[nextpage title=”Εισαγωγή”]

20130511-122002

Όταν σκέφτεσαι την Formula 1, οι πρώτες λέξεις που θα πρέπει να σου έρχονται στο μυαλό είναι ταχύτητα, τεχνολογία, επιδόσεις, θέαμα, ήρωες οδηγοί. Κάποιες φορές, όμως, τα παραπάνω πάνε περίπατο και επικρατούν τα λάθη. Σήμερα, θα θυμηθούμε 10 αποτυχίες από τον κόσμο της F1, κάποιες πιο αθώες και άλλες περισσότερο σκληρές.

Από τη λίστα θα λείψουν τα λάθη στρατηγικής από τις ομάδες, οπότε μην περιμένεις να δεις καταστάσεις όπως τον Kimi Raikkonen να γυρνάει στην Μαλαισία με ενδιάμεσα λάστιχα, σε στεγνή πίστα… Όπως τονίζουμε σε κάθε τέτοιο άρθρο, οι επιλογές βασίζονται καθαρά σε προσωπική άποψη, οπότε, στα σχόλια μπορείς να τις συζητήσεις και να προσθέσεις ό,τι έμεινε εκτός δεκάδας!

[/nextpage]

[nextpage title=”#10″]

GP BELGIO F1/2015

Από την εισαγωγή πρέπει να έχεις καταλάβει ότι η συγκεκριμένη “αποτυχία” θα υπήρχε στη λίστα. Πρόκειται για το νέο, οικολογικό προφίλ της Formula 1, που μας ταΐζουν από πέρσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε συνεργασία πάντα με την FIA. Χειρότερος ήχος, φτωχότερο θέαμα, πιο αργά μονοθέσια, μεγαλύτερα κόστη και λιγότερη εξέλιξη: Η απόλυτη συνταγή της αποτυχίας…

[/nextpage]

[nextpage title=”#9″]

to deutro xronometro mclaren gia parousiash 2014

Ας περάσουμε σε κάτι πιο ανάλαφρο. Πρόκειται για το λάθος της McLaren με το χρονόμετρο, στην περσινή παρουσίαση της MP4-29. Ο χειμώνας δεν έχει δράση για την F1 και τα εκατομμύρια οπαδών ανά τον πλανήτη, περιμένουν με αγωνία τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων στα τέλη του Ιανουαρίου. Η στέρηση από το αγαπημένο σπορ έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και οι αναλύσεις για το νέο όπλο της ομάδας θα μετριάσουν λίγο το σύνδρομο. Το 2014, όμως, η McLaren έπαιξε ένα άσχημο παιχνίδι στους φίλους της, αφού η αντίστροφη μέτρηση στο επίσημο site της ομάδας έδειχνε λάθος τιμές και μηδένισε νωρίτερα από το κανονικό, οδηγώντας πολύ κόσμο στην τρέλα για περίπου μιάμιση ώρα!

[/nextpage]

[nextpage title=”#8″]

Τη σήμερον ημέρα, οι πιλότοι έχουν να διαχειριστούν πάρα πολλά πράγματα μέσα στο μονοθέσιο, παράλληλα με την εξέλιξη του αγώνα και την οδήγηση καθεαυτή. Κι επειδή άνθρωποι είναι κι αυτοί, λάθη γίνονται μερικές φορές. Απλά κάποια είναι πολύ αστεία, όπως όταν ετοιμάζεσαι να σταματήσεις στο λάθος pit-box! Για ρωτήστε τους Button και Hamilton, κάτι πρέπει να θυμούνται.

[/nextpage]

[nextpage title=”#7″]

Συνεχίζουμε με τους οδηγούς και τα λάθη τους και φτάνουμε σε ένα πραγματικά περίεργο περιστατικό: Ατύχημα με το ιατρικό αυτοκίνητο. Ήταν το σωτήριο έτος 2002, όταν το ιατρικό τιμ σταμάτησε στο S του Senna στην πίστα της Βραζιλίας, για να βοηθήσει τον Enrique Bernoldi που είχε ένα ατύχημα. Λίγα ξέρανε εκείνη τη στιγμή οι άνθρωποι της πίστας, για το ότι θα γλίτωναν από του χάρου τα δόντια… Κι όπου χάρος, βάλε Nick Heidfeld.

[/nextpage]

[nextpage title=”#6″]

Εντάξει, στην Αμερική οι οδηγοί το κάνουν επίτηδες, αλλά στην F1 δεν είναι συνηθισμένο να βρεθεί κινητό μέσα στο κόκπιτ μονοθεσίου. Οπότε, καταλαβαίνεις την έκπληξη του Robert Kubica όταν βρήκε ένα τηλέφωνο μέσα στην R30, ενώ εκείνος οδηγούσε στις ελεύθερες δοκιμές του GP του Μπαχρέιν.

[/nextpage]

[nextpage title=”#5″]

F1 Grand Prix of China

Στο νούμερο 5 έχουμε ένα ποτ πουρί από τους εξαιρετικούς-μαγικούς-αλάνθαστους κριτές του Κινέζικου Grand Prix. Φέτος έδωσαν ρεσιτάλ στην προσπάθειά τους να απομακρύνουν την Toro Rosso του Verstappen από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού, αλλά η καλύτερη τους στιγμή ήταν ένα χρόνο νωρίτερα, όταν κυμάτισαν την καρό σημαία ένα γύρο πριν από την κανονική λήξη του αγώνα.

[/nextpage]

[nextpage title=”#4″]

Όταν αναφέρομαι σε αυτό το συμβάν πονάω λίγο μέσα μου, κι αυτό επειδή ο Nigel Mansell είναι ένας από τους αγαπημένους μου πιλότους. Κατάφερε όμως κάτι πολύ δύσκολο στην καριέρα του: Από λάθος του να χάσει μια σίγουρη νίκη, έχοντας τεράστια διαφορά από τον δεύτερο, μισό γύρο πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας… Ήταν στον Καναδά το 1991, όταν άρχισε να χαιρετάει τον κόσμο πολύ πριν πάρει την καρό σημαία, αφήνοντας να σβήσει ο κινητήρας της Renault στην φουρκέτα πριν την μεγάλη ευθεία. Και το χειρότερο; Η νίκη κατέληξε στον Nelson Piquet, που δεν ήταν και ο καλύτερος φίλος με τον Mansell.

[/nextpage]

[nextpage title=”#3″]

Andrea Moda (2)

Η τρίτη θέση ανήκει σε μια ομάδα… συγγνώμη, ένα τσίρκο ήθελα να πω, που νόμιζε ότι μπορούσε να γίνει ομάδα της Formula 1. Πρόκειται για την Andrea Moda, την οποία χαντάκωσε κυρίως ο ιδιοκτήτης της, ένας σχεδιαστής παπουτσιών από το Fermo, ο Andrea Sassetti. Το θέατρο του παραλόγου που διήρκεσε σχεδόν όλη τη σεζόν του 1992, μπορείς να το διαβάσεις εδώ, μαζί με την “ατυχή” κατάληξη της ομάδας, την οποία η Παγκόσμια Ομοσπονδία απέκλεισε επειδή “έφερε το άθλημα σε ανυποληψία”!! Nuff said…

[/nextpage]

[nextpage title=”#2″]

Εδώ θα μπορούσε κάλλιστα να μπει οποιοδήποτε από τα ανδραγαθήματα του δικού μας Taki Inoue. Όμως, στην τιμητική αυτή δεύτερη θέση, μπορούσε να μπει μόνο μια στιγμή της τεράστιας καριέρας του Ιάπωνα και δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από το ατύχημα με το ιατρικό αυτοκίνητο στην Ουγγαρία. Το σπασμένο πόδι του καημένου του Taki, πρέπει ακόμη να πονάει όταν αλλάζει ο καιρός…

[/nextpage]

[nextpage title=”#1″]

Και φτάσαμε στο νούμερο 1. Εδώ θα δεις κάτι πιο σοβαρό, μια κατάσταση που έκανε πολύ μεγάλη ζημιά στην F1 στην Αμερική και γενικότερα. Μιλάω, φυσικά, για τον αγώνα των 6 μονοθεσίων στην Ινδιανάπολη το 2005. Τότε που η Michelin έπληξε ανεπανόρθωτα(;) τις σχέσεις της με την FIA και τον Bernie Ecclestone, αποσύροντας τις ομάδες της επειδή δεν μπορούσε να εγγυηθεί την ασφάλειά τους. Για να ολοκληρωθεί η καταστροφή, προσθέστε στη συνταγή και την παρ’ ολίγο επαφή των Schumacher-Barrichello, που έτρεχαν μόνοι τους για τη νίκη. Μωρέ και λίγα ήταν τα 4 χρόνια που έκανε να ξαναπατήσει εκεί η F1.

[/nextpage]