BRM H16 Engine

Η Formula 1 αποτελούσε ανέκαθεν το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα, και η βελτίωσης της απόδοσης ενός μονοθεσίου ήταν μια τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς. Έτσι, έπρεπε να έχουν καινοτόμες ιδέες και να κάνουν κάτι διαφορετικό, γεγονός που σίγουρα εμπεριέχει ρίσκο, σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό.

Ένα από τα πιο παράξενα αυτοκίνητα στην ιστορία ήταν η Lotus 43, πίσω στο 1966. Στο πίσω μέρος της είχε έναν 3λιτρο H16 κινητήρα από την BRM, ο οποίος είναι ουσιαστικά δύο επίπεδοι 8κύλινδροι κινητήρες, έχοντας δύο στροφαλοφόρους άξονες -συνδέονται φυσικά μεταξύ τους-, κάτι που δε συμβαίνει στους κινητήρες V, τους επίπεδους και τους εν σειρά.

Ένας τέτοιος κινητήρας σίγουρα παρουσιάζει ενδιαφέρον ως προς τον ήχο του, συνεπώς δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να τον ακούσουμε να παίρνει μπροστά και να μαρσάρει, ενώ έχουμε και κάποιες φλόγες από τις εξατμίσεις.