porsche-c88-2

Porsche C88 concept. Ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από την Porsche, αλλά τίποτα, ούτε καν το σήμα, φανερώνει πως πρόκειται για ένα πρωτότυπο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και όμως!

Το 1994, η Porsche θέλοντας να καλύψει τα θέλω της κινεζικής κυβέρνησης, δημιούργησε το πρωτότυπο C88. Η Κινεζική κυβέρνηση τότε, είχε ζητήσει από κάποιες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (μεταξύ των οποίων ήταν η Porsche, Chrysler, Ford, Mercedes, Opel) να σχεδιάσουν μια νέα σειρά συμπαγών αυτοκινήτων με θέμα “Το επόμενο οικογενειακό αυτοκίνητο της Κίνας”.

porsche-c88-1

Το C88 China, όπως έμεινε στην ιστορία το πρωτότυπο, σχεδιάστηκε από τους ανθρώπους της Porsche μέσα σε τέσσερις μήνες, είχε μήκος 4,05 μέτρα, πλάτος 1,63 μέτρα, ύψος 1,43 μέτρα, μεταξόνιο 2,45 μέτρα και ζύγιζε 98ο κιλά. Το γράμμα “C” προήλθε από τις λέξεις Cheep, China, Comfort και Clean (φθηνό, κίνα, άνετο και καθαρό), με το 8 να τοποθετείται επειδή είναι ο τυχερός αριθμός της Κίνας, αλλά και από το γεγονός πως το μοντέλο αν περνούνε ποτέ στη παραγωγή, από την FAW, θα κόστιζε 88.000 γιουάν.

porsche-c88-4

H Porsche είχε δημιουργήσει τρεις εκδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά μόνο η συμπαγής τετράθυρη sedan έκδοση παρουσιάστηκε. Σχεδιάστηκε με την ιδέα της υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, αλλά η παραγωγή του θα γινόταν με απλές τεχνικές. Μπορούσε να μεταφέρει έως και πέντε άτομα και μηχανικά φορούσε έναν τετρακύλινδρο 1,1-λίτρων κινητήρα τοποθετημένο στο μπροστά μέρος απόδοσης 67 ίππων με 105 Nm ροπής. Η κίνηση περνούσε στον δρόμο από τους μπροστά τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα έκανε σε 16 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 165 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 5,8 λίτρα/100 χλμ.

porsche-c88-3

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από τον τότε CEO της Porsche, Wendelin Wiedeking στην κυβέρνηση της Κίνας στην έκθεση του Πεκίνου του 1994, με τον Wiedeking να κάνει όλη τη παρουσίαση στη κινέζικη γλώσσα. Αυτό μαρτυρούσε το πόσο σημαντικό θεωρούσε η Porsche το project αυτό, αλλά τελικά, η κινεζική κυβέρνηση ακύρωσε όλο το πρόγραμμα. Αν η Porsche έπαιρνε τη σύμβαση, τότε θα έπρεπε να παραδίδει 300.000 με 500.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η Porsche προσπάθησε να το πουλήσει σε Ινδικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά απέτυχε, με αποτέλεσμα να ακυρώσει το project το 1995, με το πρωτότυπο να βρίσκεται μέχρι σήμερα στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη.