Sochi Autodrom, Sochi, Russia. Sunday 12 October 2014. Pastor Maldonado, Lotus E22 Renault. Photo: Sam Bloxham/Lotus F1 Team. ref: Digital Image _SBL1097

Η ίδια η ομάδα παραδέχτηκε μέσα στη σεζόν πως το αρχικά επαναστατικό σχέδιο της Ε22, με την ασύμμετρη μύτη, τελικά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Ο κινητήρας της Renault επίσης δεν βοήθησε, ενώ και η απαγόρευση του συστήματος FRIC μεσούσης της περιόδου, έδειξε να πλήττει ιδιαίτερα το δικό της μονοθέσιο.

Όμως ο Alan Permane, υπεύθυνος εργασιών πίστας, δεν κρύβει την πραγματική αιτία πίσω από τα προβλήματα, που ήταν η αποχώρηση βασικών στελεχών, όπως ο James Allison και ο Dirk de Beer που κατέληξαν στην Ferrari.

Είχαμε ένα θερμό χειμώνα πέρυσι και χάσαμε αρκετούς ανθρώπους και το αεροδυναμικό τμήμα αναδιαρθρώθηκε σημαντικά. Με όλο το σεβασμό προς το (νέο τεχνικό διευθυντή) Nick (Chester), ο James (Allison) ήταν ένας απόλυτος ηγέτης της ομάδας.

Χάνοντας τον James δεχθήκαμε ένα μεγάλο χτύπημα. Χάσαμε τον Dirk, τον επικεφαλής αεροδυναμικής. Χάσαμε τον επικεφαλής του CFD. Αυτοί είναι όλοι καλοί άνθρωποι. Κανείς δεν είναι αναντικατάστατος, αλλά χρειάζεται χρόνος όταν φέρνεις αντικαταστάτες, μέχρι να δέσουν.

Το προηγούμενο τμήμα αεροδυναμικής είχε εργαστεί μαζί για πέντε ή έξι χρόνια και παρήγαγε πραγματικά καλά πράγματα. Όταν αυτό το σταματάς απότομα, αναστατώνεις τα πράγματα. Αλλά έχουμε μια εξαιρετική αεροδυναμική σήραγγα και μια εξαιρετική βάση στο Enstone. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν θα μπορέσουμε να βρεθούμε πίσω στο σωστό δρόμο και πάλι.

Σύμφωνα με τον Permane, από τα 2-3 βασικά προβλήματα του 2014, το κυριότερο ήταν η αεροδυναμική και δεν μπορούσε να αλλάξει μέσα στη σεζόν. Πλέον, η ομάδα εντόπισε επακριβώς το ζήτημα, το οποίο πιστεύει πως έλυσε με το νέο μονοθέσιο, ενώ αυτό θα κινείται κι από το καλύτερο power unit του grid, δηλαδή της Mercedes. Έτσι, ο στόχος είναι η επιστροφή στις τακτικές εμφανίσεις στο Q3 και φυσικά οι βαθμοί.

[Photo Copyrights: Sam Bloxham/Lotus F1 Team]