GP AUSTRALIA F1/2014

Αν και θα πρέπει να θεωρείται πολύ νωρίς για να κρίνουμε την πραγματική ταχύτητα των μονοθεσίων, οι κατατακτήριες δοκιμές στο Albert Park “επιβεβαίωσαν” την ανωτερότητα της Mercedes. Η Ferrari δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 5η θέση, με τον Fernando Alonso να είναι 1.7 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Lewis Hamilton, κάτι που δεν άρεσε σε αρκετούς οπαδούς τής Scuderia, φοβούμενοι ότι η ομάδα τους υστερεί και πάλι σε ρυθμό κατατακτήριων.

Αυτό δεν μπορούμε να το κρίνουμε ακόμα, και ο αυριανός αγώνας θα είναι μια τελείως διαφορετική υπόθεση, διότι παράγοντες όπως η κατανάλωση καυσίμου και η φθορά των ελαστικών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα, τη στιγμή που θεωρείται απίθανη η εμφάνιση βροχής.

Ο “El Nano” υποστηρίζει ότι ο τερματισμός στο βάθρο είναι πιθανός, ωστόσο παραδέχεται ότι η Scuderia είναι μερικά βήματα πίσω από τη Mercedes, όπως λέει χαρακτηριστικά:

Είμαστε μερικά βήματα πίσω από τη Mercedes όσον αφορά την απόδοση. Ένας τομέας είναι το φρενάρισμα, για να είμαι πιο ακριβής, όταν αλλάζουμε τη διαμόρφωση του μονοθεσίου από υψηλό σε χαμηλό καύσιμο ή με περισσότερη ή λιγότερη πρόσφυση. Πρέπει να βελτιωθούμε γενικά στην ταχύτητα, στην πρόσφυση, στην τελική ταχύτητα: είμαστε λίγο πίσω σε σχέση με τους άλλους στην ταχύτητα στην τελική γραμμή ή στην τελική ταχύτητα.

Υπάρχουν ορισμένοι τομείς που θα δούμε στους αντιπάλους όταν θα τρέξουμε. Αυτό το Σαββατοκύριακο μας δίνει κάποια δεδομένα που θα συγκρίνουμε και θα μελετήσουμε, αλλά υπάρχει κάτι λίγο απ’ όλα που πρέπει να κάνουμε στους επόμενους αγώνες.

Μπορεί το βάθρο να είναι πιθανό, όμως ο 32χρονος επισημαίνει πως πρώτη προτεραιότητα θα είναι να τερματίσουν τον αγώνα, κάτι για το οποίο κανένας δεν μπορεί να γίνει σίγουρος, ειδικά στο ξεκίνημα της σεζόν.

Το βάθρο είναι πιθανό, επειδή ξεκινάμε από την πέμπτη θέση και πρέπει να κερδίσουμε μόνο δύο θέσεις. Είναι λίγο πιο εύκολο απ’ ό,τι όταν είσαι πίσω, αλλά δεν μπορείς να ξέρεις ότι θα τερματίσεις, όπως ήμασταν τα τελευταία χρόνια. Φέτος, στον πρώτο αγώνα, πρέπει να πούμε ότι πρέπει πρώτα να τερματίσουμε. Ίσως αυτό να είναι λίγο απαισιόδοξο ή λίγο περίεργο, αλλά είμαι σίγουρος ότι όλοι οι οδηγοί -ακόμα και ο poleman- δεν μπορούν να είναι 100% σίγουροι ότι θα τερματίσουν τον αγώνα.

Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε από την πλευρά μας και να προσέξουμε την παραμικρή λεπτομέρεια, για να βεβαιωθούμε ότι θα τερματίσουμε τον αγώνα. Αν το καταφέρουμε αυτό, τότε το βάθρο θα έρθει, αν είμαστε ανταγωνιστικοί. Αν δεν είμαστε ανταγωνιστικοί – αν είμαστε πολύ αργοί στον αγώνα ή έχουμε προβλήματα με την κατανάλωση ή τα ελαστικά-, τότε δε θα είμαστε στο βάθρο, γιατί οι άλλοι θα τα πάνε καλύτερα απ’ ό,τι εμείς. Αλλά, το βασικό είναι να τα κάνουμε όλα τέλεια αύριο και να μην κάνουμε τίποτα από την πλευρά μας που θα μας σταματήσει.

[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]