Pastor Maldonado

Αν έπρεπε να πω μετά από 7 ημέρες δοκιμών ποιος από τους Mercedes-Benz PU106A Hybrid, Ferrari 059/3 και Renault Energy F1-2014 είναι ο χειρότερος κινητήρας, θα επέλεγα σίγουρα τον τελευταίο. Ξαναγράφω, ότι η επιλογή είναι βάσει όσων έχουμε δει μέχρι στιγμής στις χειμερινές δοκιμές. Κι εξηγούμαι: ο γαλλικός κινητήρας (εννοώ γενικά το power unit) είχε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας -μερικά εκ των οποίων συνεχίζουν να υπάρχουν και στο Μπαχρέιν-, έχει μεγάλες απαιτήσεις ψύξης, ενώ κανένας δεν έχει αναφερθεί με θετικά λόγια για τη δύναμή του (ούτε με αρνητικά), καθώς ίσως να είναι ο λιγότερο ισχυρός από τους 3. Άγνωστη παραμένει η κατανάλωση των κινητήρων, γι’ αυτόν δεν έχω το δικαίωμα να κάνω καμία αναφορά σ’ αυτό. Μπορεί η συνέχεια να με διαψεύσει, αλλά η γνώμη μου έχει διαμορφωθεί από τις 7 ημέρες δοκιμών.

Τα καλύτερα λόγια τα έχει συγκεντρώσει ο κινητήρας τής Mercedes, κι εδώ είναι που έρχεται ο Pastor Maldonado, ξέρεις ο οδηγός τής Lotus που ακόμα και η βρετανική ομάδα έχει παραδεχτεί υπέγραψε μαζί του (και) για τη χορηγία των περίπου €40.000.000 από την PDVSA, να μας πει ότι ο γαλλικός κινητήρας μπορεί να είναι ακόμα καλύτερος από αυτόν της Mercedes. Ας δούμε, όμως, καλύτερα τι λέει:

Ο κόσμος ανησυχεί για τον κινητήρα της Renault, αλλά νομίζω ότι είναι ένα μεγάλο εργοστάσιο, έχουν κερδίσει τα πάντα στο παρελθόν και δεν ξέρω γιατί ο κόσμος ανησυχεί. Νομίζω ότι θα είναι ξανά ανταγωνιστικοί ή ακόμα καλύτεροι και από τη Mercedes. Νομίζω ότι υπάρχει καλή δύναμη στον κινητήρα, απλά πρέπει να τα κάνεις να δουλέψουν όλα μαζί. Δεν ανησυχώ για την κατάσταση.

Η Lotus δεν πήρε μέρος στις πρώτες δοκιμές τής Χερέθ, κάτι που σημαίνει ότι δεν βρέθηκε αντιμέτωπη με τα πολύ μεγάλα προβλήματα αξιοπιστία, όπως συνέβη με τις Red Bull, Toro Rosso και Caterham. Τα πράγματα στο Μπαχρέιν είναι καλύτερα, και ο Βενεζουελάνος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να τους ανησυχούν.

Δεν είχαμε μεγάλα προβλήματα με τον κινητήρα. Ακόμα ασχολούμαστε με τις χαρτογραφήσεις και τα ηλεκτρονικά, που είναι φυσιολογικά. Ο κινητήρας τής Mercedes έχει κάνει πολύ περισσότερους γύρους από αυτόν της Renault, αλλά, προς το παρόν, από τη δική μας πλευρά, είναι δύσκολο να ξέρουμε, γιατί δεν είχαμε μεγάλα προβλήματα αυτές τις 3 μέρες των δοκιμών.

Maldonado

Η αξιοπιστία θα είναι πολύ σημαντική φέτος, ειδικά στους πρώτους αγώνες, όπου οι ομάδες δε θα έχουν κατανοήσει και λύσει σε καμία περίπτωση πλήρως τα προβλήματα των μονοθεσίων τους, με τον οδηγό τής Lotus να λέει ότι ο πρώτος στόχος θα είναι να δουν την καρώ σημαία.

Σίγουρα, στους πρώτους αγώνες, θα πρέπει να σκεφτούμε τον τερματισμό. Κατά τη γνώμη μου, καμία ομάδα δε δείχνει να είναι απόλυτα έτοιμη όσον αφορά την αξιοπιστία, επομένως είναι πολύ σημαντικό να τερματίσεις τον αγώνα.

Έχουμε λίγες ημέρες λιγότερες από τις άλλες ομάδες, αλλά κάναμε μία μέρα γυρισμάτων στη Χερέθ και όλα ήταν καθαρά χωρίς προβλήματα. Εδώ ξεκινήσαμε με κάποια προβλήματα, οπότε είναι δύσκολα να πω. Ελπίζω να είμαστε ανταγωνιστικοί όταν θα ξεκινήσει το πρωτάθλημα.

Ο 28χρονος οδηγός αγωνιζόταν, μέχρι πέρυσι, για λογαριασμό τής Williams, με τις σχέσεις των δύο πλευρών να είναι πολύ άσχημες στο τέλος τής περσινής σεζόν. Τώρα, ο Maldonado λέει πως η απόφασή του ν’ αφήσει τη Williams για τη Lotus ήταν η καλύτερη που έχει πάρει ποτέ.

Νομίζω ότι, κατά τη γνώμη μου, είναι η καλύτερη απόφαση που πήρα ποτέ! Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή χειρότερο για τ’ αποτελέσματα, αλλά αυτό είναι το πρώτο τεστ για την ομάδα, και η σεζόν είναι αρκετά μεγάλη· θα δούμε.

[Πηγή: Sky Sports F1 | Photos Copyrights: Glenn Dunbar/Lotus F1 Team]