43221a25d6be6c23b07407578e9ff8f0

Μέχρι και πριν από έναν χρόνο, η Κίνα ήταν επίγειος παράδεισος για τους κατασκευαστές. Τώρα, μετατρέπεται σιγά-σιγά σε κόλαση, αφού οι ανεδαφικοί στόχοι που έχουν θέσει για τους αντιπροσώπους τους είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν και ακόμα και αν επιτευχθούν, αυτό θα γίνει με σοβαρές εκπτώσεις που στην τελική πλήττουν την κερδοφορία τόσο των αντιπροσώπων, όσο και των κατασκευαστών.


Με την οικονομία να βρίσκεται στο όριο, ακόμα και αυτοί που έχουν λεφτά, δεν αγοράζουν. Περιμένουν γιατί κάθε εβδομάδα που περνά, βγαίνει μία καλύτερη προσφορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Το κορυφαίο της γκάμας της Audi, A8L, έχει τιμή καταλόγου 1.97 εκατομμύρια yuan ή €283.640. Πόσο πωλείται στην πραγματικότητα; 1.28 εκατομμύρια yuan ή €184.294! Οι προσφορές είναι πραγματικά απίστευτες και δεν περιορίζονται στις εκπτώσεις. Άλλοι “επιδοτούν” την ασφάλεια, άλλοι 0% προκαταβολή, άτοκα δάνεια κλπ. Εταιρίες όπως η PSA και η Mazda προειδοποιούν ότι ο πόλεμος των τιμών θα πλήξει τα περιθώρια κέρδους τους και η BMW σπεύδει να τους επιβεβαιώσει ανακοινώνοντας ότι οι χαμηλές πωλήσεις ίσως την αναγκάσουν να αναθεωρήσει τους στόχους της.

Η GM δήλωσε ότι οι παραδόσεις σημείωσαν πτώση για 3η φορά σε 4 μήνες, οι πωλήσεις της Hyundai έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 4 ετών ενώ στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και η JLR που ανέφερε πτώση 33% στις παραδόσεις για το πρώτο τρίμηνο και περιμένει να χειροτερέψουν τα πράγματα παρότι αναφέρεται στην τρέχουσα κατάσταση ως “κανονικοποίηση” της αγοράς.

Γενικά, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Κίνα τον περασμένο Ιούλιο παρουσίασαν πτώση 6,6%, με το νούμερο αυτό να είναι το μικρότερο μέσα στους τελευταίους 17 μήνες.