NextGenVoltCamo01.jpg

Δεύτερη teaser φωτογραφία της επόμενης γενιάς του Volt, με την Chevrolet να μας το δείχνει πλήρως καμουφλαρισμένο αυτή τη φορά. Παρά την βαριά “εξάρτηση” που κουβαλάει, είναι εμφανές ότι το νέο υβριδικό αυτοκίνητο διαθέτει έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και πρώτη κολόνα, ενώ και το καπό φαίνεται πιο φουσκωμένο, δίνοντας έτσι στο μοντέλο πιο δυναμικό προφίλ. Επίσης, θα διαθέτει νέα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, μικρότερους προβολείς ομίχλης και νέα επιθετική μάσκα.

Θα παρουσιαστεί τελικά στην έκθεση του Detroit τον Γενάρη του 2015, και εκτός της παραπάνω φωτογραφίας η αμερικάνικη εταιρία δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες. Η επόμενη γενιά του Chevrolet Volt θα κατασκευάζεται στο Μίσιγκαν, με τον σχεδιασμό του να αποτελεί την εξέλιξη της τωρινής γενιάς έχοντας πιο καμπυλωτό αμάξωμα,

Η Chevrolet θα επενδύσει 449 εκατ. δολάρια για τη νέα γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, με την GM να θέλει τη δεύτερη γενιά του Volt να είναι φθηνότερη από την τωρινή. Για να το πετύχει αυτό, θα προσφέρει μια entry-level έκδοση του, η οποία θα εξοπλίζεται με λιγότερο εξοπλισμό, μικρότερη μπαταρία, έχοντας έτσι μικρότερη αυτονομία κάνοντας έτσι το Volt το φθηνότερο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο στις Η.Π.Α.

Θα βασίζεται πάνω στην νέα μπροστοκίνητη πλατφόρμα D2XX που φορά το νέο Cruze. Μέχρι στιγμής, καμία επιπλέον πληροφορία δεν έχει γίνει γνωστή, εκτός από τις δηλώσεις του πρώην CEO της GM, Dan Akerson, που είχε πει πως το νέο Volt θα είναι ελαφρύτερο από την τρέχουσα γενιά και πως η ηλεκτρική αυτονομία θα αυξηθεί στα 80-100 χιλιόμετρα. Είχαμε ακούσει επίσης πως θα φορά τον νέο 3-κύλινδρο turbo κινητήρα της Opel που αποδίδει 115 άλογα με 166 Nm ροπής, με την συνολική του αυτονομία του να ξεπερνά τα 600 χλμ. Στην Αμερική θα ξεκινά περίπου από τις $30.000.

Δελτίο Τύπου

Camouflaging New Chevrolet Volt is Balancing Act

Engineers charged with hiding styling while vehicle testing proceeds in public

The styling of the next-generation Chevrolet Volt is one of the automotive world’s best-kept secrets. Keeping customers and media eager to see the successor to the groundbreaking original at bay until the new Volt debuts at the North American International Auto Show in Detroit in January is tricky business.

First, it is engineers, not designers, who are charged with creating camouflage that balances styling secrecy with the need to validate the Volt and its systems in public.

“If it were up to me it would be a shoebox driving down the road,” said Lionel Perkins, GM camouflage engineer. “The design team wants us to cover more of the vehicle and the engineering team needs to have enough of the vehicle’s weight and aero exposed so that the tests in the development process are consistent with the product that will come to market.”

The engineers responsible for the “cool” designs covering the car might deserve style points but their efforts are intended strictly to hide the metal beneath.

Some of the tricks of the trade:

  • Black and white patterns  The color scheme creates a shadow that hides vehicle design elements.
  • 3D – Layered camouflage throws off onlookers, but has to be applied without interrupting airflow around the car.
  • Swirls – In the old days of car camouflage, the design relied mainly on a grid pattern, but over the years engineers discovered that girds are difficult to realign if a piece is removed to make a change to the car. Swirl patterns better hide such developments.
  • Bubble wrap – Camouflage can be made from many different materials including plastics, vinyl and foam. Good, old bubble wrap is a lightweight, easily attachable three-dimensional material used to confuse prying eyes.

The camouflage package on the next-generation Volt was started six months in advance of early development. Every vehicle is different and tricks are constantly updated to keep spy photographers and the curious guessing.

“Each car is unique. We are like a dress maker, and the car is our model,” said Perkins. “No two models are the same. We need to make the right dress that fits the body we are dealing with.”

Founded in 1911 in Detroit, Chevrolet is now one of the world’s largest car brands, doing business in more than 140 countries and selling more than 4.9 million cars and trucks a year. Chevrolet provides customers with fuel-efficient vehicles that feature spirited performance, expressive design, and high quality. More information on Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.