477191357KR00406_Australian

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner, είναι σίγουρος πως η ομάδα του θα κερδίσει την ένσταση που έκανε, στην απόφαση της FIA να ακυρώσει την δεύτερη θέση του Daniel Ricciardo στο Αυστραλιανό GP.

Δεν θα κάναμε ένσταση αν δεν ήμασταν εξαιρετικά σίγουροι ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε την υπόθεσή μας. Μπορούσαμε να δούμε την διαφορά ανάμεσα στην ένδειξη του αισθητήρα και την δική μας ροή (καυσίμου).

Με τον Christian Horner φαίνεται πως συμφωνεί και Kevin Eason της Λονδρέζικης εφημερίδας Times, ο οποίος θεωρεί πως τα χρήματα που διαθέτει η Red Bull κάνουν την FIA να μοιάζει με ερασιτεχνική λέσχη. Αντίστοιχα, και ο πρώην ιδιοκτήτης της Minardi, Paul Stoddart, πιστεύει πως η Renault ξέρει καλύτερα την δουλειά της από την FIA:

Οι μηχανικοί της Renault ήξεραν ακριβώς πόσα καύσιμα έμπαιναν στον κινητήρα τους. Μιλάμε για ομάδες με προϋπολογισμό τετρακοσίων και πεντακοσίων εκατομμυρίων δολαρίων  (287.000.000€ – 360.000.000€). Έχουν πολύ καλύτερο εξοπλισμό από την FIA.

Σύμφωνα όμως με τον Charlie Whiting, η Red Bull επανειλημμένως αγνόησε τις συμβουλές του για συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Αν ακολουθούσαν τις συμβουλές που τους δίναμε δεν θα είχαμε κάποιο πρόβλημα και δεν θα τιμωρούνταν. Αν ο αισθητήρας τους ήταν χαλασμένος, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Είναι καθαρά ανθρώπινο θέμα, γιατί είχαν την δυνατότητα να συμμορφωθούν.

Charlie Whiting

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της FIA, τα προβλήματα υπέρβασης ροής καυσίμων στο μονοθέσιο της Red Bull, είχαν αρχίσει από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μετά την αλλαγή του αισθητήρα για το Σάββατο, τόσο η ομάδα όσο και η FIA έπαιρναν ενδείξεις που δεν τους ικανοποιούσαν, έτσι η FIA ζήτησε από την πρωταθλήτρια ομάδα, να ξαναλλάξει τον αισθητήρα της, υπό καθεστώς Parc Ferme.

Κατά την διάρκεια όμως του αγώνα, εντοπίστηκαν και πάλι ενδείξεις, σαν και αυτές των ελεύθερων πρώτων και δεύτερων δοκιμών, με αποτέλεσμα η RB10 του Ricciardo να μηδενιστεί. Η FIA και μόνο η FIA μπορεί να ζητήσει από την κάθε ομάδα να αλλάξει στο εφεδρικό σύστημα μέτρησης ροής καυσίμου, σε περίπτωση που ο βασικός αισθητήρας έχει κάποιο πρόβλημα. Με την FIA, φαίνεται να συμφωνεί και ο υπεύθυνος κινητήρων της Mercedes, Andy Cowell.

Όλες οι ομάδες έχουν δικά τους συστήματα μέτρησης της ροής. Σε περίπτωση ανωμαλίας του αισθητήρα καυσίμου, η FIA συγκρίνει τις τιμές της με τα συστήματα των ομάδων, άρα υπάρχουν συστήματα για ασφαλή συμπεράσματα.

Η ημέρα της έφεσης της Red Bull δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, με την ημερομηνία της ένστασης να αναμένεται μεταξύ της ερχόμενης εβδομάδας και τα τέλη Απριλίου.

[Πηγές: GMM, FIASpox, Times]