produktionsstart

Η Daimler γίνεται η τελευταία εταιρία που προσπαθεί να “ξεφορτωθεί” το 35ωρο στην Γαλλία, έναν νόμο που ψηφίστηκε το 2000 από την τότε Σοσιαλιστική κυβέρνηση. Η Γερμανική εταιρία θέλει τους εργαζόμενους να δουλεύουν περισσότερες ώρες και υπαινίσσεται ότι μπορεί να αποχωρήσει από την χώρα αν δεν υπάρξει συμφωνία.


Ο Γάλλος Πρόεδρος, Francois Hollande, ήταν Γενικός Γραμματέας του Σοσιαλιστικού Κόμματος όταν θεσπίστηκε το 35ωρο στη Γαλλία. Τώρα όμως, έχει να αντιμετωπίσει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας που έχει δει τα τελευταία 18 χρόνια η χώρα και προσπαθεί να κάνει την αγορά εργασίας πιο ευέλικτη. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνταν ο νόμος που ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 2013 και που επιτρέπει στις εταιρίες να αλλάξουν προσωρινά τον αριθμό των ωρών εργασίας των εργαζομένων της με αντάλλαγμα εγγυήσεις για συνέχιση της εργοδοσίας.

Από το 2000 και έπειτα, κάθε κυβέρνηση φρόντιζε να αποδυναμώνει τον νόμο της 35ωρης εβδομαδιαίας εργασίας, χωρίς όμως ποτέ να τον καταργούν. Η ιδέα πίσω από τον νόμο, ήταν η δημιουργία θέσεων εργασίας μέσω του διαμερισμού της δουλειάς αλλά κάποιοι οικονομολόγοι ισχυρίζονται ότι απέτυχε, άλλοι ότι πέτυχε και οι αντίπαλοι λένε ότι έχει κάνει την Γαλλία μη-ανταγωνιστική. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι Γάλλοι δουλεύουν 40.5 ώρες την εβδομάδα, μόλις 1 ώρα λιγότερο από τον μέσο όρο στην Ε.Ε.

Όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις της Daimler… η Γερμανική εταιρία ξεκίνησε να μιλά με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της στο εργοστάσιο της SMART στο Hambach τον Ιούνιο. Θέλει να αυξήσει την εβδομάδα στις 39 ώρες για το διάστημα 2016-2018 και προσφέρεται να πληρώνει €6 επιπλέον για κάθε επιπλέον ώρα – λιγότερο από το νόμιμο ελάχιστο μικρό ωρομίσθιο των €9.61. Επιπλέον, προσφέρει εφάπαξ bonus της τάξης των €1.000 για κάθε εργαζόμενο αν επιτευχθεί συμφωνία.

Να σημειωθεί ότι δεν είναι μόνο η Daimler. Το 2004, εργαζόμενοι σε εργοστάσιο της Bosch συμφώνησαν να δουλεύουν περισσότερες ημέρες τον χρόνο χωρίς να πληρώνονται επιπλέον για να μην μεταφερθεί το εργοστάσιο στην Τσεχία. Το 2010, εργαζόμενοι της General Motors συμφώνησα να μειωθούν οι άδειες τους ώστε να μην κλείσει το εργοστάσιο. Το 2013, τα συνδικάτα εργαζομένων της PSA και της Renault συμφώνησαν το πάγωμα των μισθών ενώ παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν και στον ιδιωτικό τομέα.