Petrol-pump

Από τις αρχές του νέου έτους, θα παράγονται μονάχα αυτοκίνητα των οποίων οι κινητήρες θα πληρούν τις αυστηρότατες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6 ενώ τα αυτοκίνητα με Euro5 κινητήρες, θα πωλούνται μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων έως τις 31 Αυγούστου 2015. Όμως, σύμφωνα με ερευνητές από τη Ρουμανία, τα καύσιμα που πωλούνται αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη, είναι επιβλαβή για τους νέους, Euro6 κινητήρες και πιο συγκεκριμένα, το καταλύτη τους.


Σύμφωνα με τον Bogdan Varga, οι νέοι αυτοί κινητήρες, είναι εξοπλισμένοι με ένα σύστημα ελέγχου που “δεν επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα για να αποφευχθεί η μη-αναστρέψιμη βλάβη στο σύστημα εξάτμισης του οχήματος”. Ο Varga, μιλά φυσικά για τους καταλύτες που θα έπρεπε θεωρητικά να αντέχουν για περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα, αλλά εξαιτίας της ανεπανόρθωτης βλάβης από τη χρήση του υπάρχοντος καυσίμου, χρειάζεται αντικατάσταση στα 50.000 χιλιόμετρα. Αντικατάσταση της οποίας το κόστος ξεκινά από τα €2.000 για ένα επιβατικό όχημα και φτάνει μέχρι και τα €8.000 για κάποια επαγγελματικά. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο περίπλοκο, αν συμπεριλάβει κανείς στην εξίσωση τα βιοκαύσιμα που δεν είχαν προβλεφθεί στο πρότυπο καυσίμου που χρησιμοποιείται για τους Euro6 κινητήρες.

Με λίγα λόγια, εξαρτήματα της νέας γενιάς (πετρελαιο)κινητήρων, δηλητηριάζονται από τα “παλιά” καύσιμα, με την άμεση συνέπεια να είναι η αυξημένη κατανάλωση, οι αυξημένοι ρύποι και η χαμηλότερη απόδοση και την μεσο-μακροπρόθεσμη συνέπεια να είναι το κόστος αντικατάστασης του χαλασμένου εξαρτήματος. Ο Varga, λέει πως πρέπει να γίνουν έρευνες που θα δώσουν μία νέα σύνθεση για βιοντίζελ, με πρόσθετα που θα είναι συμβατά με την νέα γενιά κινητήρων. Αυτή τη στιγμή, δεν έχουν απαντήσει στα ευρήματα των Ρουμάνων ούτε οι πετρελαϊκές εταιρίες, ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βέβαια, θα έλεγε κανείς πως η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τον κατασκευαστή αφού το όποιο αυτοκίνητο πωλείται στην αγορά, πρέπει να λειτουργεί με τις υπάρχουσες συνθήκες. Οι υπάρχουσες συνθήκες, συμπεριλαμβάνουν τα τρέχοντα καύσιμα…