Mazda RX-Vision concept (3)

H Mazda έκλεψε τις εντυπώσεις στην έκθεση του Τόκιο παρουσιάζοντας το RX-Vision concept, το νέο της πρωτότυπο με περιστροφικό κινητήρα. Τα σχόλια που πήρε το πρωτότυπο ήταν άκρως κολακευτικά με υπέροχο σχεδιασμό και αν πρέπει να πούμε ευχαριστώ σε κάποιους για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα, τότε είναι σε 50 μηχανικούς της Ιαπωνικής εταιρίας οι οποίοι και τον κράτησαν ζωντανό για 8 χρόνια.

Ο νέος κινητήρας ονομάζεται SkyActiv-R και η Mazda θέλει να τον περάσει στη παραγωγή. Η Mazda κατά τη παρουσίαση του RX-Vision concept τόνισε πως ο νέος περιστροφικός κινητήρας, με τις αναφορές να τον θέλουν να διαθέτει δύο ρότορες 800 κ.εκ, να λύνει τρία βασικά προβλήματα προηγούμενων κινητήρων αυτού του είδους, την οικονομία καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και την αξιοπιστία. Οι 50 μηχανικοί, έχουν αναλάβει την πρόκληση να καταφέρουν να κάνουν τον SkyActiv-R να περάσει στη παραγωγή, παρότι η Mazda τους έχει δώσει έναν μικρό προϋπολογισμό. Όπως είπε ο Kiyoshi Fujiwara, ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Mazda:

Αυτοί οι 50 μηχανικοί θέλησαν να αναπτύξουν τον περιστροφικό κινητήρα, γι’αυτό και εντάχθηκαν στην Mazda. Αν η εταιρία σταματήσει την ανάπτυξή του, τότε πιθανόν, οι μηχανικοί αυτοί θελήσουν να φύγουν.

Ο SkyActiv-R είχε κωδική ονομασία 16X, ένα project που χρονολογείται από το 2007, με τους μηχανικούς της Mazda να θέλουν να κάνουν τον 1.600αρη κινητήρα να παράγει περισσότερη ροπή και να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Γι’αυτό και επέλεξαν να τοποθετήσουν σε αυτόν άμεσο ψεκασμό, με τους μηχανικούς αργότερα να καταφέρνουν να επιλύουν όλα τα προβλήματα του κινητήρα και να τον έχουν έτοιμο να περάσει στη παραγωγή. Η Mazda ωστόσο, αποφάσισε να βάλει τον κινητήρα στον πάγο, ειδικά όταν ανακοίνωσε την διακοπή της παραγωγής του RX-8, χωρίς να ανακοινώνει τον αντικαταστάτη του. Η Mazda αφήνει πλέον ορθάνοικτη την πόρτα να ξαναβγάλει στην αγορά ένα μοντέλο με rotary κινητήρα, με τον CEO της, Masamichi Kogai να δηλώνει:

Έχουμε ένα όνειρο, ότι μια μέρα, αυτό το πρωτότυπο με τον περιστροφικό κινητήρα θα κάνει τους πελάτες να το αποδεχθούν. Έχουμε οπαδούς του περιστροφικού κινητήρα και δεν θα είναι ικανοποιημένοι αν βγάλουμε στην αγορά έναν περιστροφικό κινητήρα, ίδιο με αυτόν του παρελθόντος.

Επίσης, από τα λεγόμενα των ιθυνόντων της Mazda, συμπεραίνουμε ότι στην παρούσα μορφή του, ο SkyActiv-R είναι ατμοσφαιρικός. Δεν αποκλείεται όμως η υπερτροφοδότηση, ή ακόμα και η υβριδοποίηση του στο μέλλον, με πιο πιθανή την πρώτη λύση αφού η δεύτερη είναι πολύ πιο δύσκολη τεχνικά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο αλλά δεν αποκλείεται η χρησιμοποίηση ενός αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη για περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων και των επιμέρους χαρακτηριστικών οικονομίας και εκπομπών.

Η Mazda δεν έχει ανακοινώσει επίσημα πως θα περάσει στη παραγωγή το RX-Vision, αλλά έκανε απολύτως σαφές, πως αν αυτό συμβεί, τότε κάτω από το καπό του θα βρίσκεται περιστροφικός κινητήρας. Το πιθανότερο είναι να κατασκευαστεί πάνω σε μια βελτιωμένη έκδοση του πλαισίου του MX-5, αλλά μέχρι να το δούμε στον δρόμο, οι 50 αποφασισμένοι μηχανικοί έχουν ακόμη πολλή δουλειά μπροστά τους.