mazda-rx-vision-concept


Στην έκθεση του Τόκιο η Mazda αναβίωσε τον περιστροφικό της κινητήρα στο εντυπωσιακό πρωτότυπο RX-Vision με αυστραλιανά μέσα να αναφέρουν σήμερα, πως σύμφωνα με εκπρόσωπο της Mazda, το νέο RX μοντέλο θα βγει στην αγορά το 2017, ώστε να εορταστούν τα 50στα γενέθλια του περιστροφικού κινητήρα.

Ο νέος περιστροφικός SkyActiv-R κινητήρας του RX-Vision σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από 50 μηχανικούς, διαθέτει δύο ρότορες 800 κ.εκ και λύνει τα βασικά προβλήματα προηγούμενων κινητήρων αυτού του είδους, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, την κατανάλωση λαδιού, την μειωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίας στροφές και την αξιοπιστία. Ο SkyActiv-R είχε κωδική ονομασία 16X, ένα project που χρονολογείται από το 2007 και στο νέο RX μοντέλο θα φορά ένα υβριδικό turbo το οποίο θα τον κάνει να αποδίδει περισσότερα από 455 άλογα, τα οποία θα περνούν στον πίσω άξονα. Οι Ιάπωνες ετοιμάζουν επίσης και ένα turbo δύο σταδίων που θα συνδυάζει ένα ηλεκτρικό turbo το οποίο θα τίθεται σε λειτουργία στις χαμηλές στροφές, ενώ στις υψηλότερες στροφές, ένα κλασσικό turbo να αναλαμβάνει δράση.

Ο κινητήρας θα είναι τοποθετημένος μπροστά, με το -κατά πάσα πιθανότητα- αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη να βρίσκεται ενσωματωμένο στον πίσω άξονα, μαζί με το διαφορικό, βελτιώνοντας έτσι την κατανομή του βάρους. Η Mazda εξελίσσει την τεχνολογία HCCI, μια τεχνολογία που συμπιέζει την βενζίνη μέχρι σημείο αυτανάφλεξης, όπως ακριβώς συμβαίνει στους κινητήρες πετρελαίου, μια τεχνολογία που μειώνει την κατανάλωση κατά 30%, ενώ μειώνει εντυπωσιακά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, ακόμη και χωρίς την χρήση καταλύτη.

Το νέο RX μοντέλο ενδεχομένως θα ονομαστεί RX-9, θα έχει μήκος 20 εκατοστά λιγότερο από το RX-Vision, ενώ θα ζυγίζει λιγότερο από 1.400 κιλά, με την πλατφόρμα πάνω στην οποία θα κατασκευαστεί να κάνει χρήση αλουμινίου, ενώ το σώμα του θα διαθέτει αρκετά μέρη από carbon.