Test Drive: Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 e-HDi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_02

Πολυπληθέστερη και πιο στρατηγικής σημασίας κατηγορία από αυτή των μεσαίων hatchback (C- segment) δεν υπάρχει στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτή αντιπροσωπεύει σχεδόν το 35% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, κάτι που συνεπάγεται με στυγνό ανταγωνισμό, που κατά συνέπεια ακολουθείτε από τη απαραίτητη καταξίωση του μοντέλου και κατά συνέπεια της μάρκας.

H Peugeot πάντα είχε ένα εξαιρετικά αξιόλογο εκπρόσωπο στη κατηγορία, αν και η τελευταία γενιά ως αποτέλεσμα του συγκεχυμένου καθεστώτος του PSA Group δεν πέτυχε τα μεγάλα νούμερα που θα επιζητούσε η εταιρία, αλλά ούτε προσέφερε κάτι αξιόλογο. Παρόλα αυτά, από το 2007 που πρωτολανσαρίστηκε έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 1,5 εκατ. αυτοκίνητα.

Το νέο Peugeot 308 που είχα για δοκιμή τοποθετείται στην αγορά ως μια φρέσκια, δυνατή και διαφορετική εναλλακτική πρόταση, της οποίας η φιλοσοφία εστιάζεται σε τρεις ενότητες-κλειδιά, στην οικονομία, στην οδηγική εμπειρία και στη ποιότητα. Η ανταπόκριση τόσο του κοινού, όσο και του ειδικού τύπου ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική για τη γαλλική εταιρία. Η ζήτηση του μοντέλου ξεπέρασε τις προσδοκίες της Peugeot, αφού έχει δεχτεί ήδη 60.000 παραγγελίες από τη στιγμή που έγινε διαθέσιμο από τον περασμένο Οκτώβριο και κατά συνέπεια αύξησε τη παραγωγή του, ενώ από την άλλη το νέο 308 τιμήθηκε με το τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2014 ανάμεσα σε 30 υποψήφια αυτοκίνητα.

Στα συν

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Υπερσύγχρονο εσωτερικό
  • Κατανάλωση
  • Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

Στα μείον

  • Ρεπρίζ
  • Χρόνος εξοικείωσης με οθόνη
  • Αδιάφορος εξωτερικός σχεδιασμός

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_09

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, καθώς είναι καθαρά υποκειμενικό το νέο 308 δεν διέπει δάφνες ομορφιάς. Δεν έχει αυτή τη γαλλική φινέτσα, αυτό το κάτι διαφορετικό που θα σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι σου. Αλλά πείτε μου ένα απόλυτα επιτυχημένο μοντέλου με εκατομμύρια πωλήσεις που είναι πανέμορφο και ανακαλώ. Μόνο τα ουδέτερα σε σχεδιασμό και χωρίς εκκεντρικά στοιχεία αυτοκίνητα επιτυγχάνουν μαζικές πωλήσεις. Τα παραπάνω όμως δε σημαίνουν ότι το αυτοκίνητο είναι άσχημο. Έχει έναν αρκετά εύπεπτο σχεδιασμό που αποπνέει σαφή premium αισθητική με πολλές ανάγλυφες και μυώδης επιφάνειες, δημιουργώντας ένα ισορροπημένο σύνολο. Με λίγα λόγια το νέο Peugeot 308 διακρίνεται για τον ιδιαίτερα εξευγενισμένο αλλά τεχνολογικό του εξωτερικό σχεδιασμό, ο οποίος παρέχει μια αίσθηση δύναμης και ποιότητας.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_16

Άμεσα αντιληπτό γίνεται η μείωση των προβόλων του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, σαν συνέπεια της χρήσης της νέας πλατφόρμας EMP2. Έτσι, κατέστη δυνατή η τοποθέτηση των τροχών κοντά στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος που χαρίζουν στο 308, αφενός μια δυναμική στάση στο δρόμο και αφετέρου υπόσχονται ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Στο εμπρός μέρος διακρίνεται η νέα εταιρική μάσκα, που βάζει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη παλιά κραυγαλέα με τα τεράστια ανοίγματα. Στη θέση της δεσπόζει η κεντρική μάσκα, μέσα σε χρωμιωμένο πλαίσιο, ενώ πλαισιώνονται από τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Αυτά είναι λεπτά, “εκφραστικά” και αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της εμφάνισης του αυτοκινήτου και όλων των νέων Peugeot. Στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα υπάρχει μια φαρδιά εισαγωγή αέρα που πλαισιώνεται από τους προβολείς ομίχλης οι οποίοι ενσωματώνονται μαζί με τα φλας σε ένα χρωμιωμένο πλαίσιο.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_06 Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_35

Συνεχίζοντας προς τα πίσω, η ουρά τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, ενισχύοντας την αίσθηση σταθερότητας που αποπνέει το νέο 308. Η πίσω πόρτα φέρει την ίδια ακμή που διατρέχει και τα πλάγια του αμαξώματος, ενώ μια δεύτερη οριζόντια γραμμή κοντά στη βάση της πίσω πόρτας, την κάνει να φαίνεται ακόμα πιο φαρδιά και καταδεικνύει το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενισχύουν την τεχνολογικά προηγμένη και δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου, καθώς πάνω σε αυτά συνεχίζονται οι καμπύλες του αμαξώματος, ενώ τα LED στο εσωτερικό τους σχηματίζουν τα…”νύχια του λιονταριού” από το λογότυπο της Peugeot!

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_29

Το παραπάνω σχέδιο “βολεύεται” σε ένα αυτοκίνητο μήκους 4.253 χλστ., 1.472 χλστ. ύψους και 1.804 χλστ πλάτους, καθιστώντας το, ελαφρώς μικρότερο και χαμηλότερο σε σχέση με το 308 προηγούμενης γενιάς, ενώ το μεταξόνιο του δε φτάνει τα 2.620 χλστ. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Sochaux, ενώ οι κινητήρες κατασκευάζονται στις μονάδες στο Tremery και στο Douvrin, χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) της εταιρίας, Έτσι, το νέο Peugeot 308 έχει εκτός από συμπαγείς διαστάσεις και μικρότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του (-140 κιλά), με την συγκεκριμένη της δοκιμής με τον βαρύτερο πετρελαιοκινητήρα να ακουμπάει τα 1.160 κιλά.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_14

Η μείωση του βάρους επιτεύχθηκε, εκτός από την ελαφρύτερη κατά περίπου 70 κιλά νέα πλατφόρμα, με τρεις ακόμα βασικούς τρόπους. Πρώτον, τη χρήση νέων τύπων χάλυβα, συνθετικών υλικών και αλουμινίου που επιφέρουν μείωση βάρους κατά 27 κιλά. Το 76% της πλατφόρμας είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, με το χώρο του εφεδρικού τροχού να είναι φτιαγμένος αποκλειστικά από συνθετικά υλικά. Δεύτερον, χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμες αλλαγές στη διαδικασία συναρμολόγησης, δηλαδή οι κολλήσεις με λέιζερ, η χρήση θερμής μορφοποίησης επιφανειών και πλαστικοποιήσεις μεταβλητού πάχους, που μείωσαν το βάρος κατά 10 κιλά. Τέλος, με την βελτιστοποίηση του συνολικού σχεδιασμού που μειώνει το βάρος κατά 33 κιλά, ενώ επιπλέον 70 κιλά εξοικονομήθηκαν και με άλλους τρόπους. Το βάρος κάθε εξαρτήματος βελτιστοποιήθηκε, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η συμπεριφορά και η αντοχή του, ενώ τα μπροστινά φτερά και το καπό είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, ενώ για πρώτη φορά η πίσω πόρτα είναι φτιαγμένη από θερμοπλαστικό.

IMG_0422

Οι τεχνικοί και μηχανικοί της γαλλικής εταιρίας όμως δεν έχουν αφήσει τίποτα στη τύχη του, και έτσι το νέο Peugeot 308 επωφελείται από την έξοχη αεροδυναμική του και την προσοχή που έχει δοθεί στην κάθε λεπτομέρεια της κατασκευής του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,28 συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα hatchback της κατηγορίας. Αυτό επιτυγχάνεται από τους ελεγχόμενους αεραγωγούς και αεροφράκτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος της πλατφόρμας και διαμορφώνουν μια ολοκληρωμένη, επίπεδη κάτω επιφάνεια η οποία συμβάλλει τα μέγιστα στην πολύ καλή αεροδυναμική επίδοση του αυτοκινήτου.

Κλείνοντας τα περί αυτοκινήτου, δε θα μπορούσα να μην αναφέρω την παθητική και ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει το γαλλικό hatchback. Έτσι, κέρδισε με άνεση τα πέντε αστέρια στον από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, με αρκετά θετική βαθμολογία σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_70

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρες της σειράς HDi, που συνδυάζεται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Ο κινητήρας 1.560 κ.εκ. έχει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Με τη γαλλική εταιρία να έχει μακρά παράδοση στους καλούς πετρελαιοκινητήρες, το 308 με τις 16άρες ζάντες που φορούσε το αυτοκίνητο, επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,2 δευτ., με τη τελική να φτάνει τα 194 χλμ/ώρα, ενώ εκπέμπει 98 γρ CO2 ανά χλμ. κάτι που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική που έγραψε το αυτοκίνητο να βρίσκεται στα 5,5, κάτι που μου έδωσε τη δυνατότητα να διανύσω εύκολα 900+ χλμ με ένα ρεζερβουάρ, αφού το τελευταίο χωράει 53 λίτρα. Με τις μεγαλύτερες ζάντες (17 και 18 ιντσών) η κατανάλωση αυξάνεται, οι επιδόσεις χειροτερεύουν ελάχιστα, ενώ εκπέμπει 100 γρ/χλμ.

Τέλος, αν θες όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με τα νέα ελαστικά εξαιρετικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (Ultra Low Rolling Resistance) τα οποία έχουν εξελιχθεί σε αποκλειστική συνεργασία με την Michelin. και επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3 γρ./χλμ., κατά μέσο όρο, παρέχοντας ταυτόχρονα και μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ η αντοχή τους στη φθορά είναι αντίστοιχη με αυτή των συνηθισμένων ελαστικών.

[/nextpage]

[nextpage title=” Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_63

Με την Peugeot να θέλει να προσδώσει τη δικιά της ταυτότητα και καινοτομία στα μοντέλα της, η σχεδίαση και η διάταξη των οργάνων και των συστημάτων ελέγχου του 308 ακολουθεί το μοτίβο που είδαμε κατά την δοκιμή μας του 208.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει μινιμαλιστική σχεδίαση με λίγα κουμπιά και διακόπτες, είναι λιτό, άκρως σύγχρονο, μοντέρνο και με πολυτελή προσανατολισμό. Η διαφορετική προσέγγιση του πίνακα οργάνων στην αρχή ξενίζει με την κονσόλα θα μπορούσα να πω ότι αποτελείται από τρία ολοκληρωμένα μέρη. Πρώτο, το πολύ μικρής διαμέτρου τιμόνι, δεύτερον τον υψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων και τέλος, μια επίσης υπερυψωμένη, κεντρική κονσόλα πάνω στην οποία δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής 9,7 ιντσών, με τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται μέσα από αυτή, ενώ διαθέτει και ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_53

Το μέγεθος του τιμονιού θυμίζει αγωνιστικό, καθώς εκτός από τη διάμετρο του, είναι αρκετά παχύ, ενώ διαθέτει αρκετές γωνίες. Ο λόγος, όμως, που ουσιαστικά έχει αυτό το μέγεθος είναι γιατί ενώ στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, έχεις συνηθίσει να κοιτάς τα όργανα ανάμεσα από τη στεφάνη και το κεντρικό μέρος του τιμονιού, στο 308 αυτά είναι τοποθετημένα ψηλά, με την ορατότητα τους να γίνεται πάνω από τη στεφάνη. Η φιλοσοφία πίσω από αυτή την επιλογή, σύμφωνα με την Peugeot, είναι ώστε ο οδηγός να μπορεί να παίρνει τις απαραίτητες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου πληροφορίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο, κάτι σαν σταθερό head-up display. Δε θα δυσκολευτείς αλλά θέλει εξοικείωση, και σωστή ρύθμιση του καθίσματος και του τιμονιού, ώστε να έχεις πλήρη οπτική επαφή. Κλείνοντας με τον πίνακα οργάνων, φανερώνεται άλλη μια παραξενιά των Γάλλων. Όπως θα παρατηρήσεις από τις φωτογραφίες θα δεις ότι η βελόνα του στροφόμετρου έχει αντίθετη φορά από αυτή του ταχύμετρου, με το πρώτο πράγμα που μου θύμισε όταν το αντίκρισα να είναι τα αντίστοιχα της Aston Martin και Pagani.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_65

Συνεχίζοντας, κυρίαρχη θέση στο ταμπλό παίζει η οθόνη του i-Cockpit. Αυτή εκτός του ότι χαρίζει στο εσωτερικό μια ιδιαίτερα ελκυστική και σύγχρονη εικόνα, επιτρέπει μια πρωτόγνωρη εμπειρία χειρισμών, που μου θύμισε αυτή όταν δοκιμάσαμε το Tesla Model S. Η συγκεκριμένη οθόνη προσφέρει κεντρικό, ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, του (προαιρετικού) συστήματος πλοήγησης, του τηλεφώνου και των εφαρμογών της Peugeot κ.τ.λ.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_55

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_37 Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_38

Αυτή η διάταξη του πίνακα οργάνων και της οθόνης για τις δευτερεύουσες λειτουργίες, δίνει στον οδηγό μια πανοραμική, άμεση ανάγνωση των πληροφοριών που αφορούν στο αυτοκίνητο. Η όλη διάταξη των οργάνων του ταμπλό έχει προσανατολισμό προς την κατεύθυνση του οδηγού, με κύριο κριτήριο την ακρίβεια και την ευκολία ανάγνωσής τους. Η διάταξη των οργάνων συγκεντρώνει την προσοχή του οδηγού στο πάνω μέρος του πίνακα, έτσι ώστε να μην απομακρύνεται το βλέμμα του από τον δρόμο.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_39 Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_44

Η ουσιαστική απουσία διακοπτών (μόλις πέντε) σε συνδυασμό με τη χρήση πολύ καλής ποιότητας υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, καθώς και όλα τα συστατικά του εσωτερικού διακόσμου του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένα ώστε να συνδυάζονται τέλεια μεταξύ τους, αποπνέοντας κορυφαία premium αισθητική, που δίνουν στην σχεδίαση του ταμπλό μια καθαρότητα και ευκολία στη χρήση, που τολμώ να πω ότι κοιτάει στα μάτια με σκοπό να σπάσει το κατεστημένο των κυρίαρχων μοντέλων της κατηγορίας.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_67

Η αισθητική και ποιοτική αρτιότητα του εσωτερικού του νέου 308 ενισχύεται από το κατασκευασμένο από ένα κομμάτι ταμπλό, το οποίο επιπλέον χάρη στην ειδική επεξεργασία της επιφάνειας του, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις αμυχές, αλλά και στη σκόνη αφού έχει υποστεί αντιστατική επεξεργασία. Αντίστοιχη είναι και η ποιότητα των υφασμάτων και εν γένει των επενδύσεων που χρησιμοποιούνται στο χώρο των επιβατών. Το τιμόνι είναι επενδυμένο με δέρμα με διακοσμητικά από μαύρη λάκα και ματ αλουμίνιο, ενώ τα καθίσματα ήταν επενδυμένα με ένα συνδυασμό από αλκαντάρα και PVC.

H Peugeot αναφέρει πως το νέο 308 είναι πιο ποιοτικό από τη προηγούμενη γενιά, αφού κάθε στοιχείο του εσωτερικού έχει αναπτυχθεί και τελειοποιηθεί με εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια και αντοχή στο χρόνο, ενώ ανακοινώνει χαρακτηριστικά ότι το κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του διενεργήθηκαν 250.000 κύκλοι λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού και 4.300.000 πιέσεις στην οθόνη αφής χωρίς βλάβη

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_59

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί και διάσπαρτοι, αν και η μοναδική θέση του cupholder είναι δύσκολη στη πρόσβαση της και σε μη βολικό σημείο. Από θέμα εργονομίας, εφόσον εξοικειωθείς με την οθόνη και τις πολλαπλές λειτουργίες της, το εσωτερικό του 308 κρίνεται εύχρηστο και αγχολυτικό.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_76 Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_74

Περνώντας τώρα στο θέμα χώρων, τα 420 λίτρα του συνολικού όγκου του χώρου αποσκευών του 308, το κατατάσσουν στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, το οποίο βρίσκεται στα 691 χλστ. από το έδαφος και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας κάνουν την φόρτωση και την διευθέτηση των αντικειμένων εύκολη υπόθεση. Με την αναδίπλωση κατά 60/40 του πίσω καθίσματος αυξάνεται ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης στα 1309 λίτρα, ενώ πολύ βοηθητικό είναι και το άνοιγμα στη πλάτη των καθισμάτων για μεταφορά μακριών αντικειμένων.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_66 Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_60

Και αν όλα τα παραπάνω περιμένεις να εκτοξεύουν τη τιμή σε δυσθεώρητα ύψη, κάνεις λάθος. Μπορεί η λιανική τιμή τιμοκαταλόγου για το 1.6 e-HDi 115 STT ALLURE να είναι €23.700, αλλά μετά από το όφελος της απόσυρσης και το bonus έκπτωσης της εισαγωγική εταιρία η τιμή πέφτει τα €20.720, με τον εξοπλισμό του να περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_25

Επιγραμματικά αναφέρω ότι διαθέτει ABS, EBD και Brake Assist, ESP με ASR, Hill Assist, ηλεκτρικά ενεργοποιούμενο χειρόφρενο με σύστημα Drive Away και αυτόματη ενεργοποίηση, 6 αερόσακους (μετωπικοί οδηγού, συνοδηγού, εμπρός πλευρικοί και αερόσακοι οροφής εμπρός/πίσω), cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός προβολείς “Full LED”, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, αυτόματη λειτουργία προβολέων και εμπρός υαλοκαθαριστήρων, εσωτερικός καθρέπτης ηλεκτροχρωμίου, φωτισμός συνοδείας follow me home αυτόματης λειτουργίας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με αισθητήρα θερμοκρασίας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες με φωτισμό υποδοχής, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός ρυθμιζόμενος μέσω της οθόνης αφής, σύστημα Multimedia SMEG+ με οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών 7 ιντσών (9.7″ με τα πλήκτρα), Bluetooth, ραδιόφωνο, 6 ηχεία, θύρα USB και AUX, δερμάτινο τιμόνι 3 ακτίνων με ενσωματωμένα χειριστήρια και διακόσμηση σε σατινέ χρώμιο, δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων, Sport καθίσματα οδηγού & συνοδηγού ρυθμιζόμενα σε μήκος και ύψος, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση μέσης, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός με αποθηκευτικό χώρο, κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω και υποδοχή για πέδιλα ski και ζάντες αλουμινίου diamantee TOPAZE 16 ιντσών με ελαστικά 205/55. Η βασική του όμως έκδοση με τον ίδιο κινητήρα αλλά απόδοσης 92 ίππων 1.6 HDi 92 Access κοστίζει € 19.300, ενώ με το όφελος της απόσυρσης και το bonus έκπτωσης φτάνει τα €15.870.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_23

Οι Γάλλοι, τουλάχιστον στο θέμα ανάρτησης, επιβεβαιώνουν τα στερεότυπα που υπάρχουν. Η οδηγική ευχαρίστηση και άνεση στο δρόμο είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, κάτι που ενισχύεται εκτός από τη νέα στιβαρή πλατφόρμα και από τις μικρές 16άρες ζάντες (ναι φτάσαμε να λέμε μικρές τέτοιες διαστάσεις) και τα 55άρια ελαστικά.

Το 308 φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τo βάρος των οποίων έχει επίσης μειωθεί. Η βελτιστοποίηση της ανάρτησης και των σημείων στήριξης της κατέστησαν δυνατή τη μείωση του κύκλο στροφής του αυτοκινήτου κατά 30 εκ., με τη διάμετρος κύκλου στροφής πλέον να φτάνει τα 10,4 μ., εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλή ευελιξία στους ελιγμούς στους στενούς δρόμους της πόλης. Το 308 κινείται ανάλαφρα και ευκίνητα στον δρόμο με την τοποθέτηση των αμορτισέρ του πίσω άξονα, πάνω στον βραχίονα της ανάρτησης και όχι μέσα στο ελατήριο, να βελτιώνει την απόδοσή τους προς χάριν της άνεσης κάτι που γίνεται εμφανές από το ικανοποιητικότατο φιλτράρισμα των ανωμαλιών των δρόμων μας.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_22

Ο επανασχεδιασμός πολλών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου και το μειωμένο συνολικό του ύψος, έκαναν δυνατή την μεταφορά του κέντρου βάρους του 20 χλστ. χαμηλότερα, με την ευστάθεια του αμαξώματος να έχει βελτιωθεί χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική του. Σπορ δε μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς τόσο οι κλίσεις όσο και τα “βουτήγματα” στις στροφές αποδεικνύουν τον ουδέτερο και ταξιδιάρικο κυρίως χαρακτήρα του αυτοκινήτου που θα ικανοποιήσει τη συντριπτική πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών, κάτι που είναι και το κύριο μέλημα του. Σε γενικές γραμμές η ρύθμιση τους δείχνει να είναι ένας συνδυασμός ευελιξίας, άνεσης και κορυφαίου κρατήματος στο δρόμο, κάτι που προικίζει το αυτοκίνητο με ξένοιαστη οδική συμπεριφορά στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_20

Το άμεσο τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακριβές με τα μοναδικά μειονεκτήματα να εντοπίζονται στην μειωμένη επικοινωνία με τον οδηγό ενώ παρότι σχετικά ελαφρύ δεν θα απογοητεύσει όταν θελήσεις να ανεβάσεις λίγο τους ρυθμούς οδήγησης. Στην είσοδο της στροφής είναι γρήγορο και σαφές ενώ γενικά το 308 δεν θα τρομάξει ούτε τον πιο άπειρο οδηγό, καθώς διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με το ESP να καραδοκεί με άμεση ενεργοποίηση όταν ξεφεύγεις από τη πεπατημένη. Το πίσω μέρος δεν είναι και το πιο συμμετοχικό και πρέπει να προκαλέσεις το “σπάσιμο” της πρόσφυσης για να το διασκεδάσεις. Ακόμα και τότε ελέγχεται και ρυθμίζεται εύκολα αφού γλιστράει ομαλά και δεν είναι σε καμία περίπτωση νευρικό. Όταν όμως οι ρυθμοί πέφτουν και απλά θέλεις να πας από το Α στο Β, ο γάλλος βρίσκεται στο στοιχείο του, είναι άνετο με εξαιρετική ποιότητας κύλισης που καταπίνει χλμ αβίαστα.

Η “καρδιά” του λέοντα είναι αρκετά ροπάτη και δυνατή για να προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά στις μετακινήσεις μια οικογένειας, ενώ χαρακτηρίζεται με μια πολύ ομαλή καμπύλη χωρίς έντονο ξέσπασμα, όταν οι στροφές φτάνουν στο peak της ροπής. Δεν είναι ιδιαίτερα εύστροφος και έχει σχετικά μικρό εύρος λειτουργίας, καθώς λίγο πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. πέφτει κατακόρυφα το τράβηγμα του, αλλά συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, του οποίου οι πρώτες σχέσεις είναι σχετικά κοντές και την έκτη να έχει μεν χαρακτήρα overdirve ώστε να ρίχνει τη κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και την σωστή κλιμάκωση ώστε να μην καταφεύγεις συνεχώς στον εξαιρετική σε αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_31

Το νέο Peugeot 308 επαναφέρει δυναμικά τη γαλλική εταιρία στο προσκήνιο της δημοφιλούς κατηγορίας των hatchback και δε διστάζω να πω ότι έχει δεν απέχει πολύ από το τέλειο και ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο. Μπορεί να μην έχει το κάτι παραπάνω στο σχεδιασμό, αλλά είναι μοντέρνο, δυναμικό και κυρίως διαχρονικό με κορυφαία ποιότητα και χαρακτηριστικά που δημιουργούν ένα σύνολο που ξεπερνά τις προσδοκίες.

Η συμβίωση μαζί του ήταν πολύ ευχάριστη και αγχολυτική. Το εσωτερικό είναι classy και από πλευράς ποιότητας παίρνει εξαιρετική βαθμολογία. Η επιλογή του κινητήρα για κάποιον που θα το έχει για κύριο οικογενειακό αυτοκίνητο αποτελεί μονόδρομος και θα τον ικανοποιήσει στο μέγιστο βαθμό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

techs

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5>Ποιότητα κατασκευής, Υπερσύγχρονο εσωτερικό, Κατανάλωση, Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών, Άνεση και στιβαρό πάτημα, Εξοπλισμός, Τιμή <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Ρεπρίζ, Αδιάφορος σχεδιασμός, Χρόνος εξοικείωσης με οθόνηTest Drive: Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 e-HDi
Autoblog.gr