Volvo V60 Plug-in Hybrid

Πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα το απόγευμα της περασμένη Τετάρτης η πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου Volvo V60 Plug-In Hybrid στην Σουηδική πρεσβευτική κατοικία, στη Φιλοθέη, με την εκδήλωση να τιμά και να χαιρετίζει η πρέσβης Charlotte Wrangberg.

Η Volvo Car Hellas αποφάσισε να εισάγει την plug-in υβριδική έκδοση του V60, το πλέον καινοτόμο και τεχνολογικά εξελιγμένο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo στην ελληνική αγορά, με τους υπεύθυνους της ελληνικής αντιπροσωπείας να μας ανακοινώνουν και τα σχέδια της εταιρείας για το βραχυπρόθεσμο και απώτερο μέλλον.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα, δηλαδή ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού. Παρόλη την χρήση υψηλής τεχνολογίας, ο κύριος σκοπός του είναι να παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές (Pure, Hybrid και Power), από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Έτσι, έχει στη διάθεσή του ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων, ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση κατά μέσο όρο 1,8 λιτ./100χλμ., και τέλος ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 από τον πεντακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα D5 χωρητικότητας 2,4 λίτρων απόδοσης 215 ίππων και 440 Nm ροπής, που βρίσκεται κάτω από το καπό και από έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων και 200 Nm ροπής που έχει τοποθετηθεί στο πίσω άξονα και κάτω από το χώρο αποσκευών.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Αυτός τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 11.2 kWh, χαρακτηριστικό που το καθιστά, εκτός των άλλων και τετρακίνητο. Η συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήρων, που συνδυάζονται μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, είναι 285 ίππους και 640 Nm ροπής, κάτι που επιτρέπει στο σουηδικό αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Η φόρτιση των μπαταριών μέσω απλής οικιακής πρίζας γίνεται σε περίπου επτά ώρες ώρες, ενώ μέσω ταχυφορτιστή ο χρόνος φόρτισης μπορεί να γίνει σε μόλις 3,5 ώρες. Τέλος, σε μόλις 45 λεπτά φόρτισης η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 10 χλμ.

Το αυτοκίνητο, όπως προείπα διαθέτει μια “έξυπνη” τετρακίνηση και αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταφέρεται μηχανολογικά στους τέσσερις τροχούς, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα αύξησης της πρόσφυσης, είτε κατά την εκκίνηση είτε κατά την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως η λάσπη ή το χιόνι. Όταν ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, τότε ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς και η γεννήτρια φροντίζει ώστε ανά πάσα στιγμή το επίπεδο φόρτισης στις μπαταρίες να είναι αρκετό ώστε να προμηθεύει τον πίσω άξονα με την απαιτούμενη ενέργεια.Για όλες τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Το Volvo V60 Plug-In Diesel Hybrid διατίθεται ήδη και στη χώρα μας με τιμή 55.900 ευρώ, ενώ η έκδοση R-Design κοστίζει 57.200 ευρώ, και μπορεί να δείχνει “αλμυρή” η τιμή του, αλλά πρακτικά “παίζει” μόνη της, προσφέροντας ένα τόσο φιλικό προς το περιιβάλλον, αλλά συνάμα και γρήγορο μοντέλο.

Volvo V60 Plug-in Hybrid

Στη συνέχεια στην ίσως πιο πολύωρη αλλά ενδιαφέρουσα παρουσίαση, οι ιθύνοντες ανέλυσαν επιγραμματικά τα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας, με την αναφορά της εξέλιξης 11 νέων κινητήρων και εκτός από την υπάρχουσα SPA πλατφόρμα, την προσθήκη μιας νέας, με την πλατφόρμα C να αναμένεται το 2017. Σκοπός δεν είναι άλλος από την πλήρης απαγκίστρωση της Volvo από τη Ford μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, με την ανάπτυξη των νέων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην συνεργάζεται με άλλο κατασκευαστή, βασιζόμενη εξολοκλήρου σε δική της τεχνογνωσία.

Πατώντας σε αυτήν την απεξάρτηση μας παρουσιάστηκε και ο νέος τρόπος προώθησης, που φέρει την ονομασία “Volvo by Volvo”. Η σουηδική φίρμα θέτει υψηλούς στόχους, θέλοντας μέχρι το 2020 οι πωλήσεις της να φτάσουν τα 700.000 αυτοκίνητα, από τις 450.000 που είναι σήμερα, ενώ ταυτόχρονα φιλοδοξεί να κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς της ασφάλειας και του περιβάλλοντος, μέσω του ιδιαίτερα αισιόδοξου οράματος και “στοιχήματος” για μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς ρύπους, μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.

Δελτίο Τύπου

VolvoV60 PluginHybrid: τέλειος συνδυασμός απόδοσης & επιδόσεων

 

  • Το V60 Plug-inHybridείναι το πιο καινοτόμο και πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η Volvo
  • Τρία αυτοκίνητα σε ένα: ηλεκτρικό, υβριδικό, τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων
  • Εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ., εντυπωσιακή κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ. (κατά NEDC)
  • Ισχύς 215 + 68 ίπποι, ροπή άνω των 600 Nm (61 χιλιογραμμόμετρα)
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1”
  • Το ασφαλέστερο ηλεκτρικό-υβριδικό αυτοκίνητο στο κόσμο σύμφωνα με το EuroNCAP

 

Το VolvoV60 PluginHybrid είναι το πλέον καινοτόμο, το πλέον προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η VolvoCars. Πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού! Και παρόλη την υψηλή τεχνολογία του, παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό, που έχει στη διάθεσή του:

  • Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
  • Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ., κατά μέσο όρο.
  • Ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 + 68 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

 

DESIGN

Δυναμική παρουσία στο δρόμο

Η σχεδιαστική επέμβαση που δέχτηκε το V60 πριν ένα χρόνο περίπου, αυτό που κυρίως τόνισε είναι η παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο. Δόθηκε έμφαση στις οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Η σιλουέτα του, υπενθυμίζει οπτικά ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο wagonσχήμα. Πρόκειται για ένα sportwagonμε έντονα τονισμένα κάποια coupe χαρακτηριστικά. Στην 5η πόρτα βρίσκουμε τα σήματα D6 και AWD, τα οποία υπενθυμίζουν ότι αυτό είναι ένα ιδιαίτερο, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη φιλοσοφία ονοματολογίας της Volvo, το D6 υποδηλώνει το επίπεδο ισχύος του αυτοκινήτου.

 

Ανανεωμένο σχεδιαστικά εσωτερικό

Το σκανδιναβικό design εκφράζεται με ανόθευτο τρόπο στο V60 Plug-inHybrid, με όμορφες, απλές επιφάνειες και σχήματα, που διακρίνονται από έλλειψη φλυαρίας, όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στην καμπίνα των επιβατών, τα αυθεντικά υλικά – όπως ξύλο και δέρμα – και τα εύκολα στη χρήση κουμπιά και μοχλοί, τονίζουν την αίσθηση ελέγχου που νιώθει ο οδηγός. Πλέον, στο νέο ModelYear 2015 που «τρέχει» ήδη, διατίθεται και ένα φινίρισμα PianoBlack, στρογγυλοί διακόπτες σε σχήμα κοσμήματος στην κεντρική κονσόλα και κεντρικός εσωτερικός καθρέπτης χωρίς πλαίσιο.

 

Άνετα Σπορ Καθίσματα

Το V60 Plug-inHybrid διαθέτει καθίσματα που συνδυάζουν την άνεση με τη σωστή υποστήριξη του σώματος. Διατηρούν ένα μοναδικό παραδοσιακό χαρακτηριστικό της Volvo, που είναι η άνεση στο ταξείδι και η ιδιαίτερα ξεκούραστη μετακίνηση για μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, ο αγοραστής του V60 Plug-inHybrid μπορεί να παραγγείλει ένα νέο τύπο σπορ καθίσματος που ενώ διατηρεί την παραδοσιακή άνεση των καθισμάτων της Volvo, διακρίνεται από έντονη σπορ αίσθηση και μεγιστοποιεί την αίσθηση απόλυτου ελέγχου που θέλει να εμπνεύσει στον οδηγό του. Χαρακτηρίζεται από έντονο βαθμό στήριξης του σώματος, από τους μηρούς έως τους ώμους.

 

RDESIGN

Αποκλειστική νέα εμπρός όψη

Το V60 Plug-inHybrid είναι διαθέσιμο και σε έκδοση R-Design, με μία χαρακτηριστική εμπρός όψη, με ιδιαίτερα δυναμικό «ρύγχος». Η χωρίς πλαίσιο γρίλια σε TechMateBlack φινίρισμα έχει διακοσμηθεί με γυαλιστερές μαύρες λωρίδες, μεταλλική διαγώνιο και διαφορετικό R-Design σήμα. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών, με το χαρακτηριστικό όνομα Ixion. Τα φώτα ημέρας (DayRunningLights) στο εξωτερικό του αμαξώματος συνηγορούν σε μία πιο «χαμηλωμένη» οπτική αίσθηση για το V60 Plug-inHybrid. Στο πίσω μέρος, ένας μοναδικός για το συγκεκριμένο μοντέλο διαχύτης με πτερύγια για τη ροή του αέρα, δένει αρμονικά με τις πολύ χαρακτηριστικές, R-Design στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης.

 

Εσωτερικό

Τα σπορ καθίσματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης R-Design. Όσον αφορά στην επένδυση, πρόκειται για ένα συνδυασμό μαύρου υφάσματος nubuck και διάτρητου δέρματος υψηλής ποιότητας, με ραφές επιλεγμένες σε τέτοιο χρώμα ώστε να προκαλείται μία επιθυμητή, έντονη αντίθεση. Το αποτέλεσμα, η ομάδα σχεδιαστών που επιμελήθηκε την έκδοση R-Design έχει επιτύχει ένα υψηλό επίπεδο αρμονίας, που ολοκληρώνεται από τη μαύρου χρώματος επένδυση της οροφής.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ιδιοφυής μίξη ενέργειας

Στους μπροστινούς τροχούς του V60 Plug-inHybridμεταδίδεται η κίνηση από έναν πεντακύλινδρο common-railπετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 215 ίπποι, που αποδίδονται στις 4.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 440 Nm (περίπου 45 χιλιογραμμόμετρα), στην περιοχή 1.500-3.000 στροφών.

 

Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (ElectricRearAxleDrive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nmκαι τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (Ιόντων Λιθίου).

 

Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.

 

Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-inHybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:

  • Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Αξίζει να προστεθεί μάλιστα ότι εφόσον οι συσσωρευτές φορτίζονται από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας, τότε οι εκπομπές CO2 είναι εντελώς μηδενικές σε όλο τον ενεργειακό κύκλο. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.
  • Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης, έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία NEDC) είναι 48 γρμ./ χλμ., που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,8 λιτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

 

  • Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm. Παράλληλα, η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα.

 

Εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας για αργότερα

Μέσω σχετικού πιεστικού κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, αν κριθεί απαραίτητο από τον υπολογιστή του συστήματος, ενεργοποιείται σχετική γεννήτρια η οποία φορτίζει τις μπαταρίες.

 

Επαναφόρτιση στο σπίτι

Το V60 Plug-inHybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ.

 

Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.

 

Είναι επίσης δυνατό, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της φόρτισης ο χώρος των επιβατών να ψύχεται ή να θερμαίνεται, ώστε να είναι στην ιδανική θερμοκρασία όταν ξεκινήσει η οδήγηση του αυτοκινήτου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, περισσότερη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη από τις μπαταρίες για την οδήγηση αυτή καθ’ αυτή και όχι για τη λειτουργία επικουρικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα αυτό που φροντίζει για το επίπεδο θερμοκρασίας στο εσωτερικό.

 

Η διαδικασία αυτή, γνωστή και ως pre-conditioning, μπορεί να φροντίσει και για την ψύξη των μπαταριών ταυτόχρονα με τη φόρτισή τους. Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το επίπεδο φόρτισης και κατά προέκταση η αυτονομία του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια.

 

Το V60 Plug-inHybridδιαθέτει δύο συστήματα θέρμανσης. Κατά την ηλεκτροκίνηση χρησιμοποιείται το λεγόμενο PTC αερόθερμο (ή σύστημα Θετικού Θερμικού Συντελεστή, PositiveTemperatureCoefficient). Το αυτοκίνητο διαθέτει και δεύτερο σύστημα θέρμανσης, που λαμβάνει ενέργεια από τον πετρελαιοκινητήρα.

 

Έξυπνητετρακίνηση (All Wheel Drive – AWD)

Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταφέρεται μηχανολογικά στους τέσσερις τροχούς, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα αύξησης της πρόσφυσης, είτε κατά την εκκίνηση είτε κατά την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως η λάσπη ή το χιόνι. Όταν ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, τότε ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς και η γεννήτρια φροντίζει ώστε ανά πάσα στιγμή το επίπεδο φόρτισης στις μπαταρίες να είναι αρκετό ώστε να προμηθεύει τον πίσω άξονα με την απαιτούμενη ενέργεια.

 

Ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση

Ένα σύστημα πέδησης δύο σταδίων είναι ένα ακόμα ιδιοφυές χαρακτηριστικό του V60 Plug-inHybrid. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου, το σύστημα αρχίζει να εφαρμόζει πέδηση στον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα. Τα μηχανικά – συμβατικά – φρένα, ενεργοποιούνται μόνο όταν οι συνθήκες απαιτούν επιπλέον πέδηση απ’ ότι μπορεί να προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας. Αξίζει να τονιστεί όμως ότι το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμένο, ώστε ο οδηγός να μην αντιλαμβάνεται τη «διαφορετική» ή δύο σταδίων φύση της πέδησης, αλλά η όλη διαδικασία και αίσθηση να προσομοιάζει απόλυτα την πέδηση κατά την οδήγηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου! Επίσης, να τονιστεί ότι κατά την πέδηση η παραγόμενη ενέργεια φορτίζει τις μπαταρίες.

 

SENSUS

Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων

Και στο V60 Plug-inHybridσυναντάμε το πλήρως ψηφιακό ταμπλό που η Volvo παρουσίασε για πρώτη φορά στο V40 και στη συνέχεια στα S60 και V60. Αυτή η TFT οθόνη φέρνει την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού σε μια νέα διάσταση. Ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τον πίνακα οργάνων όπως επιθυμεί κάθε φορά, ακόμα και εν κινήσει! Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία μοτίβα:

 

  • Το Elegance έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα.
  • Το Eco που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον. Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων.
  • Το Performance έχει κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση. Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος – το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.

 

Το V60 Plug-inHybridδιαθέτει ένα επιπλέον μοτίβο, που ονομάζεται Hybrid και διακρίνεται από φωτισμό μπλε απόχρωσης. Εκτός των άλλων, το μοτίβο αυτό προσφέρει ενημέρωση για την υβριδική κατάσταση και το επίπεδο φόρτισης ώστε να επιτυγχάνεται η πλέον αποδοτική ενεργειακά χρήση του αυτοκινήτου.

 

SensusConnect – Νέο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (infotainment)

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, απαντώνται και στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SensusConnect, που διατίθεται στο V60 Plug-inHybrid. Χαρακτηρίζεται από ένα πολύ μοντέρνο τρόπο χρήσης, με πλήθος από καινοτόμες λειτουργίες που προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες μία «πλήρως συνδεδεμένη» εμπειρία!

Το σύστημα SensusConnectπεριλαμβάνει μια ευρεία επιλογή επώνυμων εφαρμογών cloudcomputing με ποιοτική εμφάνιση και αίσθηση. Η επιλογή αυτή, η οποία μπορεί να διαφέρει από αγορά σε αγορά, περιλαμβάνει διαδικτυακό ραδιόφωνο, διαδικτυακή πλοήγηση, εντοπισμό και πληρωμή θέσεων στάθμευσης, εντοπισμό εστιατορίων και άλλων καταστημάτων κοντά στον προορισμό σας, απρόσκοπτη αναμετάδοση μουσικής μέσω streaming και άλλες υπηρεσίες. Ο οδηγός μπορεί να έχει ακόμα και μηνύματα sms να αναπαράγονται ηχητικά, χωρίς να είναι αναγκασμένος να μετακινήσει τα χέρια του από το τιμόνι.

 

Βελτιωμένο Premium Ηχοσύστημα

Η οικογένεια Sensus, στο κορυφαίο επίπεδο περιλαμβάνει ένα βελτιωμένο Premium Ηχοσύστημα της HarmanKardonμε ενισχυτή 5x130W, εξοπλισμένο με το πλέον σύγχρονο λογισμικό ενίσχυσης και αναβάθμισης του ήχου της DiracLive, που συνδυάζεται με έως και 12 μεγάφωνα. Ανάμεσά τους ένα ολοκαίνουριο γούφερ για ενισχυμένα μπάσα, νέα τουίτερ μαλακού κώνου για απαλές υψηλές αρμονικές και ένα εντελώς νέο κεντρικό μεγάφωνο για την περιοχή των μίντρεϊτζ (μεσαίες) που συνδυάζεται με νέα μεγάφωνα για τη μίντρεϊτζ περιοχή στις πόρτες.

 

Με το νέο Premium Ηχοσύστημα, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει μία απολαυστική ηχητική εμπειρία με βελτιωμένα μπάσα, ενώ ταυτόχρονα η καθαρότητα και πιστότητα του ήχου του επιτρέπει να ανεβάσει πολύ ψηλά την ένταση χωρίς ίχνη παραμόρφωσης!

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Το V60 Plug-inHybridδιαθέτει όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της Volvoπου αποτελούν την οικογένεια IntelliSafe, το χαρακτηριστικό όνομα με το οποίο περιγράφει η Volvoτα συστήματα αυτά. Αποτελούν ένα πολύ σημαντικό παράγοντα της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας που διακρίνει το αυτοκίνητο.

 

CitySafety – αποτελεσματικό μέχρι τα 50 χλμ./ώρα

Το V60 Plug-inHybrid διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα CitySafety. Τη στιγμή που διάφοροι κατασκευαστές είτε προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά είτε προσφέρουν συστήματα που λειτουργούν έως τα 30 χλμ/ώρα, το CitySafety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ./ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.

 

Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων

Το V60 Plug-inHybridεξοπλίζεται με την Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων (ActiveHighBeam). Πρόκειται για μία νέα υψηλή δέσμη φώτων που σήμερα, στη 2η γενιά της, είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς προπορευόμενων οχημάτων!

 

Χάρη σε ένα πρωτοποριακό μηχανισμό επιτυγχάνεται αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί.

 

Η Ενεργή Υψηλή Δέσμη Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων για να μην ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

 

Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών με Αυτόματη Πέδηση

Το Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματη Πέδηση το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο S60 της προηγούμενης γενιάς. Πλέον, και στο V60 Plug-inHybrid, η χρήση νέου, προηγμένου λογισμικού καθιστά εφικτή και την ανίχνευση ποδηλατών, με αντίστοιχα σωτήρια αποτελέσματα για την ακεραιότητά τους. Βασίζεται στη συνεργασία ραντάρ και κάμερας με έναν προηγμένο αισθητήρα και μπορεί να ανιχνεύσει τόσο πεζούς όσο και ποδηλάτες εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει ηχητικά αν κάποιος πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

 

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει για να αποφευχθεί μια σύγκρουση με πεζό, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι έως τα 35 χλμ./ώρα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει αντιδράσει νωρίτερα. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το σύστημα εστιάζει στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας πριν τη σύγκρουση, έτσι ώστε να περιοριστούν οι όποιες συνέπειες. Οι στατιστικές αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου έχει μεγάλη σημασία για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Η χαμηλότερη ταχύτητα του οχήματος σημαίνει πως ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού μειώνεται σημαντικά.

 

CorneringLight για βελτιωμένη ορατότητα

Άλλη μία καινοτομία του V60 Plug-inHybrid για οδήγηση τη νύχτα είναι το σύστημα CL. Ουσιαστικά, το σύστημα, που αποτελεί προέκταση του συστήματος Ενεργών Κατευθυντικών Προβολέων (ActiveBendingLights), φωτίζει την περιοχή προς την οποία ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, για πιο ασφαλή αλλαγή πορείας σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

 

Βελτιωμένο BLIS – για καλύτερη ορατότητα

Το V60 Plug-inHybridπροσφέρει την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (BlindSpotInformationSystemBLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Η βελτιωμένη εκδοχή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Φυσικά εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

 

CrossTrafficAlert – για να καλύπτετε «τα νώτα» σας

Το Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας (CrossTrafficAlert) χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων. Η λειτουργία προειδοποιεί για κίνηση αυτοκινήτου έως και 30 μέτρα από το όχημα. Η ειδοποίηση παραμένει ενεργή όσο υπάρχει αντικείμενο στη ζώνη ελέγχου του συστήματος και επικοινωνείται στον οδηγό τόσο με ένα ηχητικό σήμα όσο και ένα οπτικό στην κεντρική οθόνη.

 

Το Σύστημα Πληροφόρησης Οδικών Σημάτων (RoadSignInformation) ενημερώνει τον οδηγό με τα οδικά σήματα εμφανίζοντάς τα στην οθόνη του πίνακα των οργάνων. Η κάμερα του συστήματος ανιχνεύει πινακίδες ορίου ταχύτητας, καθώς και πινακίδες που απαγορεύουν την προσπέραση και τις αναπαράγει στη σχετική οθόνη μέχρι να ανιχνευτεί η επόμενη πινακίδα στο δρόμο.

 

Το RoadSignInformation μπορεί να συνδυαστεί με λειτουργία προειδοποίησης ταχύτητας, βάσει της οποίας παρέχεται στον οδηγό μία οπτική προειδοποίηση στο ταχύμετρο, αν εντοπιστεί υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

 

 

ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ EURONCAP

Το V60 Plug-inHybrid, ως ένα γνήσιο Volvo, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί πρότυπο όσον αφορά και στα στοιχεία ασφαλείας που σχετίζονται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Βασικός στόχος ήταν εξαρχής το υβριδικό Volvo να προσφέρει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας όπως όλα τα νέα μοντέλα της μάρκας, τόσο κατά τη διάρκεια της χρήσης του από τον ιδιοκτήτη αλλά και όταν συμβεί κάποιο ατύχημα.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις τυποποιημένες δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός φορέας EuroNCAP, το V60 Plug-inHybrid όχι μόνο απέσπασε την κορυφαία διάκριση, 5 αστέρια, αλλά σημείωσε και τη μεγαλύτερη συνολικά βαθμολογία που έχει καταγράψει ποτέ ο EuroNCAPσε δοκιμή αυτοκινήτου που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.

 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ – ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Το 2013, στις ανά τον κόσμο αγορές που είναι διαθέσιμο το V60 Plug-inHybrid, πωλήθηκαν περίπου 8.000 αυτοκίνητα, σίγουρα εντυπωσιακός αριθμός για ένα «ειδικό» μοντέλο. Στην ελληνική αγορά, το αυτοκίνητο θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ή επίπεδα εξοπλισμού: Την Momentum και την R-Design, ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένες και οι δύο. Διαθέτουν φυσικά το βασικό εξοπλισμό που απαντάται και στα αντίστοιχα «συμβατικά» V60, όπως ενδεικτικά:

  • CitySafety 2ης γενιάς (αποτελεσματικό έως τα 50 χλμ/ώρα)
  • Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί (εμπρός) και οροφής (τύπου κουρτίνας)
  • Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις
  • Σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης
  • ABS με σύστημα έκτακτης υποβοήθησης
  • Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Ευστάθειας και Πρόσφυσης (DSTC) με προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας, έλεγχο υπο-/υπερστροφής και σπορ λειτουργία
  • Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
  • Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
  • Αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού
  • Ρυθμιζόμενο υδραυλικό τιμόνι
  • Ψηφιακές ενδείξεις
  • Cruise control
  • Ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
  • Ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω
  • Φώταημέρας (Day Running Lights)
  • HighPerformance ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι
  • Ζάντες αλουμινίου
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη στα εμπρός καθίσματα

 

Ειδικά το V60 PluginHybrid διαθέτει και:

  • Θύρα φόρτισης στο αριστερό μπροστινό φτερό
  • Μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα από τον ηλεκτροκινητήρα
  • Καλώδιο φόρτισης 13Α Schuko (4,5 μέτρα)
  • Επιλογέα λειτουργίας στην κεντρική κονσόλα (Pure – Hybrid – Power)
  • Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός (οδηγού-συνοδηγού)
  • Μοναδικό μαύρο δερμάτινο τιμόνι 3 ακτίνων με διακοσμητικό SilkMetal & ιδιαίτερες ραφές
  • Προετοιμασία ψύξης /θέρμανσης καμπίνας (Pre-conditioning)
  • Προθέρμανση καμπίνας με καυστήρα και χρονοδιακόπτη
  • Πρίζα 12V στον χώρο αποσκευών
  • Ειδικό ταπέτο δαπέδου χώρου αποσκευών
  • Ειδική εμπρός γρίλια Plug-inHybrid
  • Διακοσμητικά στα μαρσπιέ εμπρός (εσωτερικά) με λογότυπο Plug-inHybrid
  • Χρωμιωμένο διακοσμητικό “PLUGINHYBRID” στο κάτω μέρος της θύρας χώρου αποσκευών
  • Ειδικό ενισχυμένο σασί & Rallybar (μπάρα θόλων)
  • Ζάντες Αλουμινίου 17″ SADIA (Μόνο έκδοση Momentum)
  • Ψηφιακό πίνακα οργάνων με 8” οθόνη TFT υψηλής ανάλυσης & θέμα Plug-inHybrid
  • Plug-inHybridλογότυπο στα εμπρός φτερά
  • Μαύρο γυαλιστερό ένθετο διακοσμητικό στον πίσω προφυλακτήρα

 

Όπως αναφέρθηκε αναλυτικά πιο πάνω, η έκδοση R-Design διαθέτει και αρκετές επιπλέον σπορ πινελιές.

 

ΤΙΜΕΣ

Το V60 Plug-inHybrid στο επίπεδο εξοπλισμού Momentum έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 55.900 € ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού R-Design η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 57.200 €. Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με ειδικό τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας και παράλληλα ο κάτοχος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ:

  1. Σε συνημμένα PDF αρχεία υπάρχουν διαθέσιμες περισσότερες τεχνικές προδιαγραφές
  2. Η ηλεκτρική ενέργεια προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Η εκτεταμένη χρήση του ηλεκτρισμού στις μετακινήσεις είναι ένα σημαντικό βήμα στη μάχη κατά των κλιματικών αλλαγών. Ο ηλεκτρισμός ως καύσιμο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ωφέλιμος:

i) Ένας ηλεκτροκινητήρας είναι περίπου 4 φορές πιο αποδοτικός σε σχέση με έναν αντίστοιχο συμβατικό εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει πως ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και εκπέμπει μειωμένους ρύπους, ακόμα και στην περίπτωση που για την παραγωγή της ενέργειάς του απαιτούνται ορυκτά καύσιμα.

ii) Η παραγωγή ηλεκτρισμού στην Ευρώπη έχει ένα όριο εκπομπών. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και αν όλα τα αυτοκίνητα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, η παραγωγή αυτής δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει κάποιο όριο εκπομπής CO2. Το όριο αυτό, σε λίγα χρόνια θα μπορεί να περιοριστεί ακόμα πιο πολύ.

iii) Ο ηλεκτρισμός είναι μια άριστη πηγή ενέργειας. Είναι ανεξάντλητη και μπορεί να παράγεται ακόμα και με μηδενικές εκπομπές CO2. Η σουηδική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Vattenfall, συνεργάτης της Volvoστην εξέλιξη του V60 Plug-inHybrid, έχει θέσει ως στόχο τον περιορισμό στο μισό των εκπομπών της μέχρι το 2030 και το μηδενισμό των εκπομπών της μέχρι το 2050.

iv) Οι εκπομπές καυσαερίων από εκατομμύρια εξατμίσεις μεταφέρονται σε λίγες και μικρές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα είναι πιο εύκολες στον έλεγχό τους και θα λειτουργούν με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες σχετικά με τα δικαιώματα εκπομπών ανά χώρα, κάτι που δε μπορεί να ισχύσει με τις παρούσες συνθήκες.

v) Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται σχετικά μικρές παροχές ενέργειας και η αύξηση στη ζήτηση που θα επιφέρει η εκτεταμένη μελλοντική χρήση τους, αναμένεται να καλυφθεί πολύ εύκολα από τα φιλόδοξα σχέδια για ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε όλη την Ευρώπη. Μια απλή ανεμογεννήτρια για παράδειγμα, παράγει αρκετή ανανεώσιμη ενέργεια για κίνηση 1.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Vattenfall προσφέρει ήδη στους αγοραστές των plug-in υβριδικών στη Σουηδία συμβόλαια που περιλαμβάνουν την παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

2015 Volvo V60 Plug-In Hybrid Specifications
Diesel D6 AWD
Engine
Engines D82PHEV
Type In-line 5 cyl. Turbodiesel
Configuration AWD
Displacement 2400 cm³
Bore 81,0 mm
Stroke 93,15 mm
Compression ratio 16,5:1
Valves, no/cylinder 4 ea.
DOHC / SOHC DOHC
Engine management system Common rail electronic fuelling
Ignition sequence 1 – 2 – 4 – 5 – 3
Engine idling speed 800 rpm
Fuel, rec. Octane Diesel. Cetane Number min 48
Max engine speed 5200 rpm
Max output 158 kW (215 hp) / 4000 rpm
Max torque 440 / 25 – 50 Nm / rps
Battery type Lithium-ion battery
Battery content, useable energy (kWh) 8 kWh
Battery content, total amount of energy (kWh) 11,2 kWh
Battery charging time***, at 16A / 10A / 6A fuse (hours) 3,5 / 4,5 / 7,5
Battery placement Over rear axel, outside crash zone
Electrical motor max power (kW) Cont.; 20 kW, Peak; 50 kW
Electrical motor max torque (Nm) Cont.; 105 Nm, Peak; 200 Nm
Driveline max power (kW) 50 kW + 158 kW**
Driveline max torque (Nm) 200 Nm + 440 Nm**
Transmissions
Transmissions (AWD) AW TF-80SC
First Gear (AWD) 4,148
Second Gear (AWD) 2,37
Third Gear (AWD) 1,556
Fourth Gear (AWD) 1,155
Fifth Gear (AWD) 0,859
Sixth Gear (AWD) 0,686
Reverse Gear (AWD) 3,394
Automatic Gearbox / final drive (AWD) 3,075
Performance
Acceleration, 0-100 km/h (sec) 7,9 sec (Hybrid-mode) / – (Pure-mode) / 6,1 sec (Power-mode) / – (EL-AWD-mode)
Top speed, km/h 125*/230 (Hybrid-mode) / 125 km/h (Pure-mode) / 230 km/h (Power-mode) / 150 km/h (EL-AWD-mode)
Fuel consumption (EC 199/100, Combined) 1,8 (Hybrid-mode) / 0 (Pure-mode) / – (Power-mode) / – (EL-AWD-mode)
CO² 48 g/km (Hybrid-mode) / 0 g/km (Pure-mode) / – (Power-mode) / – (EL-AWD-mode)
Range (km) 900 km (Hybrid-mode) / 50 km ** (Pure-mode) / – (Power-mode) / – (EL-AWD-mode)
Measurements and Volumes
Length 4635 mm
Width (Including mirrors, folded) 1899 mm
Width (Including mirrors, outer edge) 2097 mm
Height (Including shark fen) 1484 mm
Wheelbase (L110) 2776 mm
Track, front (16″/17″) 1588 mm / 1578 mm
Track, rear (16″/17″) 1585 mm / 1575 mm
Ground clearance, AWD 137 mm
Weight/Miscellaneous
Serving Weight 2058 kg
Total Weight 2505 kg
Max trailer weight, Unbraked (Max) 750 kg
Max trailer weight, Braked (Max) 1800 kg
Fuel tank, Diesel 45,0 l
Aerodynamics, (Cd) 0,29
Aerodynamics, (Frontal area) 2,28 m²
Max roof load 75 kg
Interior Measurements
Headroom with sunroof (front/rear) 955 mm / 954 mm
Headroom without sunroof maximum (front/rear) 999 mm / 954 mm
Passenger compartment width at shoulder height (front/rear) 1447 mm / 1402 mm
Leg room (front/rear) 1064 mm / 850 mm
Hip room (front/rear) 1395 mm / 1349 mm
Cargo length from the second seatback to the tailgate measured at the top of the second seatback (SAE L204-2) 748 mm
Cargo length from the second seatback to the tailgate measured at the height of the floor covering (SAE L202-2) 978 mm
Cargo length from the first seatback to the tailgate measured at the top of the first seatback (SAE L204-1) 1600 mm
Cargo length from the first seatback to the tailgate measured at the height of the floor covering (SAE L202-1) 1749 mm
Rear opening height 658 mm
Cargo height (rear wheel center and car center line) (SAE H201) 675 mm
Luggage floor, height to ground 646 mm
Width of luggage compartment between wheelhouses 1090 mm
Rear opening width upper, min. (GCIE W205) 923 mm
Rear opening width maximum (GCIE W206) 1095 mm
Rear opening width at floor, min. (GCIE W207) 1082 mm
Chassis
Steering (angle/angle) 15
Turning circle (Curb to curb) m 11,3 / 11,9
Turning circle (Wall to wall) m 11,5 / 12,4
Turns of steering wheel end to end 2,71 / 2,58
Brake disc diameter (front) 300 mm / n.a. / 336 mm
Brake disc diameter (rear) 302 mm
Brake disc thickness (front) 28 mm
Brake disc thickness (rear) (Solid EPD/Ventilated EPD) 11 mm / 22 mm
Braking distance 100-0 km/h 37 m
1 **) In “Hybrid”-, “Power”- and “EL-AWD”-mode
2 *) Electrical motor only
3 **) Up to