DTM

Η 4η Ιουνίου 2014 ήταν η πιο σημαντική μέρα για την τρέχουσα αγωνιστική χρονιά για τη Mercedes στο DTM, αφού, μεταξύ των άλλων αποφάσεων που πάρθηκαν στην επιτροπή του DTM, η Mercedes-Benz θα μπορέσει να εξελίσσει την C-Class Coupe, η οποία, παρά τη νίκη στο δεύτερο αγώνα στο Oshersleben, είναι εμφανώς πίσω σε απόδοση από τις BMW και Audi. Σύμφωνα με τα δεδομένα των αγώνων, οι Μercedes υπολείπονται 4 δέκατα στο χιλιόμετρο από τους άλλους 2 διεκδικητές του τίτλου. Για να δούμε αναλυτικότερα τι αποφασίστηκε.

Στο Μόναχο, λοιπόν, συνήλθε η οκταμελής επιτροπή που αποτελούταν από τους 3 αγωνιστικούς διευθυντές (Dr. Wolfgang Ullrich – Audi, Jens Marquardt – BMW και Toto Wolff -Mercedes-Benz), τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του DTM, Hans Werner Aufrecht, τον επίτιμο πρόεδρο της γερμανικής ομοσπονδίας αγώνων (DMSB) Hermann Tomczyk, τον πρόεδρο του DMSB και πρώην αγωνιζόμενο, Hans-Joachim Stuck, το μέλος Dr. Gerd Ennser και τον γενικό γραμματέα Christian Schacht. Κύριο μέλημα της επιτροπής ήταν να παρθούν αποφάσεις για τη μείωση του κόστους και για την εξέλιξη των αγωνιστικών, που ήδη από την 1η Μαρτίου είχε παγώσει.Έτσι, το πάγωμα της εξέλιξης σε σασί και αεροδυναμική επεκτείνεται μέχρι και το τέλος του 2015, επίσης και αυτή σε πιο ειδικούς τομείς του αυτοκίνητου, όπως αυτή της ανάρτησης.

Σύμφωνα με την από κοινού αίτηση  των 3 κατασκευαστών, η γερμανική ομοσπονδία μπορεί να προσαρμόζει τις προθεσμίες για να ομολογκαριστούν τα αγωνιστικά και σε αυτό το πλαίσιο δίνεται η (μεγάλη) ευκαιρία στη Μercedes μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, πριν δηλαδή τον ένατο αγώνα της χρονιάς στο Guangzhou στην Κίνα, να εξελίσσει νέα εξαρτήματα για την C-ClassCoupe, πάντα βασιζόμενη στους υπάρχοντες τεχνικούς κανονισμούς. Ακόμη, μπορεί να διεξάγει αποκλειστικά μία μέρα δοκιμών μέχρι τη χρονική προθεσμία που αναφέραμε. Ο Hans Werner Aufrecht δήλωσε:

Το πάγωμα της εξέλιξης των αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2015 αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση του κόστους. Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι επήλθαν εξαιρέσεις κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις που επιτρέπουν βελτιώσεις, φανερώνει το πνεύμα συνεργασίας στο DTM μεταξύ των κατασκευαστών

 Αλλαγές δεν έγιναν μόνο ως προς την εξέλιξη των αυτοκινήτων, αλλά και ως προς τους αγωνιστικούς κανονισμούς. Πρώτη σημαντική αλλαγή είναι η καθιέρωση πλέον 2 60λεπτων ελεύθερων δοκιμών το Σάββατο, αντί της μιάμισης ώρας που ίσχυε μέχρι τώρα. Η αλλαγή θα συντελεστεί ήδη από τον επόμενο αγώνα στο Norisring. Επίσης, οι αγωνοδίκες θα αποφασίζουν πριν την έναρξη του αγώνα για το αν αυτός θα χαρακτηριστεί βρόχινος, επιτρέποντας έτσι τη χρήση των βρόχινων ελαστικών (υπενθυμίζουμε ότι ήδη από το Σάββατο, οι ομάδες έχουν ανακοινώσει με ποια από τις 2 γόμες θα ξεκινήσουν τον αγώνα). Μελλοντικά θα επέλθουν αλλαγές και στο “παράθυρο” των pit stops, αφού το ισχύον επιτρέπει είσοδο στα pits μέχρι τα 2/3 του αγώνα.

Μένει τώρα να αποδειχτεί, αν αυτή η εξαίρεση για την εταιρεία από τη Στουτγάρδη αποδώσει καρπούς στους 7 εναπομείναντες αγώνες. Ο επόμενος αγώνας στο Norisring, μια πίστα με 4 ευθείες και 5 στροφές που διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους της Νυρεμβέργης. Σύμφωνα με τον Wolfgang Schattling, επικεφαλής της Mercedes-Benz στο DTM, στη συγκεκριμένη πίστα, η ομάδα του μπορεί να έχει μια καλή παρουσία στη δεκάδα, καθώς το Norisring δε θέλει τις πολλές απαιτήσεις για την αεροδυναμικά κάθετη παραγόμενη δύναμη, αφού και στους 3 πρώτους αγώνες, αλλά και στα δοκιμαστικά τα αυτοκίνητά της ταλαιπωρήθηκαν πολύ από πλευράς αεροδυναμικής στις στροφές.

Είναι η μεγάλη ευκαιρία για τη Μercedes, που μετρά ήδη 4 χρόνια μακριά από την κατάκτησή του πρωταθλήματος , να επιστρέψει δυναμικά στη διεκδίκηση του. Κανείς δε θέλει πάλι να δει ένα πρωτάθλημα με 2 κατασκευαστές σε περίπτωση αποχώρησης της Mercedes.