volkswagen vw logo (1)

Το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών της Volkswagen ίσως κάνει την εταιρία να πληρώσει έως και 40 δισ. ευρώ στους ίδιους της τους επενδυτές. Η The Telegraph αναφέρει πως μια σειρά μεγάλων δικηγορικών γραφείων προσπαθούν να συγκεντρώσουν τους μετόχους της VW για να ξεκινήσουν μια νομική επίθεση κατά της, με το δημοσίευμα να αναφέρει πως η αγωγή θα μπορούσε να κάνει την Volkswagen να πληρώσει έως και 40 δισ. ευρώ σε αποζημιώσεις προς τους επενδυτές της.

Η μετοχή της VW από την ημέρα που “έσκασε” το σκάνδαλο στα οποία εμπλέκονται 11 εκατομμύρια diesel αυτοκίνητά της, έχει χάσει περίπου το 40% και από τα 162 δολάρια, αυτή τη στιγμή έχει φτάσει στα 100 δολάρια. Αυτό σημαίνει πως οι μέτοχοι έχουν χάσει κοντά στα 25 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις έναν μήνα.

Το τεράστιο δικηγορικό γραφείο Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan έχει αναλάβει κυρίως την νομική επίθεση κατά της VW. Το εν λόγω δικηγορικό γραφείο έχει κερδίσει περισσότερα από 44 δισ. ευρώ για τους πελάτες της σε δίκες, εκπροσωπώντας τους σε αγωγές κατά της Google, της Sony και της Fifa. Στο πλευρό του Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan βρίσκεται και το επενδυτικό fund Bentham, με τους δικηγόρους να υποστηρίζουν πως το παράνομο λογισμικό της VW εξαπάτησε τους μετόχους, κατηγορώντας την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για διαφυγόντα κέρδη.

Τόσο ο νέος CEO της VW, όσο και υψηλόβαθμα στελέχη του VW Group δηλώνουν πως δεν γνώριζαν τίποτα για το παράνομο λογισμικό, κατηγορώντας μια ομάδα μηχανικών. Μένει να αποδειχτεί τελικά πόσοι και ποιοι ήταν εκείνοι που γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό με την Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan να προσπαθεί να πάρει με το μέρος της τους μεγάλους μετόχους της VW, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας που έχει το 20%, την Κρατική Επενδυτική εταιρία του Κατάρ με ποσοστό 17% και την επενδυτική εταιρία Capital Group Companies. Να θυμίσω πως το μεγαλύτερο ποσοστό της VW το κατέχει η Porsche Automobil Holding SE με ποσοστό 52,2%.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο CEO της Bosch Volkmar Denner σε πρόσφατη συνέντευξη του είπε πως το σκάνδαλο της VW δεν θα επηρεάσει την αγορά των diesel αυτοκινήτων. Η Bosch είναι υπεύθυνη για το παράνομο λογισμικό της VW, αλλά αρνείται πως γνώριζε το γεγονός ότι η VW το χρησιμοποιούσε σε μοντέλα παραγωγής, μιας και η Bosch είχε διαμηνύσει στην VW πως το συγκεκριμένο λογισμικό το κατασκεύασε μόνο για δοκιμαστικούς σκοπούς. Ο Denner συνέχισε λέγοντα πως μια εκστρατεία ενημέρωσης θα ξεδιαλύνει την αβεβαιότητα που έχουν οι καταναλωτές σχετικές με τα diesel αυτοκίνητα.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.