Οι προηγούμενες κατατακτήριες στη Σιγκαπούρη μας άνοιξαν την όρεξη και για την Ιαπωνία, όμως, η Mercedes W05 έδειξε σε δαιμονιώδη φόρμα από τις ελεύθερες δοκιμές και η 14η pole position σε 15 αγώνες, ήρθε φυσιολογικά στη Suzuka. Ο καιρός ήταν καλός σήμερα και ο Nico Rosberg τον εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, κάμπτοντας την αντίσταση του teammate του, με χρόνο 1:32.506. Ας δούμε όμως αναλυτικά το τι έγινε σήμερα το πρωί.
Q1
Με τις αυριανές προβλέψεις να έχουν σίγουρη τη βροχή, οι ομάδες δεν είχαν κατά νου να προφυλάξουν σετ ελαστικών. Έτσι, οι πρώτοι γύροι των ταχύτερων συνδυασμών έγιναν με τη σκληρή γόμα έχοντας τις Mercedes στις πρώτες θέσεις, με διαφορά 7 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον τρίτο Bottas και ενάμιση από τον πέμπτο Button.
Η διαφορά μεταξύ μέσης και σκληρής γόμας είναι υπολογισμένη στο 1,5 δευτερόλεπτο και οι ταχύτεροι συνδυασμοί δεν βγήκαν ξανά στην πίστα για να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Αντίθετα, οι Force India, Toro Rosso, Sauber, Lotus, Marussia και Caterham το έκαναν, όπως και ο Kimi Raikkonen, αφού… ξύπνησαν μνήμες από την Ουγγαρία.
Τελικά οι Lotus δεν είχαν την απαιτούμενη ταχύτητα, ο Kimi εγκατέλειψε το γύρο του για να προστατέψει το σετ μέσης γόμας, οι δυο Sauber πέρασαν στο Q2 μετά από πολύ καιρό και οι Red Bull σώθηκαν από την έκπληξη του αποκλεισμού, για μόλις 2 δέκατα.
Έτσι, οι οδηγοί που κατέλαβαν τις θέσεις 17 έως 22 ήταν οι Maldonado, Grosjean, Ericsson, Bianchi, Kobayashi, Chilton. Βέβαια, ο Maldonado κουβαλάει από την έναρξη του τριημέρου ποινή δέκα θέσεων, επειδή χρησιμοποίησε τον έκτο κινητήρα εσωτερικής καύσης για φέτος. Επομένως, θα εκκινήσει τελευταίος αύριο τον αγώνα, ενώ το υπόλοιπο της ποινής θα μεταφερθεί για τη Ρωσία.
Από την πλευρά του Kobayashi, έπειτα από το χθεσινό ατύχημα δεν είχε στη διάθεσή του όλα τα νέα κομμάτια στην CT05, που έδειξαν να δουλεύουν εξαιρετικά.
Q2
Το λάστιχο που χρησιμοποιήθηκε -αποκλειστικά- στο Q2, ήταν το μαλακότερο από τις δυο επιλογές. Μέχρι εκείνο το σημείο, μόνο οι Mercedes είχαν καταφέρει να μπουν στο 1:33, αλλά η Williams του Bottas, με την πρώτη προσπάθεια του Φινλανδού, μπήκε κι αυτή στο “κλειστό” αυτό κλαμπ. Βέβαια, τα ασημένια βέλη αντέδρασαν άμεσα, περνώντας στο 1:32.9.
Με 2 λεπτά να απομένουν η δεκάδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Bottas, Alonso, Massa, Magnussen, Raikkonen, Button, Perez, Kvyat με τις δυο Red Bull των Vettel και Ricciardo να βρίσκονται αμέσως μετά, εκτός δεκάδας. Άπαντες, με εξαίρεση τις δυο Mercedes, βγήκαν στην πίστα με φρέσκα ελαστικά για να βελτιώσουν τους χρόνους τους.
Οι Williams βελτίωσαν αρκετά, όμως τα βλέμματα ήταν πάνω στις Red Bull, που δυσκολεύονταν πολύ στο πρώτο κομμάτι, το θεωρητικά καλό τους. Τελικά και οι δυο πιλότοι κατάφεραν να προκριθούν στον τελικό, με τους Vergne, Perez, Kvyat, Hulkenberg, Sutil, Gutierrez να μένουν εκτός και τον JEV να αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως αξίζει να βρίσκεται στη Formula 1, παρότι οι κατατακτήριες δεν είναι το δυνατό του σημείο.
Q3
Στους πρώτους γρήγορους γύρους ο Bottas τέθηκε επικεφαλής, μέχρι που ο Rosberg έγραψε χρόνο 1:32.629, ακριβώς 7 δέκατα ταχύτερο από του Φινλανδού. Με το Hamilton να μην μπορεί να αντιδράσει, μένοντας 3 δέκατα πιο πίσω, η κατάταξη είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Magnussen, Ricciardo, Butto, Vettel με τον Raikkonen να μην γράφει χρόνο και να μένει στα pits.
Με λιγότερα από 4 λεπτά να απομένουν, οι Red Bull βγήκαν πρώτες από τα pit για να έχουν καθαρό δρόμο μπροστά τους, με τους υπόλοιπους συνδυασμούς να ακολουθούν και τους Alonso-Hamilton να μένουν στο τέλος της ουράς. Ο Vettel βελτίωσε, παρότι έκανε λάθος στη φουρκέτα, ο Bottas βρέθηκε στα 6,5 δέκατα από τις Mercedes και ο Ricciardo πέρασε ξανά μπροστά από τον teammate του.
Όμως, το ενδιαφέρον βρισκόταν στους Rosberg και Hamilton και στη μάχη της pole position. Ο Γερμανός κατάφερε με έναν πολύ καλό γύρο να βελτιώσει κι άλλο το χρόνο του, κατά 123 χιλιοστά, με το Hamilton να είναι πολύ κοντά στο πρώτο κομμάτι και να δείχνει πως μπορεί να παλέψει, αλλά να χάνει στο δεύτερο και τελικά να μένει πίσω από το Nico για 2 δέκατα. Έτσι ο Rosberg πήρε την pole, με τη δεκάδα πίσω του να συμπληρώνεται από τους: Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Riccardo, Magnussen, Button, Vettel και Raikkonen, που έκανε μόλις ένα γύρο.
Ο αυριανός αγώνας αναμένεται βρόχινος και όσοι ξυπνήσουν το πρωί για να τον δουν, θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή. Και αυτό, επειδή τα τελευταία χρόνια οι αγωνοδίκες και η γραμμή που ακολουθεί το σπορ, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή Grand Prix υπό δύσκολες συνθήκες. Ακολουθούν οι χρόνοι των κατατακτηρίων.
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team, McLaren/LAT Photographic, Getty Images/RedBull, Studio Colombo/Ferrari]
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Qualifying[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext][tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Pos | No | Driver | Team | Q1 | Q2 | Q3 | Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.671 | 1:32.950 | 1:32.506 | 13 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.611 | 1:32.982 | 1:32.703 | 13 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:34.301 | 1:33.443 | 1:33.128 | 16 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:34.483 | 1:33.551 | 1:33.527 | 16 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:34.497 | 1:33.675 | 1:33.740 | 16 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:35.593 | 1:34.466 | 1:34.075 | 17 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:34.930 | 1:34.229 | 1:34.242 | 16 |
8 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:35.150 | 1:34.648 | 1:34.317 | 17 |
9 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:35.517 | 1:34.784 | 1:34.432 | 17 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:34.984 | 1:34.771 | 1:34.548 | 16 |
11 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:35.155 | 1:34.984 | 14 | |
12 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:35.439 | 1:35.089 | 13 | |
13 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:35.210 | 1:35.092 | 13 | |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:35.000 | 1:35.099 | 13 | |
15 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:35.736 | 1:35.364 | 14 | |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:35.308 | 1:35.681 | 14 | |
17 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:35.917 | 9 | ||
18 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:35.984 | 10 | ||
19 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:36.813 | 6 | ||
20 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:36.943 | 8 | ||
21 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:37.015 | 9 | ||
22 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:37.481 | 8 | ||
Q1 107% Time | 1:40.163 |
[/tab] [tab]
Pos | No | Driver | Time of Day | Speed |
---|---|---|---|---|
1 | 77 | Valtteri Bottas | 14:04:36 | 315.1 |
2 | 19 | Felipe Massa | 14:59:41 | 312.9 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 15:00:00 | 312.5 |
4 | 44 | Lewis Hamilton | 14:04:43 | 312.5 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 14:06:09 | 309.8 |
6 | 11 | Sergio Perez | 14:29:24 | 309.2 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | 14:40:46 | 309.1 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 14:59:50 | 306.6 |
9 | 8 | Romain Grosjean | 14:15:24 | 304.3 |
10 | 22 | Jenson Button | 15:00:12 | 304.3 |
11 | 9 | Marcus Ericsson | 14:19:08 | 304.3 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | 14:32:39 | 303.7 |
13 | 20 | Kevin Magnussen | 15:00:07 | 303.6 |
14 | 25 | Jean-Eric Vergne | 14:32:35 | 303.5 |
15 | 13 | Pastor Maldonado | 14:07:17 | 303.2 |
16 | 10 | Kamui Kobayashi | 14:11:12 | 303.0 |
17 | 1 | Sebastian Vettel | 14:30:47 | 302.8 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 14:03:28 | 302.2 |
19 | 21 | Esteban Gutierrez | 14:18:10 | 301.3 |
20 | 3 | Daniel Ricciardo | 14:59:21 | 300.9 |
21 | 99 | Adrian Sutil | 14:40:23 | 300.7 |
22 | 4 | Max Chilton | 14:09:25 | 296.7 |
[/tab] [tab]
Pos | No | Driver | Time |
---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | 32.914 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 32.985 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 33.227 |
4 | 19 | Felipe Massa | 33.386 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 33.467 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | 33.517 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 33.585 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | 33.716 |
9 | 22 | Jenson Button | 33.739 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 33.859 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 33.931 |
12 | 7 | Kimi Räikkönen | 34.016 |
13 | 27 | Nico Hulkenberg | 34.168 |
14 | 11 | Sergio Perez | 34.234 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 34.256 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | 34.294 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 34.311 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 34.332 |
19 | 9 | Marcus Ericsson | 34.593 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 34.856 |
21 | 10 | Kamui Kobayashi | 34.868 |
22 | 4 | Max Chilton | 34.944 |
[/tab] [tab]
Pos | No | Driver | Time |
---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | 41.484 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 41.647 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 41.741 |
4 | 19 | Felipe Massa | 41.975 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 42.031 |
6 | 22 | Jenson Button | 42.171 |
7 | 3 | Daniel Ricciardo | 42.209 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 42.279 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 42.331 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 42.367 |
11 | 1 | Sebastian Vettel | 42.423 |
12 | 11 | Sergio Perez | 42.610 |
13 | 99 | Adrian Sutil | 42.668 |
14 | 25 | Jean-Eric Vergne | 42.700 |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | 42.747 |
16 | 26 | Daniil Kvyat | 42.837 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 42.976 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 43.032 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 43.379 |
20 | 10 | Kamui Kobayashi | 43.382 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 43.459 |
22 | 4 | Max Chilton | 43.593 |
[/tab] [tab]
Pos | No | Driver | Time |
---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | 18.038 |
2 | 19 | Felipe Massa | 18.057 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 18.059 |
4 | 44 | Lewis Hamilton | 18.061 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 18.120 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 18.192 |
7 | 11 | Sergio Perez | 18.245 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | 18.253 |
9 | 22 | Jenson Button | 18.257 |
10 | 21 | Esteban Gutierrez | 18.267 |
11 | 1 | Sebastian Vettel | 18.293 |
12 | 27 | Nico Hulkenberg | 18.294 |
13 | 3 | Daniel Ricciardo | 18.306 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 18.324 |
15 | 25 | Jean-Eric Vergne | 18.338 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 18.440 |
17 | 8 | Romain Grosjean | 18.615 |
18 | 13 | Pastor Maldonado | 18.630 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 18.636 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 18.706 |
21 | 17 | Jules Bianchi | 18.708 |
22 | 4 | Max Chilton | 18.716 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]