laferrari


Η Ferrari βρίσκεται πλέον προ των πυλών να μπει στον κόσμο της Wall Street. Η αρχική δημόσια προσφορά της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις 12 Οκτωβρίου και θα μπορούσε να φθάσει ακόμη και το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, η Ferrari θα μετονομαστεί σε Ferrari NV, στο πλαίσιο της απόσχισης των επιχειρήσεών της από την μέχρι πρότινος μητρική της εταιρεία Fiat Chrysler Automobiles. Τον περασμένο Ιούλιο, η FCA κατέθεσε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την πρότασή της για την IPO της Ferrari δηλώνοντας ότι θα διαθέσει περίπου 10% των κοινών μετοχών της νέας οντότητας στο κοινό. Η Fiat θα κατέχει περίπου το 80% και σχεδιάζει να διανείμει τις μετοχές αυτές στους δικούς της μετόχους, ενώ ο Piero Ferrari, γιος του ιδρυτή της Ferrari, Enzo Ferrari έχει το υπόλοιπο 10% της εταιρίας.

sergio-marchionne

Η Ferrari έχει εξαιρετική φήμη για τις σταθερά υψηλές επιδόσεις των σπορ αυτοκινήτων της. Μόνο το 2014, η Ferrari πούλησε 7.255 αυτοκίνητα και κατέγραψε έσοδα ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο επικαλείται πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, οι επαφές της διοίκησης της Ferrari με επενδυτές τρέχουν με ταχύτητα και η εταιρεία είναι πολύ κοντά στο να συγκεντρώσει το ποσό των 10 δισ. ευρώ που έχει θέσει ως στόχο για το IPO της. Η πηγή ανέφερε ότι η ζήτηση είναι δεκαπλάσια της προσφοράς, με τον Sergio Marchionne να βλέπει την επιλογή του για το IPO να επιβραβεύεται, με την αρχική δημόσια εγγραφή της Ferrari να εντάσσεται στο επενδυτικό σχέδιο 48 δισ. δολαρίων της FCA.

Και όλα αυτά σε μία περίοδο που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει συνολικά 50 δισ. δολάρια από την αξία κεφαλαιοποίησής τους, μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW στις 18 Σεπτεμβρίου. Οι μετοχές της Volkswagen έχουν κάνει βουτιά κατά 40% κατά τη διάρκεια της περιόδου, ενώ της PSA Peugeot Citroen έχουν πέσει κατά 14% και της FCA κατά 9%.

Παράλληλα με αυτόν τον διαχωρισμό καθίσταται πιο εύκολες οι περιπτώσεις να υπάρξει συμφωνία εξαγοράς ή συγχώνευσης της FCA με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.Ο Marchionne έχει επιμείνει για μήνες ότι η Ferrari θα πρέπει να αποτιμάται ως κατασκευάστρια πολυτελών ειδών, όπως οι οίκοι Prada SpA ή Hermes International SCA, και όχι ως κατασκευαστής αυτοκινήτων.