2013-porsche-cayenne-s-diesel-badge-photo-486549-s-1280x782

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, μου κάνει εντύπωση η ύπαρξη αυτής της μελέτης. Δεν λέω πως δεν την εμπιστεύομαι, απλά ότι καταλήγει στο προφανές.

Σύμφωνα λοιπόν με τη Society of Motor Manufacturers and Traders του Η. Βασιλείου, οι diesel κινητήρες που πωλούνται τώρα στη Μ. Βρετανία, εκπέμπουν 21% λιγότερο ρυπογόνες ουσίες από τους diesels που πωλούνταν το 2003 ενώ παράλληλα η οικονομία καυσίμου έχει αυξηθεί 27% στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος πετρελαιοκινητήρας στην Αγγλία εκπέμπει 128.3 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτό, εκτός του ότι είναι 30% χαμηλότερο από το αντίστοιχο νούμερο του 2000, σημειώνει και την πρώτη φορά που ο μέσος όρος για τους κινητήρες αυτούς πέφτει κάτω από τα 130 gr/km.

Γιατί όμως αποτελεί νέο; Η τεχνολογία προχωρά. Είναι σαν να λέω ότι “τα κινητά τηλέφωνα σήμερα προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες από ότι 20 χρόνια πριν”. Ή “η μέση χωρητικότητα ενός σκληρού δίσκου είναι μεγαλύτερη από ότι 10 χρόνια πριν”. Ok, η συγκεκριμένη μελέτη βάζει κάποια νούμερα στην ανίσωση αλλά δεν πρόκειται για νούμερα που προέρχονται από δοκιμές που έκανε η SMMT. Τέλος πάντων. Ορίστε λοιπόν, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες ρυπαίνουν λιγότερο από τους αντίστοιχους προ δεκαετίας.

[Πηγή: SMMT]