Έως το 2030 η Mazda θα βγάλει στην αγορά 7 με 8 νέα ηλεκτρικά μοντέλα, που θα αντιπροσωπεύουν το 25-40% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Αυτό δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Masahiro Moro, λέγοντας πως:
Ένα από τα μεγάλα ζητήματα για εμάς είναι ότι η ζήτηση είναι αβέβαιη. Στην τρέχουσα αγορά, η πραγματικότητα για την ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά με μπαταρία, είναι ότι ο ρυθμός ζήτησης δεν είναι τόσο υψηλός.
Οπότε μπορεί να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά όσον αφορά το ramp-up. Όχι απαραίτητα ως προς το timing, αλλά το ramp-up. Γι’ αυτό μας αποκαλώ σκόπιμα οπαδό στα EV. Από τώρα και έως το 2030 θα διανύσουμε την περίοδο “αυγής” της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να περάσουμε από αυτήν την ανώμαλη διαδρομή. Απλώς πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή. Αυτήν τη στιγμή, ο πελάτης αναζητά εναλλακτικές λύσεις, εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.
Η Mazda έχει δημιουργήσει ένα νέο τμήμα, το e-Mazda που θα αναλάβει την ανάπτυξη και την πώληση των μελλοντικών ηλεκτρικών της μοντέλων, που θα βασίζονται σε μια αρθρωτή πλατφόρμα. Το πρώτο από αυτά τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα κυκλοφορήσει μεταξύ 2025 – 2027, με την Mazda να επικεντρώνεται στα SUVs.
Όπως είπε ο Moro, η Mazda θα συνεργαστεί με την Toyota για να μειώσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα, με τις δύο εταιρίες να αναπτύσσουν από κοινού ηλεκτρονικά συστήματα και λογισμικό, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 70-80% του επενδυτικού κόστους.