Mazda-2-Range-Extender1

488 εταιρίες συμμετέχουν στη φετινή έκθεση της Society of Automotive Engineers of Japan, ενώ περίπου 80.000 άνθρωποι αναμένεται να περάσουν τις πύλες της για μία κλεφτή ματιά στο μέλλον της αυτοκίνησης. Εμείς, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε από την Ελλάδα, είναι ένα μικρό top5 με τις πιο σημαντικές καινοτομίες.

Electric Twist Beam από την ZF

2011-09-05_eTB_ZF

Η Γερμανική εταιρία, εξελίσσει έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομασία “Electric Twist Beam”, που τοποθετείται στον άξονα του οχήματος, εκεί που σε ένα συμβατικό όχημα, ο άξονας συναντά τους τροχούς. Το πλεονέκτημα αυτού του ηλεκτροκινητήρα, είναι ότι μπορεί πάρα πολύ εύκολα να αντικατασταθεί με έναν συμβατικό άξονα, επιτρέποντας στις εταιρίες να δημιουργούν ηλεκτρικές εκδόσεις μοντέλων ευκολότερα. Η συνολική ισχύς των ηλεκτροκινητήρων, ανέρχεται στα 80kW (107 περίπου ίπποι) ενώ η ZF στοχεύει στο 2018 για το λανσάρισμα του Electric Twist Beam.

SiC ημιαγωγοί από την Toyota και την Denso

Toyota-semiconductor-tech-1-700x466

Η Toyota σε συνεργασία με την Denso εξέλιξαν μία τεχνολογία ημιαγωγών που υπόσχεται να βελτιώσει την οικονομία καυσίμου στα υβριδικά οχήματα κατά 10%. Περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Κύλινδροι Mirror Bore από τη Nissan

f530fea1c14b0c

Μία βασική πηγή απωλειών στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (και όχι μόνο), είναι οι τριβές. Η Nissan αποφάσισε να κάνει κάτι γι’ αυτό και παρουσίασε στην έκθεση το Mirror Bore Coating. Στην ουσία πρόκειται για ψέκασμα των εσωτερικών τοιχωμάτων του κυλίνδρου με σίδηρο και μετά γυάλισμα μέχρι να καθρεφτίζεσαι… κυριολεκτικά! Το πάχος της επικάλυψης σιδήρου είναι μόλις 0.2 χιλιοστά, αντί για τα 2 χιλιοστά των συμβατικών liners. Εκτός του ότι είναι πολύ πιο λεία, είναι πιο ελαφριά και έχει καλύτερη θερμική αγωγιμότητα. Η Nissan σκοπεύει να εφαρμόσει αυτή τη τεχνολογία σε όλους τους κινητήρες της, όσο το δυνατόν συντομότερα.

Πρισματικές μπαταρίες ιόντων λιθίου από την Hitachi

Lithium-ion-battery-pack-for-Nissan-Pathfinder

Η Hitachi, εξέλιξε νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου για υβριδικά οχήματα. Οι μπαταρίες αυτές, αντί να είναι κυλινδρικές, είναι επίπεδες. Το νέο σχήμα, επιτρέπει καλύτερο packaging και καλύτερη διαχείριση της θερμότητας. Ενώ η χημεία της μπαταρίας δεν αλλάζει, η πυκνότητα ισχύος αυξάνεται κατά 13% ενώ οι μηχανικοί ισχυρίζονται πως μπορούν να την βελτιώσουν κι άλλο. Η εταιρία, θα ξεκινήσει να πουλά αυτές τις μπαταρίες μετά τα μέσα του 2015.

Νέος περιστροφικός κινητήρας από την Mazda

img_5779

H Mazda επιστρέφει στους περιστροφικούς κινητήρες αλλά όχι όπως μάλλον θα ήθελαν οι φανατικοί οπαδοί της. Αυτή τη φορά, ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως range-extender για ένα υβριδικό όχημα. Ο 0.33 λίτρων κινητήρας με έναν ρότορα, εξοπλίζει ένα Mazda2 που διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων και μία μπαταρία 20kWh. Φυσικά, το Mazda2 που είχε στην έκθεση η εταιρία, μάζευε πάρα πολύ κόσμο που ήλπιζε πως η Mazda θα αναβιώσει τον κινητήρα που την έκανε διάσημη αλλά στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο είναι πειραματικό. Για να εξερευνήσει η Mazda πιθανές εφαρμογές του powertrain.