2016-Chevrolet-Volt-front-three-quarter-02

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξάνονται, μιας και οι καταναλωτές αρχίζουν να βλέπουν τα οφέλη που έχουν σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η Chevrolet ανακοίνωσε σήμερα, πως γίνεται η πρώτη εταιρεία στην Αμερική, που καταφέρνει να σπάσει το όριο των 100.000 πωλήσεων με το Volt και είναι το πρώτο plug-in όχημα που καταφέρνει κάτι τέτοιο.

Η αμερικάνικη εταιρεία παρουσίασε την δεύτερη γενιά του Volt το 2015 και οι πωλήσεις του από την αρχή της πορείας του ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Η επιτυχία του οφείλεται στην τιμή του, που βρίσκεται κάτω από τις $30.000 μετά τις μειώσεις φόρων, αλλά και στο ότι ο βασικός του αντίπαλος, το Nissan Leaf, είναι στην δύση της καριέρας του μιας και σύντομα αναμένεται η νέα γενιά του.

Σύμφωνα με την Chevrolet, όλα αυτά τα χρόνια που παράγεται το Volt, οι οδηγοί του έχουν διασχίσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, με τα 2,5 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα να έχουν γίνει με ηλεκτρική ενέργεια, γλιτώνοντας έτσι πάνω από 219 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης.

Δελτίο Τύπου

Chevrolet Volt Achieves 100,000 Sales in the United States

First Model to Reach Milestone for Plug-In Vehicles

DETROIT – Chevrolet is announcing the sale of 100,000 Volts, giving those owners a no-compromise electric driving experience with a plug-in vehicle offering an EPA-estimated 53 miles of electric vehicle range and a total range of 420 miles between gasoline fill-ups or full recharges*.

“The Chevrolet Volt delivers not just a fun driving experience behind the wheel, but has become the first vehicle with plug-in electrification technology to truly become mainstream,” said Steve Majoros, director of marketing, Chevrolet Cars and Crossovers. “Not only is the Volt a class-creator, it serves as the foundation of a Chevrolet electric family that will soon add the first long-range, affordable EV available to customers across the U.S., the Chevrolet Bolt EV.”

How much of an impact do 100,000 Volts out on the road make? As it turns out, quite a bit. Since sales of the Chevrolet Volt began, owners have driven almost 1.5 billion miles in EV mode of a total 2.5 billion cumulative miles. Based on an average new car fuel economy of 25.3 miles per gallon, Volt drivers have saved nearly 58 million gallons of fuel. That is enough gasoline to fill more than 87 competition-size swimming pools.

The second-generation Volt improves on the pioneering work of the original, adding additional electric-only range, improved fuel economy of 106 mpg-e and 42 mpg, and a chassis that is lighter than the original. The second-generation Volt is 220 pounds lighter than the first-generation and delivers 19 percent stronger 0-30 mph electric acceleration while providing 39 percent greater pure EV range. Based on Chevrolet data, Chevrolet expects the average 2017 Volt driver who fully charges the car regularly to travel more than 1,000 miles between gas fill ups.*

The Volt offers industry-leading smartphone integration, with support for Apple CarPlay and Android Auto, along with an onboard, available OnStar 4G LTE connection—features that will leave the next 100,000 owners of the Chevrolet Volt even more satisfied.

*EPA estimated 53-mile EV range based on 106 mpg-e combined city/highway (electric) and 42 mpg combined city/highway (gas). Actual range varies with conditions.

About Chevrolet

Founded in 1911 in Detroit, Chevrolet is now one of the world’s largest car brands, doing business in more than 115 countries and selling around 4.0 million cars and trucks a year. Chevrolet provides customers with fuel-efficient vehicles that feature engaging performance, design that makes the heart beat, passive and active safety features and easy-to-use technology, all at a value. More information on Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.