GP MESSICO F1/2015

Οι τροποποιήσεις στους κανονισμούς γύρω από τα μονοθέσια του 2016 δεν είναι πολλές, αλλά στη χθεσινή συνάντηση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφασίστηκαν κάποιες αλλαγές. Εκτός από το πρόγραμμα, την έγκριση για συνεργασία Toro Rosso και Ferrari, και τις προτάσεις που πρέπει να καταθέσουν οι Jean Todt και Bernie Ecclestone σε περίπου 2 μήνες, είχαμε και οριστικοποίηση για τους κανονισμούς για τα ελαστικά.

Πριν από έναν μήνα, η Pirelli μάς είχε δώσει μερικές λεπτομέρειες γύρω από την επιλογή των ελαστικών, όμως πλέον έχουμε όλες τις αλλαγές και τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες θα διαλέγουν τα ελαστικά. Κατ’ αρχάς, θα έχουμε 5 και όχι 4 γόμες slick ελαστικών, με τη χρήση νέας υπερ-μαλακής γόμας, ενώ όλες οι αλλαγές αφορούν μόνο τα στεγνά ελαστικά.

Την Τρίτη, η ιταλική εταιρεία πήρε δεδομένα για την υπερ-μαλακή γόμα και γενικότερα τα για ελαστικά του 2016 στις δοκιμές του Abu Dhabi, ενώ στη συνέχεια βρίσκονται όλες οι αλλαγές, με τις ομάδες να μπορούν να επιλέξουν 10 από τα 13 σετ των τριών διαθέσιμων γομών για κάθε 3ήμερο.

  • Σε συνεννόηση με τη FIA, η Pirelli θα αποφασίσει εκ των προτέρων ποιες τρεις γόμες θα μπορούν θα χρησιμοποιηθούν σε κάθε αγώνα, και θα γνωστοποιεί αυτές τις πληροφορίες στις ομάδες.
  • Ο συνολικός αριθμός των σετ που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών, των κατατακτήριων και του αγώνα παραμένει ίδιος: 13.
  • Η Pirelli θα ορίσει δύο υποχρεωτικά σετ για τον αγώνα σε κάθε μονοθέσιο. Επιπλέον, ένα σετ μαλακότερης γόμας θα πρέπει να κρατείται για να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3.
  • Τα δύο υποχρεωτικά σετ που θα διαλέγονται από την Pirelli μπορεί να είναι δύο διαφορετικών γομών, από τις τρεις γόμες που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν το αγωνιστικό 3ήμερο. Αυτά τα σετ προφανώς θα είναι ίδια για κάθε ομάδα.
  • Τα υπόλοιπα 10 σετ θα μπορούν να επιλεγούν από κάθε ομάδα, από τις τρεις γόμες που θα είναι υποχρεωτικές για κάθε αγωνιστικό 3ήμερο.
  • Οι ομάδες θα πρέπει να κάνουν τις επιλογές τους εντός της προθεσμίας της Pirelli. Στη συνέχεια, θα γνωστοποιήσουν τις επιλογές τους στη FIA, η οποία θα πει στην Pirelli πόσες γόμες να κατασκευάσει. Οι επιλογές κάθε αυτοκινήτου θα παραμένουν μυστικές μέχρι δύο εβδομάδες πριν από τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προλάβει την προθεσμία, η επιλογή θα καθορίζεται από τη FIA.
  • Η επιλογή γομών από τις ομάδες θα πρέπει να γίνεται 8 εβδομάδες πριν από κάθε Ευρωπαϊκό Grand Prix και 14 εβδομάδες πριν από κάθε Grand Prix εκτός Ευρώπης.
  • Από τη στιγμή που οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο θα έχουν γίνει, η FIA θα συνεχίζει να ορίσει τα ελαστικά τυχαία μέσω ενός barcode, όπως γίνεται τώρα.
  • Οι επιλογές που γίνονται από κάθε ομάδα μπορεί να διαφέρουν για κάθε της μονοθέσιο. Έτσι, κάθε οδηγός μέσα στην ομάδα μπορεί να έχει διαφορετική επιλογή.
  • Τα ελαστικά θα πρέπει να διακρίνονται με διαφορετικά χρώματα στα πλευρικά τοιχώματα, όπως συμβαίνει και τώρα.

TEST AUSTRIA F1/2015

Επιπλέον, υπάρχουν και λεπτομέρειες για το πώς θα πρέπει κάθε ομάδα να χρησιμοποιεί τα 13 σετ στεγνών ελαστικών που θα έχει στη διάθεσή της κάθε αγωνιστικό 3ήμερο. Η αλλαγή σε σχέση με φέτος είναι ότι θα μπορούν να επιλέξουν ποια ελαστικά θα πρέπει να επιστρέψουν.

  • Ένα σετ θα πρέπει να επιστρέφεται μετά από τα πρώτα 40 λεπτά του FP1.
  • Ένα ακόμα σετ θα πρέπει να επιστρέφεται μετά από το FP1
  • Δύο σετ θα πρέπει να επιστρέφονται μετά από το FP2.
  • Δύο σετ θα πρέπει να επιστρέφονται μετά από το FP3.

Τα δύο υποχρεωτικά από την Pirelli σετ δε θα μπορούν να δοθούν πίσω κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών και θα είναι διαθέσιμα μόνο για τον αγώνα. Τουλάχιστον ένα από αυτά τα δύο σετ θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, αλλά οι ομάδες θα μπορούν να αποφασίσουν ποια γόμα θα είναι αυτή.