2014-Austrian-GP-016

Μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη Μελβούρνη, η McLaren βρέθηκε να οδηγεί το πρωτάθλημα κατασκευαστών με 33 βαθμούς. Η δεύτερη θέση του Magnussen και η τρίτη του Button, μετά από την ακύρωση του Ricciardo, άφησαν υπόνοιες πως το 2014 θα είναι καλύτερο απ’ ότι το απογοητευτικό 2013, όπου η ομάδα δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο ούτε μια φορά. Όμως, από εκείνο το σημείο και μετά, η McLaren άρχισε να χάνει έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό και να αντιμετωπίζει διάφορα μηχανικά προβλήματα.


Παρά την υπόσχεση του Eric Boullier για επιθετική εξέλιξη της MP4-29, την ανάκαμψη στην Κίνα, τη βελτίωση στην κάθετη δύναμη, την επιστροφή στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος και τη σιγουριά για αύξηση της ανταγωνιστικότητας στην Ισπανία, το μονοθέσιο δεν δείχνει ικανό για κάτι παραπάνω από μια θέση στη δεκάδα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στους αγώνες από τη Μαλαισία έως και την Αυστρία, η ομάδα μάζεψε 39 βαθμούς, μόλις 6 περισσότερους σε σχέση με τον πρώτο αγώνα!

Έτσι, η μέχρι τώρα πορεία της, έχει φέρει τη McLaren στην έκτη θέση της κατάταξης, δηλαδή πιο πίσω απ’ ότι τερμάτισε στο περσινό πρωτάθλημα. Παρά τις δυσκολίες, ο Ron Dennis επιμένει πως η ομάδα του δεν θα παρατήσει τη φετινή χρονιά και ο λόγος είναι προφανής: Οι κανονισμοί είναι σχετικά σταθεροί για τα επόμενα δύο χρόνια, οπότε στόχος είναι η συνεχής βελτίωση.

Ron Dennis in the garage.

Έτσι, και στο Red Bull Ring άλλαξαν κάποια πράγματα πάνω στην MP4-29, όπως το μέγεθος των αναρτήσεων σε σχήμα μανιταριού, για μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες, αλλά και η ασυνήθιστη κίνηση της έκθεσης των πίσω δισκόφρενων. Αυτό συνήθως γίνεται για να διοχετευθεί μέρος της θερμότητας που παράγεται από τα φρένα, προς τα λάστιχα, ώστε αυτά να βρεθούν στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας. Κάτι που υποδηλώνει δυσκολίες της McLaren στην παραγωγή κάθετης δύναμης.

Όχι, ποτέ δεν ξεγράφουμε κάτι. Θα πολεμήσουμε μέχρι το τελευταίο Grand Prix. Αυτή είναι η φύση της ομάδας και σίγουρα δεν ξεγράφουμε τη φετινή χρονιά. Γνωρίζω πολύ καλά τι (αναβαθμίσεις) έρχονται στη συνέχεια και απλά πρέπει να τις χρησιμοποιήσεις ως εξέλιξη του αυτοκινήτου.

Αυτή είναι μια εποχή όπου όλοι οι κανονισμοί είναι σχετικά σταθεροί για τα επόμενα δύο χρόνια. Έτσι, θα πρέπει να έχεις σταθερή απόδοση. Δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να σταματήσεις και να πάρεις ανάσες, πρέπει να συνεχίσεις να εξελίσσεσαι και να προσπαθήσεις να κατανοήσεις (τις νέες τεχνολογίες).

Όσο για τις επόμενες σεζόν, ο Dennis εμφανίζεται σίγουρος πως η ομάδα του θα έχει μεγάλα κέρδη στην απόδοση, εξαιτίας των μεταγραφών στον τομέα της αεροδυναμικής, αλλά και της νέας συνεργασίας με τη Honda.

Ο Peter Prodromou θα ενταχθεί σε εμάς τον Σεπτέμβριο και αυτό θα είναι ένα μεγάλο βήμα. Πραγματικά θα ενισχύσει την αναζωογονημένη ομάδα μας στην αεροδυναμική, έτσι δεν ανησυχώ για τις αεροδυναμικές επιδόσεις του επόμενου έτους, αυτές θα έρθουν.

Θα έχουμε μια απότομη καμπύλη (εκμάθησης) με τη Honda, αλλά στο τέλος της ημέρας ήμασταν μαζί τους για πέντε χρόνια και κερδίσαμε το 50 τοις εκατό των αγώνων. Γι ‘αυτό και δεν ανησυχώ, αφού θα φτάσουμε εκεί που πρέπει με τη Honda, απλά πρόκειται να είναι λίγο δύσκολο στην αρχή και αυτός είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Έχει τα πάνω και τα κάτω του και εσύ πρέπει να κρατήσεις σκυμμένο το κεφάλι και να συνεχίσεις να δουλεύεις.

Η θρυλική συνεργασία McLaren-Honda και οι μεγάλες επιτυχίες του παρελθόντος, γυρίζουν συνεχώς στο μυαλό των φίλων της ομάδας, οι οποίοι σίγουρα περιμένουν επιστροφή στις μπροστά θέσεις του χρόνου, αλλά και εμφανή βελτίωση μέσα στο 2014. Άλλος ένας τομέας όπου η ομάδα αναμένεται να κινηθεί, είναι αυτός των οδηγών, με τη silly season να προθερμαίνεται και τις φήμες περί επιστροφής Hamilton να αυξάνονται όσο περνάει ο καιρός.

[Photo Copyrights: