458604396-555217232014

Η αναμονή τελείωσε, το πολυαναμενόμενο πρωτάθλημα του 2014 ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής στις 3:30 με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.

Οι αλλαγές σε κανονισμούς, μονοθέσια και ομάδες αρκετές, σε σχέση με το 2013, κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν θα αλλάξει η δυναμική των ομάδων τη νέα σεζόν.

Oι επίσημες δοκιμές τελείωσαν την προηγούμενη εβδομάδα και κανείς δεν μπορεί να πει που βρίσκεται η κάθε ομάδα. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι η Red Bull δεν είναι πια ανταγωνιστική με σιγουριά παρά την πολύ κακή pre sesson που είχε εξαιτίας των προβλημάτων νεότητας της RB10. Κανείς δε μπορεί να αποκλείσει ότι θα υπάρξει κάποια ομάδα έκπληξη, που θα έρθει από το μέσο του grid να κάνει νίκες. Όλα αυτά είναι σκέψεις για την χρονιά που έρχεται και αναμένετε να είναι καυτή.

_W2Q5986

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή ένα ένα τα πράγματα να δούμε μαζί τι αλλάζει, έτσι ώστε να γνωρίζεις ακριβώς τι θα δεις την Κυριακή 16/3 στις 8 το πρωί, αλλά και ολόκληρη την υπόλοιπη σεζόν.

Το 2014 όπως έχεις διαβάσει αναλυτικά μέσα από το Autoblog.gr (1)(2)(3) υπάρχουν πολλές και αεροδυναμικές αλλαγές στη F1 αλλά η βασική αλλαγή είναι αυτή του κινητήρα. Ο V8 αποτελεί παρελθόν και ο V6 TURBO με την προσθήκη του ERS είναι γεγονός. Ο νέος αυτός κινητήρας θα έχει όριο περιστροφής τις 15.000 στροφές και θα έχει την βοήθεια των MGU-K και ΜGU-H που αποτελούν το ERS, δηλαδή δύο προσθετούς ηλεκτροκινητήρες που θα βοηθούν τον υπάρχοντα V6 Turbo.

Τα νέα μονοθέσια υπολογίζεται ότι θα έχουν περίπου στα 740 με 760 άλογα με τον V6 Turbo να αποδίδει μεταξύ 580 και 600 αλόγων. Το ERS που αντικαθιστά το KERS δίνει 160 παραπάνω άλογα για 33 δευτερόλεπτα το γύρο. Το ERS έχει διπλάσια δύναμη από το περσινό KERS, επίσης σημαντικό είναι ότι τα νέα μονοθέσια θα είναι βαρύτερα κατά 49 κιλά δηλαδή από 642 το 2013 σε 691 το 2014.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 BAHRAIN 19-22/02/14

Μαζί με την αλλαγή κινητήρα έχουμε και κάποιες μικρές αλλαγές στην αεροδυναμική των ομάδων, τα μονοθέσια πλέον έχουν μία εξάτμιση αντί για δύο, αλλά η πλέον εμφανής αλλαγή είναι στις μύτες των μονοθεσίων. Oι μύτες Garidan είναι οι πλέον διαδεδομένες στο grid με τις Mercedes και Ferrari να ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση.

Οι κανονισμοί του 2014 επιτρέπουν στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν πέντε κινητήρες (οκτώ πέρυσι) κατά τη διάρκεια της χρονιάς και έξι κιβώτια ταχυτήτων. Τα νέα κιβώτια ταχυτήτων έχουν οκτώ ταχύτητες σε σχέση με πέρυσι που είχαν επτά.

Στο video που ακολουθεί μπορείς να δεις όλες τις αλλαγές στα μονοθέσια εν όψη 2014:

Οι βασικές αλλαγές στα μονοθέσια για το 2014 ήταν αυτές, όμως πολλές αλλαγές είχαμε και στους οδηγούς. Για να πάρουμε μία μία ομάδα να δούμε τι έχει αλλάξει το 2014:

1.Red Bull Infiniti Racing Team

Οδηγοί: 1 Sebastian Vettel και 3 Daniel Ricciardo

Μονοθέσιο: RB10

Κινητήρας: Renault

464824711XX00005_Red_Bull_R

Η Αυστριακή ομάδα ξεκινά την φετινή χρονιά με μία βασική αλλαγή. Ο Mark Webber αποτελεί παρελθόν πια και στη θέση του η ομάδα έφερε από την Scuderia Toro Rosso τον επίσης Αυστραλό και πολλά υποσχόμενο Daniel Ricciardo. Το νέο μονοθέσιο της ομάδας είναι η RB10 η οποία είναι και αυτή σχεδιασμένη από τον μετρ του είδους Andrian Newey. Οι προσδοκίες της ομάδας παραμένουν υψηλές και αυτή τη φορά, παρά τα πολλά προβλήματα που είχε κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Η ομάδα της Red Bull ολοκλήρωσε 1711 χιλιόμετρα στις επίσημες δοκιμές εν όψη 2014.

2. Μercedes

Οδηγοί: 44 Lewis Hamilton και 6 Nico Rosberg

Μονοθέσιο: F1 W05

Κινητήρας: Mercedes

1007828189-3018102812014

H Mercedes ξεκινά τη χρονιά με τα ίδια πρόσωπα από πλευράς οδηγών αλλά με διαφορετικά πρόσωπα στην ηγεσία της ομάδας. O Paddy Lowe αντικατέστησε ουσιαστικά τον Ross Brawn ο οποίος αποτελεί παρελθόν από την F1 αφού πλέον όπως λέει ο ίδιος αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Η Γερμανική ομάδα έχει δουλέψει πολύ για να φτάσει στη κορυφή και να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Η νέα W05 θα προσπαθήσει να σπάσει την κυριαρχία της Red Bull κάτι που και οι δύο οδηγοί της ομάδας έχουν δηλώσει κατά την χειμερινή διακοπή. Οι επίσημες δοκιμές του χειμώνα έδειξαν ότι η Mercedes έχει αξιοπιστία με τα 4973 χιλιόμετρα που διένυσε να υποδεικνύουν το αληθές, όμως το πόσο ανταγωνιστική θα είναι η W05 θα φανεί στην πίστα.

3. Ferrari

Οδηγοί: 14 Fernando Alonso και 7 Kimi Raikkonen

Μονοθέσιο: F14 T

Κινητήρας: Ferrari

140010eve (1)

Η Ferrari με την F14 T ευελπιστεί να επιστρέψει στην κορυφή του αθλήματος. Ο Felipe Massa μετακόμισε στη Williams Mercedes και τη θέση αυτού την πήρε ο γνωστός στο Maranello, Κimi Raikkonen. Σίγουρα τo 2014 η Ferrari θα έχει το πιο καυτό οδηγικό δίδυμο με τους Alonso και Raikkonen να είναι φωτιά και πάγος με το μονοθέσιο της Ιταλικής εταιρείας. Οι δύο τους αναμένετε να μας χαρίσουν επικές μάχες στα πλαίσια του ”καλού” της ομάδας όπως δηλώνουν οι ίδιοι. Οι δοκιμές του χειμώνα βρήκαν την Ιταλική ομάδα να έχει καλύψει 4489 χιλιόμετρα.

4. Lotus

Οδηγοί: 8 Romain Grosjean και 13 Pastor Maldonado

Μονοθέσιο: E 22

Κινητήρας: Renault

37016__79P1866_1024x683

Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα του χειμώνα ήρθε να τα λύσει η έλευση του Pastor Maldonado και ο χορηγός του. Η Lotus φαίνεται ότι με την E22 θέλει να μπει αρκετά δυναμικά στο 2014 και αυτό στο λέω διότι το νέο μονοθέσιο της Βρετανικής ομάδας δεν έχει μία μύτη αλλά δύο. Το ριζοσπαστικό αυτό σχέδιο δεν γνωρίζουμε ακόμα αν είναι μία καλή σκέψη ή θα έχει και καλά αποτελέσματα. Η ομάδα φέτος άλλαξε και τεχνικό διευθυντή αφού η φυγή του Eric Boullier στη McLaren άφησε στον Gerard Lopez κενή τη θέση την οποία κάλυψε ο ίδιος. Οι χειμερινές δοκιμές δεν ήταν και οι καλύτερες καθώς η ομάδα ολοκλήρωσε μόνο 1288 χιλιόμετρα με την Ε22, μην έχοντας πάει και στο ένα από τα τρία τεστ, σε αυτό της Jerez.

5. McLaren

Οδηγοί: 22 Jenson Button και 20 Kevin Magnussen

Μονοθέσιο: MP4-29

Κινητήρας: Μercedes

_79P7473b

Το 2014 για την ομάδα της McLaren είναι μία μεταβατική χρονιά αφού όπως γνωρίζεις η Βρετανική ομάδα έχει συμφωνήσει με τη Honda για την προμήθεια της σε κινητήρες από το 2015. H έλευση του Ron Dennis ως CEO της εταιρείας έστειλε στην πόρτα της εξόδου τον Martin Whitmarsh με αποτέλεσμα ο Jonathan Neale να έχει πλέον αυξημένα καθήκοντα. Νέο πρόσωπο εκτός του Εric Boullier είναι ο rookie Kevin Magnussen, o οποίος αντικατέστησε τον Sergio Perez. Η ομάδα δεν έχει αντικαταστήσει τη Vodafone και δε θα φέρει κεντρικό χορηγό στη Μελβούρνη. Η Βρετανική ομάδα να σου θυμίσω ότι το 2013 έκανε την χειρότερη εμφάνιση στο πρωτάθλημα από την είσοδό της στην F1. Στις χειμερινές δοκιμές ολοκλήρωσε 4153 χιλιόμετρα με την πίσω ανάρτηση της MP4-29 να είναι αμφιλεγόμενη.

6. Force India

Οδηγοί: 27 Nico Hulkenberg και 11 Sergio Perez

Μονοθέσιο: VJM 07

Κινητήρας: Μercedes

Motor Racing - Formula One Testing - Day 1 - Jerez, Spain

Η Ινδική ομάδα κατάφερε για το 2014 να εξασφαλίσει τις υπογραφές του εξαιρετικού Nico Hulkenberg και του Sergio Perez. To νέο οδηγικό δίδυμο φαίνεται ικανό να οδηγήσει σε επιτυχίες το 2014, εάν το νέο μονοθέσιο της ομάδας φανεί αντάξιο των περιστάσεων. Το μαύρο χρώμα στην VJM 07 είναι περισσότερο πλέον και μαζί με τα κλασικά χρώματα της Force India συνθέτουν ένα όμορφο μονοθέσιο, με την μύτη του να είναι λίγο αταίριαστη με το υπόλοιπο μονοθέσιο θα έλεγα. Τα 3975 χιλιόμετρα δοκιμών δείχνουν ότι η ομάδα δούλεψε αρκετά την περίοδο του χειμώνα.

7. Sauber

Οδηγοί: 99 Andrian Sutil και 21 Esteban Gutierrez

Μονοθέσιο: C 33

Κινητήρας: Ferrari

Adrian Sutil (D), Sauber F1 Team. Bahrain International Circuit.

H Sauber διατήρησε την οικονομική σταθερότητα της αφού κατάφερε πριν τελειώσει το 2013 ακόμα να βρει τους χορηγούς που θα της επέτρεπαν κάτι τέτοιο. Η ομάδα παρέμεινε όπως είχε, με την διαφορά της προσθήκης του Andrian Sutil. Ο Γερμανός οδηγός θέλει να προσφέρει την εμπειρία του στην ομάδα, η οποία στοχεύει σε μία καλύτερη χρονιά από το 2013. Τα 4039 χιλιόμετρα δοκιμών θα προσφέρουν πολλές γνώσεις, έτσι ώστε να παρουσιαστεί καλύτερη τη φετινή σεζόν.

8.Toro Rosso

Οδηγοί: 25 Jean-Eric Vergne και 26 Daniil Kvayt

Μονοθέσιο: STR-9

Κινητήρας: Renault

464823269XX00003_Scuderia_T

Η μικρή Ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει φέτος να κάνει το κάτι παραπάνω βοηθούμενη και από τις καλές ”σχέσεις” με τη Red Bull. Η Red Bull πήρε το Daniel Ricciardo και στη θέση αυτού έφερε τον Ρώσο rookie, Daniil Kvyat. Η Toro Rosso άλλαξε στρατόπεδο και από τους κινητήρες της Ferrari πήγε στους κινητήρες Renault. Τα 2458 χιλιόμετρα των χειμερινών δοκιμών είναι σίγουρα λίγα και η Ιταλική ομάδα θα ήθελε να είχε περισσότερα έτσι ώστε να εξελίξει καλύτερα το νέο της μονοθέσιο.

9. Williams Martini Mercedes

Οδηγοί: 19 Felipe Massa και 77 Valtteri Botas

Μονοθέσιο: FW36

Κινητήρας: Mercedes

w2q9516

To 2013 ήταν μία πολύ κακή χρονιά που η Βρετανική ομάδα μάλλον δεν θέλει να την θυμάται και πολύ. Πολλά νέα πρόσωπα στο τεχνικό κομμάτι και ένας νέος οδηγός συνθέτουν την προσπάθεια της Claire Williams να την αναγεννήσει. Ο Felipe Massa ήρθε να αντικαταστήσει τον ασταθή Maldonado και να δώσει τις πολλές εμπειρίες που μάζεψε από την Ferrari στην ομάδα. Η αλλαγή κινητήρα από Renault σε Mercedes θα φανεί στην πορεία αν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Το μονοθέσιο δεν θα έχει το μπλε ως βασικό χρώμα αλλά το άσπρο λόγο της νέας συμφωνίας της ομάδας με τη Martini. Η Williams έκανε 4893 χιλιόμετρα γράφοντας συνάμα και κάποιους αρκετά καλούς χρόνους κατά τη διάρκεια των δοκιμών, κάτι που δείχνει ότι η ομάδα έχει δουλέψει αρκετά πάνω στην FW36.

10. Marussia

Οδηγοί: 17 Jules Bianchi και 4 Max Chilton

Μονοθέσιο: MR 03

Κινητήρας: Ferrari

Marussia MR03

Η Ρωσική ομάδα δεν άλλαξε τίποτα σε πρόσωπα και οδηγούς για το 2014, βέβαια η αλλαγή που έκανε ήταν σημαντική αφού πλέον θα προμηθεύεται κινητήρες Ferrari και όχι Cosworth. Μια σημαντική αλλαγή για την μικρή αυτή Ρωσική ομάδα την οποία θέλει να εκμεταλλευθεί στο έπακρο για να μπορέσει να φτάσει τις ομάδες που βρίσκονται στη μέση του grid. Τα 1686 χιλιόμετρα των δοκιμών δεν είναι πολλά αλλά σίγουρα θα προσπαθήσει για το καλύτερο το 2014.

11.Caterham

Οδηγοί: 10 Kamui Kobayashi και 9 Marcus Ericcson

Μονοθέσιο: CT 05

Κινητήρας: Renault

Caterham-CT05-F1-Fansite_00007

Η ομάδα της Caterham τα τελευταία χρόνια κάνει μία μεγάλη προσπάθεια να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις του grid. Έτσι και φέτος η υπογραφή του Ιάπωνα, Kamui Kobayashi δείχνει ότι αναζητά έναν πιλότο με οδηγικό ταλέντο και όχι χορηγικές ικανότητες. Δεύτερος οδηγός της ομάδας θα είναι ο Σουηδός, Marcus Ericsson ο οποίος θεωρείται έκπληξη καθώς τη θέση αυτή αναζητούσαν πολλά άλλα ονόματα με εμπειρία στο σπορ. Η νέα CT05 έχει ίσως την πιο περίεργη μύτη από όλα τα μονοθέσια του grid. Σαν μονοθέσιο η CT05 είναι το μόνο από τα μονοθέσια που έχουν κινητήρα Renault που μπόρεσε κάλυψε 3313 χιλιόμετρα, αυτό μπορεί να λέει πολλά μπορεί και τίποτα, στο θέμα αξιοπιστίας πάντα.

Το πρωτάθλημα ξεκινά επιτέλους αυτό το Σαββατοκύριακο και αναμένεται συναρπαστικό. Οι ομάδες μπαίνουν σε μία νέα εποχή χωρίς να γνωρίζουν που βρίσκονται σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους. Το Autoblog.gr και οι συντάκτες του εύχεται να γίνει ένα πρωτάθλημα ανταγωνιστικό με πολλές μάχες και ανατρεπτικά αποτελέσματα… Καλή χρονιά σε όλους τους φίλους της F1 και stay tuned στο Autoblog.gr.

Το πρόγραμμα των GP για το 2014

Grand Prix Ημερομηνία
01 GP Αυστραλίας 14 – 16 Μαρτίου
02 GP Μαλαισίας 28 – 30 Μαρτίου
03 GP Mπαχρέιν 04 – 06 Απριλίου
04 GP Κίνας 18 – 20 Απριλίου
05 GP Ισπανίας 09 – 11 Μαΐου
06 GP Μονακό 22 – 25 Μαΐου
07 GP Καναδά 06 – 08 Ιουνίου
08 GP Αυστρίας 20 – 22 Ιουνίου
09 GP Μεγάλης Βρετανίας 04 – 06 Ιουλίου
10 GP Γερμανίας 18 – 20 Ιουλίου
11 GP Ουγγαρίας 25 – 27 Ιουλίου
12 GP Βελγίου 22 – 24 Αυγούστου
13 GP Ιταλίας 05 – 07 Σεπτεμβρίου
14 GP Σινγκαπούρης 19 – 21 Σεπτεμβρίου
15 GP Ιαπωνίας 03 – 05 Οκτωβρίου
16 GP Ρωσίας 10 – 12 Οκτωβρίου
17 Gp Αμερικής 31 Οκτ.- 02 Νοεμβρίου
18 GP Βραζιλίας 07 – 09 Νοεμβρίου
19 GP Άμπου Ντάμπι 21 – 23 Νοεμβρίου