ginetta-juno-lmp3

Δεν έχουν περάσει τρεις εβδομάδες από τότε που Automobile Club de l’ Ouest (ACO), παρουσίασε επίσημα τη νέα κατηγορία για τους αγώνες αντοχής, την LMP3 και σήμερα βλέπουμε την πρώτη ομάδα που θα συμμετάσχει στο νεοσύστατο θεσμό.

Φυσικά, όπως κατάλαβες, δεν είναι άλλη από την Ginetta, τον βρετανό κατασκευαστή σπορ και αγωνιστικών αυτοκίνητων που πρόσφατα απέκτησε την Juno, μια εταιρία κατασκευαστή αγωνιστικών αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε από τον πρώην μηχανικού Williams F1, Ewan Baldry πριν από μια δεκαετία. Με τις δύο εταιρίες κάτω από την ίδια πλεόν στέγη, η Ginetta-Juno ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ανταγωνιστεί στην τρίτης τάξης κατηγορία του Le Mans, με το πρωτότυπο να έχει το δικό της σχεδιασμό πλαισίου της.

ginetta-juno-lmp3

Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί, όλα τα οχήματα της νέας κατηγορίας, θα βασίζονται σε ένα ανθρακονημάτινο chassis, θα διαθέτουν κλειστό cockpit με πιστοποίηση FIA και το κλασικό “πτερύγιο” στο πίσω μέρος. Το πλάτος θα είναι ίδιο με αυτό των ανώτερων κατηγοριών (LMP1 και LMP2), το μήκος θα είναι 15 περίπου εκατοστά πιο κοντό και το βάρος, θα περιορίζεται στα 870-900 κιλά. Τα αγωνιστικά, θα χρησιμοποιούν έναν V8 κινητήρα που θα αποδίδει 420 άλογα ενώ η ECU θα είναι της Magnetti Marelli, ενώ τέλος τα ελαστικά, θα είναι στο μέγεθος αυτών που χρησιμοποιούνται στο Porsche Cup. Εκτός των παραπάνω, όλες οι αεροδυναμικές λύσεις θα είναι ελεύθερες για κάθε ομάδα.

ginetta-juno-lmp3

Η τιμή του οχήματος, θα πρέπει να μην ξεπερνά τα 195.000 ευρώ (€135.000 για το chassis και €60.000 για τον κινητήρα) και το κόστος συμμετοχής για μία ολόκληρη σεζόν ELMS θα είναι περίπου 350.000-400.000 ευρώ. Τέλος, όσον αφορά στην ταχύτητα των LMP3, να σημειώσουμε πως σύμφωνα με υπολογισμούς, θα είναι 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τα GTE στις περισσότερες πίστες.

Η Ginetta-Juno σχεδιάζει να συμμετάσχουν τόσο στο ευρωπαϊκή όσο και ασιατικό Le Mans Series της επόμενη σεζόν, με το βλέμμα τους στραμμένο για την επιστροφή στις 24 Ώρες του Le Mans στο εγγύς μέλλον. Η Ginetta είχε τρέξει πριν από τέσσερα χρόνια στο Le Mans με διάφορα πρωτότυπα της Zytek, με οδηγούς το Nigel Mansell και τους γιους του Greg και Leo, αλλά δεν κατάφερε να επιτύχει πολλά.