2015-590991image-590991

Μετά την μακρινή και θαμπή αποκάλυψη του νέου Toyota Prius την περασμένη εβδομάδα, οι σημερινές φωτογραφίες μας δείχνουν ξεκάθαρα τη νέα γενιά του δημοφιλέστατου υβριδικού ιαπωνικού μοντέλου και επιβεβαιώνουν τις φωτογραφίες που είχαμε δει αρχές καλοκαιριού.

Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στις 8 Σεπτεμβρίου και θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση του Τόκιο τον Οκτώβριο του 2015, με την κυκλοφορία του να υπολογίζεται να ξεκινήσει μέσα στο 2016. Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου δανείζεται μερικά στοιχεία από το υδρογονοκίνητο Mirai, με την Toyota να έχει ως στόχο να κάνει τον σχεδιασμό του Prius πιο εκλεπτυσμένο, και να του δώσει μια διαφορετική εικόνα σε σχέση με το σημερινό μοντέλο.

Η τέταρτη γενιά Prius, έχει κωδική ονομασία 690A, (680A η plug-in έκδοση) και θα φορά ένα υβριδικό κινητήρα, ο οποίος θα είναι μικρότερος, ελαφρύτερος και πιο αποτελεσματικός. Θα φέρει μαζί του και μια νέα εποχή για ένα ευρύ φάσμα νέων οχημάτων της Toyota και της Lexus. Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα διαθέτει τη νέα γενιά υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου (-10%), σε ένα πιο συμπαγές πακέτο, το οποίο θα είναι ελαφρύτερο και θα κοστίζει λιγότερο στη κατασκευή του. Ο 1.800αρης κινητήρας του θα αποδίδει 105 άλογα και θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 ίππων (66 kW), αποδίδοντας συνδυαστικά περίπου 150 άλογα.

2015-590989image-590989
Ο νέος βενζινοκινητήρας έχει θερμική απόδοση μεγαλύτερη του 40% (38,5% ο τωρινός κινητήρας), με το νέο πιο πετυχημένο υβριδικό αυτοκίνητο όλων των εποχών, να κατασκευάζεται πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Toyota, Toyota New Global Architecture (TNGA) η οποία προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη δομική ακαμψία. Η νέα πλατφόρμα θα κάνει το Prius να ζυγίζει 70 κιλά λιγότερα, με το αυτοκίνητο να διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική, πιο άνετο εσωτερικό και θα δίνει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Το Prius θα ζυγίζει 1.280 κιλά, με την plug-in υβριδική έκδοση να ζυγίζει 1.350 κιλά.

Το νέο Prius, θα διαθέτει μέρη, που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο αγωνιστικό TS040 Hybird. Όπως καταλαβαίνεις, τα μέρη αυτά δεν θα είναι μηχανικά αλλά microchips και microcontrollers, καθώς και υπερπυκνωτές, με αυτούς να έχουν επιλεχθεί γιατί είναι άκρως αποτελεσματικοί τόσο στην αποθήκευση της παραγόμενης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, όσο και στην άμεση αναδιανομή της κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και θα αυξάνει την απόδοση του υβριδικού συστήματος κατά 10%. Η plug-in υβριδική έκδοση αναμένεται να έχει μέση κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ. Έχει μήκος 4.550 mm, πλάτος 1.770 mm, ύψος 1.490 mm και μεταξόνιο 2.700 mm. Αναλυτικές λεπτομέρειες για το νέο Prius μπορείς να διαβάσεις εδώ.