dsc_2667

Η Honda μας έχει συνηθίσει σε concepts που περνούν με ελάχιστες διαφορές στην παραγωγή. Είναι μία εταιρία που τολμά σε αυτό το κομμάτι και την εκτιμώ ιδιαίτερα γι’ αυτό. Μπορούμε όμως να πούμε ότι αυτός ο κανόνας ισχύει και για το ολοκαίνουριο Civic Type-R όπως το είδαμε για πρώτη φορά στην έκθεση της Γενεύης, ή μήπως το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί την εξαίρεση;

Με μία πρώτη ματιά ακόμα και ένας μύωψ σαν εμένα θα πει ότι έχει αλλάξει ελάχιστα. Η έκδοση παραγωγής του Civic Type-R είναι πιστή στο concept και κάπου εδώ τελειώνει το θέμα. Είναι όμως; Κατά γενική ομολογία, το Type-R έχει διχάσει τον κόσμο. Οι μεν, πιστεύουν ότι είναι όσο πιο κοντά θα μπορούσε να είναι και οι δε, είναι της γνώμης ότι ακόμα και αν δεχθούμε ότι οι αλλαγές είναι λίγες και μικρές, έχουν αλλάξει σημαντικά την εμφάνιση του μοντέλου. Δεν θα σου κρύψω ότι ανήκω στην δεύτερη ομάδα.

UK

Ας εξηγηθώ ξεκινώντας ανάποδα. Από την πρώτη στιγμή που είδα το πρωτότυπο, παρότι βαθιά μέσα μου ήλπιζα ότι τα εξωπραγματικά φώτα θα περάσουν στην παραγωγή, δεν το πίστευα. Και επιβεβαιώθηκα. Για οποιονδήποτε λόγο, η Honda επέλεξε να τοποθετήσει τα συμβατικά φώτα του ανανεωμένου Civic, όπως είχε κάνει άλλωστε και στο μοντέλο προ-παραγωγής του Type-R. Ειλικρινά όμως, ενώ οι περισσότεροι λένε ότι είναι η σημαντικότερη αλλαγή, δεν με πείραξε ιδιαίτερα. Ίσως επειδή το περίμενα και είχα συμβιβαστεί με την ιδέα. Κατά τα άλλα, στο πίσω μέρος, έχουν αφαιρεθεί οι αεραγωγοί από τα πίσω φτερά, από τις ποδιές αλλά και από την βάση της αεροτομής ενώ έχει αλλάξει ελαφρώς και ο πίσω προφυλακτήρας, συμπεριλαμβανομένου του διαχύτη.

Honda-Civic-Type-R--1

Αν όμως πίσω ήταν η σημαντικότερη αλλαγή, μπροστά ήταν οι περισσότερες. Πρώτα απ’ όλα, έφυγαν τα LED φώτα ομίχλης και αντικαταστάθηκαν με συμβατικά. Το splitter είναι λιγότερο “έντονο” οπτικά και τα πλευρικά πτερύγια που αποτελούσαν συνέχεια του, ενσωματώθηκαν στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης πιο “υποτονικό” είναι το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και ειδικότερα, το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι αεραγωγοί. Στο concept, η Honda είχε εκείνο το κομμάτι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος “κλείνοντας” τον αεραγωγό ενώ στο μοντέλο παραγωγής, το ίδιο κομμάτι είναι μαύρο και ενώνεται με το splitter. Νέα είναι και τα φτερά που μοιάζουν πιο τετραγωνισμένα και λιγότερο εναρμονισμένα με τις γραμμές του αυτοκινήτου ενώ πάνω στο φτερό και κοντά στον καθρέφτη, προστέθηκαν οι αεραγωγοί που “έφυγαν” από το καπό.

UK

Οι υπόλοιπες αλλαγές είναι λίγο-πολύ φυσιολογικές στην μετάβαση από πρωτότυπο σε μοντέλο παραγωγής. Τα φωτιστικά σώματα απλουστεύθηκαν, οι ζάντες μίκρυναν, το ύψος στο οποίο “κάθεται” το αυτοκίνητο μεγάλωσε και τέλος, έχω την υποψία –χωρίς να μπορώ να το επιβεβαιώσω- ότι το πλάτος του Civic Type-R ελαττώθηκε. Ή αν μη τι άλλου, το concept φαινόταν πιο πλατύ.

Σε γενικές γραμμές, ναι. Το μοντέλο παραγωγής μοιάζει πολύ στο concept. Για την ακρίβεια, μοιάζει περισσότερο απ’ όσο περίμενα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι ίδια. Εγώ, εμμένω στην άποψη μου ότι σαν σχήμα, έχει αλλάξει αρκετά και αυτό, διότι οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Υπόψιν, μιλάμε για την εμφάνιση του αυτοκινήτου και όχι για τα μηχανικά ή το στήσιμο. Είμαι 99% σίγουρος, ότι το Civic Type-R θα είναι τρομερά καλό στον δρόμο ή ακόμα και την πίστα, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας. Το θέμα μας είναι: σου αρέσει περισσότερο το concept, ή το μοντέλο παραγωγής;