Chevrolet Unveils Bolt EV and Next -Generation Volt

Με τις πωλήσεις του νέου Chevrolet Volt να ξεκινούν μέσα στους επόμενους μήνες, έγινε γνωστό πως η ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου έχει αυξηθεί σε σχέση με αυτή της προηγούμενης γενιάς, και έτσι το Volt μπορεί να κινηθεί μόνο με τις μπαταρίες του για περίπου 85 χλμ (+40% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ενώ κινούμενο ως υβριδικό, μπορεί να διανύσει 676 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του νέου υβριδικού της Chevrolet, είναι 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ η ηλεκτρική “κατανάλωση”, είναι της τάξης των 102 mpg-e. Όσον αφορά στις επιδόσεις του νέου Volt, τα 96 km/h από στάση, έρχονται σε 8,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του είναι 158 χλμ/ώρα.

Το μοντέλο κινείται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 101 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. –εκεί που βρίσκεται και ο κόφτης δηλαδή- και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 18.4 kWh, η οποία είναι 12% πιο αποδοτική και ζυγίζει 45 κιλά λιγότερο από τη μπαταρία που χρησιμοποιεί η πρώτη γενιά του Volt. Η συνδυαστική ιπποδύναμη του συνόλου, φτάνει τα 149 άλογα ενώ η ροπή, τα 398 Nm.

Στις Η.Π.Α η τιμή του ξεκινά από τις $33.995, $1.200 φθηνότερο από τη προηγούμενη γενιά, αλλά μετά την έκπτωση που προσφέρει το κράτος των Η.Π.Α ύψους $7.500, η τιμή του Volt ξεκινά από τις $26.495. Στη πολιτεία της Καλιφόρνια μάλιστα, που προσφέρει επιπλέον $2.000 έκπτωση, η τιμή της δεύτερης γενιάς του Volt ανέρχεται στις $24.995

Δελτίο Τύπου

The Results Are In: More Range for the 2016 Volt

EPA-estimated pure electric range is 53 miles

DETROIT – The 2016 Volt is engineered to offer customers more of what they want: range, range and more range.

The Volt’s all-new second-generation Voltec extended range electric propulsion system delivers 53 miles of pure EV range, based on EPA testing. That is nearly a 40-percent improvement over the first generation Volt.

Chevrolet expects many next-generation Volt owners will use power solely from their battery for more than 90 percent of trips. Today, Volt owners use battery power on 80 percent of their trips.

This means that the average Volt owner may expect to travel well over 1,000 miles between gas fill ups, if they charge regularly.

For the first 53 miles, the Volt can drive gas and tailpipe-emissions free using a full charge of electricity stored in its new 18.4-kWh lithium-ion battery, which is rated at a combined 106 MPGe, or gasoline equivalent. When the Volt’s battery runs low, a gas-powered generator seamlessly operates to extend the driving range for a total of 420 miles on a full tank.

“We listened to our customers,” said Andrew Farah, vehicle chief engineer, “They were very clear when they told us that they wanted more range, and a fun driving experience behind the wheel. We are confident that the 2016 Volt delivers both.”

The next generation Volt’s new 1.5L range-extender, designed to use regular unleaded fuel, offers a combined EPA-estimated fuel efficiency of 42 MPG.

Data shows that drivers of the first-generation Volt achieved, and often exceeded, the published EPA-estimated mileage. Chevrolet expects the same label-exceeding result with the next-generation Volt.

Founded in 1911 in Detroit, Chevrolet is now one of the world’s largest car brands, doing business in more than 115 countries and selling more around 4.8 million cars and trucks a year. Chevrolet provides customers with fuel-efficient vehicles that feature engaging performance, design that makes the heart beat, passive & active safety features and easy-to-use technology, all at a value. More information on Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.