Mazda RX-Vision concept (2)

Η Mazda αποκάλυψε επιτέλους το πολυαναμενόμενο RX-Vision concept στην έκθεση του Τόκιο. Το μοντέλο περιγράφεται ως ένα “όραμα για το μέλλον που η Mazda ελπίζει κάποια ημέρα να το κάνει πραγματικότητα”.

Mazda RX-Vision concept (6)

Το πρωτότυπο που βλέπεις, έχει μήκος 4.389 χιλιοστά, πλάτος 1.925 χιλιοστά και ύψος 1.160 χιλιοστά με μεταξόνιο που δεν ξεπερνά τα 2.700 χιλιοστά. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, το RX-Vision concept είναι οριακά μακρύτερο, φαρδύτερο από την Jaguar F-Type Coupe και σημαντικά πιο κοντό. Το πρωτότυπο, βασίζεται σε μία μοναδική SkyActiv, πισωκίνητη πλατφόρμα που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του MX-5. Σχεδιαστικά… ευτυχώς δεν μοιάζει στο μοντέλο που είδαμε μέσω διαρροής πριν από λίγο καιρό. Στόχος της ομάδας που ανέλαβε τον σχεδιασμό ήταν να προσφέρει “μία αίσθηση καταγωγής και αυθεντικότητας και να συμπυκνώνει ολόκληρη την ιστορία sports cars της Mazda σε ένα μοντέλο”.

Mazda RX-Vision concept (7)

Φυσικά, αυτό που βλέπεις βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα KODO της Ιαπωνικής εταιρίας. Το εμπρός μέρος είναι χαμηλό και επιθετικό, με το έντονο lip spoiler στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, την χαρακτηριστική μάσκα της Mazda, τα “εκφραστικά” φωτιστικά σώματα και το πολύ μακρύ καπό. Η καμπίνα έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω και το πίσω μέρος κυριαρχείται από τα φωτιστικά σώματα, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης και τον διαχύτη. Τέλος, το “look” συμπληρώνουν οι μεγάλες, μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος. Όσον αφορά στο εσωτερικό, αυτό είναι μίνιμαλ. Την παράσταση κλέβουν το “σκαφτό” τιμόνι και ο bespoke πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο που τερματίζει στο “10”. Κατά τα άλλα, βλέπουμε ότι κυριαρχεί το δέρμα, το βουρτσισμένο αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα.

Mazda RX-VISION Concept 11

Γνωρίζουμε ότι κάτω από το μακρύ καπό, κρύβεται ένας μικρός, περιστροφικός κινητήρας, αλλά η Mazda δεν αποκάλυψε πολλά περισσότερα. Ο κινητήρας ονομάζεται SkyActiv-R και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι… άγνωστα. Αυτό που ειπώθηκε όμως κατά την παρουσίαση του μοντέλου, είναι ότι ο νέος περιστροφικός κινητήρας λύνει 3 βασικά προβλήματα προηγούμενων κινητήρων αυτού του είδους: Οικονομία καυσίμου, εκπομπές ρύπων και αξιοπιστία. Επίσης, από τα λεγόμενα των ιθυνόντων της Mazda, συμπεραίνουμε ότι στην παρούσα μορφή του, ο SkyActiv-R είναι ατμοσφαιρικός. Δεν αποκλείεται όμως η υπερτροφοδότηση, ή ακόμα και η υβριδοποίηση του στο μέλλον, με πιο πιθανή την πρώτη λύση αφού η δεύτερη είναι πολύ πιο δύσκολη τεχνικά.  Τέλος, να συμπληρώσουμε ότι ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο αλλά δεν αποκλείεται η χρησιμοποίηση ενός αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη για περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων και των επιμέρους χαρακτηριστικών οικονομίας και εκπομπών.

Στόχος της Mazda; Πρώτα απ’ όλα να παρατηρήσει τις αντιδράσεις του κοινού. Το RX-Vision concept μπορεί να περάσει στην παραγωγή αλλά τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Πάντως, αν περνούσε, ο στόχος που έχει τεθεί από τον Fujiwara-san, είναι η Porsche Cayman.

Δελτίο Τύπου

Mazda unveils rotary sports car concept in Tokyo

Mazda Motor Corporation unveiled the Mazda RX-VISION today at the Tokyo Motor Show. The sports car concept is powered by a next-generation SKYACTIV-R rotary engine, the unconventional technology that is perhaps the most compelling symbol of the carmaker’s challenger spirit.

An exquisitely proportioned front-engine, rear-wheel drive model, the RX-VISION represents a “vision” of the future that could only come from Mazda. And one that countless fans of the brand around the world hope will become a reality.

Rotary engines are unique in that they generate power through the rotational motion of triangular rotors (unlike the reciprocating pistons in conventional automotive engines). Overcoming numerous technical difficulties, Mazda succeeded in commercialising rotary power, first in the Mazda Cosmo Sport 110S in 1967 and then in several other models. The most successful of these was the Mazda RX-7, the most-sold rotary car ever with more than 800,000 produced between 1978 and 2002.

Continually striving to improve output, fuel economy and durability, Mazda was the only company to ever win the 24 Hours of Le Mans with a rotary-powered race car, a feat it managed in 1991 in the Mazda 787B.

Although not currently mass-producing any rotary models, Mazda never ceased its R&D activities. The carmaker chose the SKYACTIV-R label for the next-generation rotary engine to express its determination to continue delivering its customers convention-defying technology and an uncompromising SKYACTIV experience behind the wheel.

“I look forward to talking with you more about this vision we revealed here today at the Mazda stand,” said Mazda’s Representative Director, President and CEO Masamichi Kogai. “Mazda will continue to take on new challenges in an effort to build a special bond with our customers and become their one and only brand.” The Tokyo Motor Show opens to the public from 30 October to 8 November.