175859

Μέχρι τώρα, τα συστήματα που εντόπιζαν νύστα στον οδηγό, το έκαναν μέσω αισθητήρων που παρακολουθούσαν το πρόσωπο του και σε γενικές γραμμές, λειτουργούσαν. Όμως το Washington State University, εξέλιξε και δοκιμάζει ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα που παρακολουθεί την θέση και την κίνηση του τιμονιού.

Τα συστήματα που βασίζονται σε κάμερες για να εντοπίσουν πότε ένα αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του, είναι βαριά και ακριβά. Δεν δουλεύουν όπως πρέπει σε χιονισμένους δρόμους, στις στροφές, στο σκοτάδι ή όταν οι διαγράμμιση του δρόμου λείπει ή είναι εκεί και είναι ξεθωριασμένη.


Δήλωσε ο Hans van Dongen, ένας από τους καθηγητές του πανεπιστημίου που δουλεύει στο πρόγραμμα. Προφανώς, η κίνηση του τιμονιού φανερώνει πολλά περισσότερα από όσα υποθέταμε ενώ οι ερευνητές, χρησιμοποιούν ακόμα και τη λέξη “πρόβλεψη” για τις δυνατότητες του συστήματος.

Το σύστημα έχει προοπτικές. Νομίζω δεν υπάρχει διαφωνία. Απλά είναι ακόμα πολύ νωρίς για να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα. Ας περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι δοκιμές. Πάντως η ομάδα που το εξελίσσει, λέει πως θα μπορεί να εγκατασταθεί σε κάθε αυτοκίνητο ως aftermarket kit, ή απευθείας από το εργοστάσιο, αν φυσικά φτάσει τόσο μακριά το project.