόταν ο θόρυβος τρυπανιών. Προφανώς οι μηχανικοί της ομάδας προσπαθούσαν να βελτιώσουν την ψύξη του ES. Οι επίσημες δηλώσεις του μηχανικού Andy Damerum ήρθαν λίγη ώρα μετά:

Δουλέψαμε πολύ σκληρά χθες για να κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές και ελπίζαμε σε μία καλύτερη μέρα σήμερα. Δυστυχώς οι εργασίες που κάναμε έλυσαν μόνο ένα μέρος των προβλημάτων, οπότε αποφασίσαμε να σταματήσουμε και να ψάξουμε βαθύτερα τα προβλήματα. Δεν είμαστε εκεί που θα θέλαμε και αυτό μας εκνευρίζει όλους, παρόλα αυτά είμαστε πολύ καλοί στο να ξεπερνάμε τέτοιου είδους προβλήματα και σαν ομάδα θα τα ξεπεράσουμε.

Η μικρή αδερφή της Red Bull είχε ήδη συμπληρώσει 22 γύρους σήμερα, όταν προβλήματα ανάγκασαν την Toro Rosso του Vergne να σταματήσει στην έξοδο των πιτ, βγάζοντας και πάλι την κόκκινη σημαία. Ο Magnussen και ο Hulkenberg συνέχισαν να κάνουν βόλτες στην πίστα, με τον Δανό να είναι ιδιαίτερα γρήγορος, όταν ο Vergne ξαναπροσπάθησε να κάνει γύρο και… απέτυχε, ξαναβγάζοντας κόκκινη σημαία.

Fernando-Alonso-Ferrari-Formel-1-Jerez-Test-30-Januar-fotoshowBigImage-5504eda1-752019

Με λίγη ώρα να απομένει, στην πίστα βρέθηκαν ο Massa, ο Magnussen και o Max Chilton, με τον Alonso να κάνει δοκιμαστικές εκκινήσεις στην έξοδο των πιτ. Η τελική κατάταξη της τρίτης μέρας είχε ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1 Kevin MAGNUSSEN McLaren 1:23.276 52
2 Felipe MASSA Williams 1:23.700 47
3 Lewis HAMILTON Mercedes 1:23.952 62
4 Jenson BUTTON McLaren 1:25.030 40
5 Fernando ALONSO Ferrari 1:25.495 58
6 Nico HULKENBERG Force India 1:26.096 17
7 Jean-Eric VERGNE Toro Rosso 1:29.915 30
8 Adrian SUTIL Sauber 1:30.161 34
9 Robin FRIJNS Caterham 10
10 Max CHILTON Marussia 5
11 Daniel RICCIARDO Red Bull 3

Bonus: Το πιο αξιόπιστο μονοθέσιο ήταν για άλλη μια μέρα η Mercedes AMG.