Alonso Hamilton

Κατόπιν χιλιάδων αιτημάτων που είχαμε για να συγκεντρώσουμε σε ένα άρθρο το ποινολόγιο του 2014 (ok, ένας το ζήτησε, αλλά 2 φορές τουλάχιστον οπότε κάτι πρέπει να μετράει παραπάνω), σας παρουσιάζουμε τον οδηγό στον οποίο θα ανατρέχετε, όποτε δεν καταλαβαίνεται γιατί ο αγαπημένος σας πιλότος εκκινεί τελευταίος. Ξεκινάμε:

Κάθε οδηγός που συμμετέχει στο πρωτάθλημα Formula 1 πρέπει να έχει Super Licence. Οι κριτές κάθε αγώνα μπορούν να επιβάλλουν ποινή πόντων, στο Super δίπλωμα του πιλότου, οι οποίοι όμως θα σβήνονται ανά 12-μηνο. Αν οποιοσδήποτε Grosjean λοιπόν, συμπληρώσει 12 πόντους, θα χάνει την συμμετοχή του στον επόμενο αγώνα.(4.2 και 16.3)

Σε περίπτωση συμβάντος (όπως επαφή ανάμεσα σε μονοθέσια, “σπρώξιμο” μονοθεσίου εκτός πίστας, παράνομη χρήση AK-47 κ.τ.λ.), οι κριτές του αγώνα μπορούν να επιφέρουν μία από τις ακόλουθες ποινές:

  • Drive-through ποινή (όπου ο Massa περνάει απλά μέσα από τα pit).
  • 10’’ stop & go (όπου o Sutil σταματάει χωρίς να γίνονται εργασίες στα pit και επανέρχεται στην πίστα).
  • Την νέα ποινή των 5’’ (στην οποία ο Ericsson σταματάει για 5 δευτερόλεπτα και οι μηχανικοί του μετά –αν το θέλουν- κάνουν τις απαιτούμενες εργασίες στο μονοθέσιό του).
  • Απλό reprimand (σε παρακαλούμε Alonso, μην το ξανακάνεις).

Σε περίπτωση που το συμβάν είναι στους τελευταίους 3 γύρους του GP, θα προστεθούν 20’’ και 30’’ αντίστοιχα, για περιπτώσεις σαν του Massa και του Sutil. Στην περίπτωση του Ericsson δεν γνωρίζουμε ακόμα, γιατί είναι πολύ καινούριος. Όλες οι παραπάνω ποινές δεν μπορούν να αναιρεθούν. Οι σκληρότερες ποινές, που μπορούν και να αναιρεθούν μετά την ακολουθία των γνωστών διαδικασιών (σφραγίδες, χαρτόσημα, 2000€, κλάμα του Magnussen με δάκρυα να στάζουν στα πόδια του Charlie Whiting), είναι:

  • Εκκίνηση από χαμηλότερη θέση στον επόμενο αγώνα (ναι Rosberg για σένα λέω).
  • Αποκλεισμό από τα αποτελέσματα (όπου ο τερματισμός  του Gutierrez είναι σαν να μην έγινε ποτέ).
  • Αποκλεισμό από τον επόμενο αγώνα (για να προλάβει να ξεσουρώσει ο Raikkonen). (16.3)

Σε περιπτώσεις drive-through και stop & go, η ποινή θα πρέπει να εκτελεστεί εντός 2 γύρων από τη στιγμή που θα παρθεί η απόφαση. Στην περίπτωση του Ericsson δεν γνωρίζουμε ακόμα, γιατί όπως είπαμε είναι πολύ καινούριος. (16.4)

Σε περίπτωση που ένα μονοθέσιο βγει από τα pit επικίνδυνα (ακόμα και τις Παρασκευές), οι κριτές μπορούν να του κάνουν ότι και στον Rosberg. Σε περίπτωση που αυτό γίνει κατά την διάρκεια του αγώνα και το μονοθέσιο συνεχίσει δίχως ζημιές, κερδίζει 10’’ stop & go σαν μπόνους (ναι ναι εξτραδάκι!!!). (23.12)

 1329595189484_r  1330348487751_r

Αν ζητηθεί από μονοθέσιο να ζυγιστεί και αυτό δεν σταματήσει στο σινιάλο (σιέστα Perez στο τιμόνι δηλαδή) αλλά επιστρέψει μετά, αποδεικνύοντας φυσικά ότι δεν άλλαξε τίποτα στο μονοθέσιο, τότε κερδίζει ένα απλό reprimand. Αν όμως τους γράψει τελείως και δεν πάει καθόλου (έστω ότι δεν πήγε καλά η δίαιτα του Hulkenberg), τότε θα ξεκινήσει τον αγώνα από τα pit. (26.1)

Σε περίπτωση που βρεθεί κάτι παράνομο με το βάρος του μονοθεσίου μετά τον αγώνα, οι κριτές μπορούν να τον κάνουν ότι θέλουν. Είτε να τον ρίξουν μερικές θέσεις στην τελική κατάταξη, είτε να τον αποκλείσουν τελείως (προσοχή στα πειράματα του Newey, Ricciardo). (26.2)

Πάμε τώρα στα ωραία και εύκολα, τα μηχανολογικά. Κάθε οδηγός έχει 5 power unit για το πρωτάθλημα. Κάθε power unit αποτελείται από 6 μέρη (λεπτομέρειες εδώ): ICE (κινητήρας), MGU-K, MGU-H, ES (μπαταρία), TC (turbo), CE (μονάδα ελέγχου). Οπότε ουσιαστικά έχει 5 απ’ όλα. Σε κάθε αγώνα ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιον συνδυασμό θέλει από τα 30 εξαρτήματα (ένα από κάθε είδος εννοείται), αρκεί να μην χρειαστεί κάποιο επιπλέον. Αν αναγκαστεί, αυτό θα επιφέρει τις ανάλογες ποινές:

  • Πλήρης αντικατάσταση power unit (6o δηλαδή εξάρτημα απ’ όλα), εκκίνηση από τα pit.
  • Χρήση ενός μόνο 6ου εξαρτήματος, 10 θέσεις κάτω στην εκκίνηση.
  • Χρήση και δεύτερου 6ου εξαρτήματος, 5 θέσεις στην εκκίνηση.
  • Χρήση και τρίτου 6ου εξαρτήματος, 5 θέσεις στην εκκίνηση κτλ.
  • Χρήση ενός 7ου εξαρτήματος, 10 θέσεις στην εκκίνηση.
  • Χρήση και δεύτερου 7ου εξαρτήματος, 5 θέσεις στην εκκίνηση κτλ.

Σε περίπτωση που η ποινή δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτούσια, μεταφέρετε στο επόμενο GP. Αν για παράδειγμα, ο Kobayashi είναι να εκκινήσει 10ος και χρησιμοποιεί 6η MGU-H, θα ξεκινήσει 20ος. Στο επόμενο GP ο Button, που είναι να εκκινήσει 10ος, πρέπει να αλλάξει MGU-H και turbo, έκτα εξαρτήματα και τα 2. Θα ξεκινήσει 22ος και κρατάει και 3 θέσεις ποινής για τον επόμενο αγώνα. Έστω τώρα ότι ο Vergne καίει τις μπαταρίες σαν Tesla και πρέπει να χρησιμοποιήσει την 7η ES του, ενώ χρωστάει και 4 θέσεις ποινής από τον προηγούμενο αγώνα. Εκεί που ήταν να ξεκινήσει 10ος, ξεκινάει τελευταίος και χρωστάει και άλλες 2 θέσεις στο επόμενο GP.

Τί γίνεται όμως με τους τελευταίους; Οι ποινές δεν μεταφέρονται σε παραπάνω από ένα GP. Αν δηλαδή ο Chilton ξεκινάει τελευταίος εκτίοντας ποινή και στον επόμενο αγώνα δεν αλλάξει τίποτα, θα εκτίσει το υπόλοιπο της ποινής (πάλι τελευταίος δηλαδή). Στον μεθεπόμενο αγώνα όμως, δεν θα εκτίσει τίποτα (και θα ξεκινήσει μάλλον 22ος). (28.4)

Ο κάθε πιλότος πρέπει να χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο για 6 συνεχόμενους αγώνες. Σε περίπτωση που το αλλάζει (όπως ο Vettel τα κράνη του), τότε κερδίζει ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση, για κάθε αλλαγή κιβωτίου. (28.6)

Vettel-Moustache

Αν κάποιος πιλότος χρησιμοποιήσει περισσότερα από 100kg καυσίμου στον αγώνα θα εκτελείται (ή έστω θα μηδενίζεται). (29.5)

Σε περίπτωση που ένα μονοθέσιο σταματήσει στην πίστα κατά την διάρκεια του αγώνα και βοηθηθεί με οποιονδήποτε μηχανικό τρόπο, τότε οι κριτές μπορούν να τον μηδενίσουν (αν σε λένε Hamilton μπορεί και όχι). (30.4)

Σε περίπτωση που ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας στα pit κατά την διάρκεια των δοκιμών, θα επιβάλλεται ποινή 100€ ανά km/h πάνω από το όριο. Μέγιστο πρόστιμο τα 1000€. Για να μην μπαίνουν όμως ιδέες σε κάτι Bianchi (δείτε με στη Scuderia πως περνάω με 300km/h), μπορούν να επιβληθούν και επιπλέον ποινές. Αν ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας στον αγώνα, τότε θα έχουμε το κλασικό drive-through ή 10” stop & go. (30.12)

Πριν την εκκίνηση ή την επανεκκίνηση του αγώνα, πρέπει τα μονοθέσια να έχουν τις ρόδες τους τοποθετημένες όταν δοθεί το σινιάλο του 3-λέπτου. Σε περίπτωση που δεν έχουν τοποθετηθεί, ο οδηγός κερδίζει ένα 10’’ stop & go. (38.4) (42.3)

Σε περίπτωση που ο Maldonado ξεκινήσει νωρίτερα από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στην εκκίνηση, (επειδή έχει κεντράρει κάποιον) τότε του επιβάλλεται ποινή drive-through ή 10’’ stop & go. (38.13)

Σε περίπτωση παύσης του αγώνα, τα μονοθέσια δεν επιτρέπεται να μπουν στα pit. Σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο ή έστω σπρωχτούν στα pit (για πονηρούς σαν τον Bottas) τότε κερδίζουν drive-through. (41.5)

Υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, δεν επιτρέπονται τα προσπεράσματα. Αν ο Kvyat δεν το μάθει γρήγορα, τότε μπορεί να κερδίσει ένα από τα δύο γνωστά δώρα. Drive-through ή 10’’ stop & go. (42.3)

Kimi-1950s

Αυτό λοιπόν είναι το ποινολόγιο του 2014, για το οποίο περιμέναμε και την τελική συνέλευση της Γενεύης πριν το δημοσιοποιήσουμε. Ποιοι είναι όμως οι 6 πιο γελοίοι κανόνες που υπάρχουν στις 54 βαρετά, ατελείωτες σελίδες των κανόνων της FIA; Οι αγαπημένοι μου είναι οι εξής:

  • Οι κάτω των 16 ετών απαγορεύονται στο pit lane. (σαν τα θρίλερ)
  • Ζώα, εκτός από τα εκπαιδευμένα των υπηρεσιών ασφαλείας, απαγορεύονται από παντού. (Roscoe!!!)
  • Ανά πάσα στιγμή μπορεί να προστεθεί υγρό στο παγούρι των οδηγών, αρκεί αυτό να μην έχει χωρητικότητα μεγαλύτερη του 1.5lt. (ανά πάσα στιγμή!!!)
  • Τα τρόπαια των νικητών πρέπει να είναι τοποθετημένα σε ένα τραπέζι.
  • Το βάθρο και τα σκαλοπάτια πρέπει να είναι καλυμμένα με πράσινο ή σκούρο μπλε χαλί. (Βαντάικ καφέ;)
  • Οι εικονολήπτες απαγορεύονται να ανέβουν στο βάθρο. (ούτε για χαβαλέ;)

[Πηγή: FIA, Graphics Copyright: Алексей Федосеевraisinchips]