diesel

Μεγάλη συζήτηση γίνεται περί της πετρελαιοκίνησης το τελευταίο καιρό, και αν εμείς σαν προοδευτική χώρα την μάθαμε τα τελευταία δύο χρόνια, στην Ευρώπη είναι δεδομένη εδώ και δεκαετίες. Το 2043 θα γιορταστεί η 150ή επέτειος από τότε που ο Rudolf Diesel εφηύρε το συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας των κινητήρων, αλλά ίσως τότε οι diesel αποτελούν μια ακόμα αυτοκινητιστική ανάμνηση.

Αυτό ουσιαστικά συμπεραίνει η έρευνα του Eurotax Glass, καθώς βλέπει ότι το μερίδιο αγοράς των επιβατικών αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες, συνεχώς μειώνεται. Πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία η διείσδυση των πετρελαιοκινητήρων στην αγορά ήταν 77 % το 2008, και τώρα έχει πέσει στο 65%. Επίσης, στο Βέλγιο από 79% πριν 6 χρόνια, σήμερα είναι μόλις 62%, ενώ στην Ολλανδία το ποσοστό είναι πολύ μικρό, αλλά και πάλι φθίνων, καθώς από 25% το 2008 έπεσε στα 23% φέτος. Και αυτό φαίνεται ακόμα πιο παράδοξο γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν παρουσιαστεί αν μη τι άλλο εξαιρετικοί κινητήρες, ενώ και η τιμή του αργού πετρελαίου βρίσκεται εξαιρετικά χαμηλά.

Θα μπορούσες να συνδέσεις αυτή την πτώση με διάφορες πολιτικές δράσεις, επειδή όλο και περισσότερο οι νομοθέτες αποθαρρύνουν την αγορά ενός αυτοκινήτου diesel, ελπίζοντας με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπιστούν οι εκπομπές βλαβερών σωματιδίων. Δεν είναι λίγες οι μεγάλες πόλεις που έχουν “περιβαλλοντικές” ζώνες ή δίνοντας περισσότερα κίνητρα για τη προώθηση καθαρότερων τεχνολογιών, όπως υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι συνέπειες είναι σαφείς, η αγορά έχει μειωθεί, με την Eurotax Glass να αναμένει ότι οι επενδύσεις των εταιριών στους diesel να μην πλέον βιώσιμες σε λίγα χρόνια, καθώς δεν θα πωλούνται αρκετά αυτοκίνητα για να υπάρχει κερδοφορία. Είναι κοντά η μέρα που θα απεξαρτηθούμε από τα ορυκτά καύσιμα; Είναι μήπως η κατάλληλη περίοδος να επενδυθούν χρήματα σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο;